سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید
با سلام مهمان گرامی ،
اطلاعات کاربری به ما نشان می دهد که شما در انجــمن های زیبـــایی و سلامت عضو نشده اید برای اینکه از امکانات این تالار گفتگو استفاده کنید ، باید عضو شوید.

پس هر چه زود تر اقدام به عضــویت نمائید و یا وارد شوید.

انجــمن های زیبـــایی و سلامت

انجمن های زیبایی سلامت زیباشو

توجه: دوره آموزش فرمولاسیون رنگهای زیبای مو انجمن زیباشو ๑۩۞۩.... لطفا پرسش های خود در زمینه رنگ مو را فقط اینجا مطرح کنید..... ۩۞۩๑ ๑❀95❀ مسـابـقــه : عکس از سفره هفــت سیـن ❀95❀
 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
۵دروغ بزرگ درباره‌ی کاهش وزن
2014/06/16, ساعت 02:58
ارسال: #1
۵دروغ بزرگ درباره‌ی کاهش وزن
این روزها ما با تعداد بیشماری از داستان‌های ساختگی درباره‌ی خوراکی‌ها، ورزش‌ها، رابطه‌ی جنسی، رژیم‌های غذایی و خیلی چیزهای دیگر بمباران می‌شویم!

تیم کرو، متخصص تغذیه‌ی دانشگاه دیکین، و یکی از نویسندگان وب‌سایت Thinking Nutrition، به ما کمک کرده است تا برخی از این داستان‌های ساختگی درباره‌ی کاهش وزن را بشناسیم.

داستان شماره ۱: ورزش باعث می‌شود بیشتر بخورید و بدتر وزنتان زیاد شود

بسیاری از ما فکر می‌کنیم چون پس از ورزش بیشتر می‌خوریم، تمام تلاش‌هایمان برای کاهش وزن از بین می‌رود. تیم می‌گوید: «هر مقداری که ورزش کنید، مطمئنا به از بین بردن چربی‌هایتان کمک می‌شود.»

مطابق با تحقیقات مختلف و متعدد، ورزش بهترین راه برای کاهش وزن و چربی سوزی است. در حقیقت هر چه بیشتر تکان بخورید، بیشتر هم وزن کم می‌کنید. و تغذیه‌ی شما در کنار ورزش، هرگز به اضافه وزن تبدیل نخواهد شد.

داستان شماره ۲: غذاهای کالری منفی مثل کرفس، انرژی بیشتری می‌سوزانند

در واقع، کلا چیزی به نام غذاهای کالری منفی وجود ندارد! تیم می‌گوید: حتی ساقه‌ی کرفس، در حالیکه ۹۵ درصدش آب است، هنوز هم مقداری کربوهیدرات دارد (دقیقا ۶۵ کیلوژول انرژی). او توضیح می‌دهد که این درست است که بدن ما برای هضم غذاها انرژی مصرف می‌کند، اما این مقدار برابر با حدود ۱۰٪ از انرژی آن غذاست، نه بیشتر.

بنابراین حتی کرفس هم مقداری انرژی به رژیم غذایی ما می‌افزاید، هرچند مقدار کمی است، اما بهرحال منفی نیست!

داستان شماره ۳: کندی سوخت و ساز مسبب افزایش وزن اکثر مردم است

افرادی که تلاش می‌کنند تا وزنشان کم شود، معمولا همیشه شکست یا کندی کاهش وزنشان را به گردن سوخت و سازشان می‌اندازند. بر طبق برخی از تحقیقات، وقتی شخصی وزنش زیاد شود، سوخت و ساز بدن وی در حالت استراحت، یعنی مقدار انرژی که بدنش هنگام استراحت می‌سوزاند، افزایش می‌یابد نه اینکه کمتر شود!

وقتی شخصی وزنش بواسطه‌ی ذخیره‌ی چربی زیاد می‌شود، بدنش نیاز دارد تا برای پشتیبانی آن مقدار وزن اضافه، عضلات بیشتری بسازد. نتیجه اینکه هر چه عضله‌ی بیشتری داشته باشید، سوخت و سازتان بیشتر خواهد شد و نه کمتر!

داستان شماره ۴: شما باید در «محدوده‌ی چربی سوزی» ورزش کنید

برخی از دستگاه‌های ورزشی، برنامه‌هایی از پیش تنظیم شده به نام «محدوده‌ی چربی سوزی» دارند. تیم می‌گوید:«حقیقت این است که برای چربی سوزی، باید با شدت ملایم تا معتدل ورزش کنید. بله! این صحیح است که با شدت پایین‌تر، مقدار بیشتری چربی سوزانده می‌شود، اما ورزش‌های شدید، بیشتر کالری خواهند سوزاند.

بنابراین درست است که ورزش ملایم چربی سوزی بهتری دارد، اما برای تاثیر یکسان نیاز دارید تا مدت زمان بیشتری ورزش کنید.»

داستان شماره ۵: هر وقت سیگار کشیدن را ترک کنید، وزنتان زیاد می‌شود

اگر در طولانی مدت نظاره‌گر باشید، سیگاری‌ها نسبت به غیر سیگاری‌ها هیچ کنترل ویژه ای بر روی وزنشان ندارند. در حقیقت، با توجه به مطالعات انجام شده، سیگاری‌هایی که بیشتر سیگار می‌کشند، نسبت به آنهایی که سبک‌تر سیگار می‌کشند، بیشتر اضافه وزن پیدا می‌کنند!



 سپاس شده توسط دریاآرام ، نرگس مامان ، @Raha@ ، مامان کتی ، نثار
2014/08/27, ساعت 10:04
ارسال: #2
RE: ۵دروغ بزرگ درباره‌ی کاهش وزن
چرا وزن مان پایین نمی آید؟

برخی از افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند با اعمال تغییراتی در رژیم غذایی شان و انجام فعالیت‌های جسمی تاحدی وزن خود را کاهش می‌دهند اما اغلب میزان این کاهش وزن چندان ایده‌آل و قابل توجه نیست.

کارشناسان تغذیه معتقدند به رغم تلاش‌ها و اقدامات فرد برای کاهش وزن ممکن است به دلیل ناآگاهی از تاثیرات فزاینده برخی عوامل فرد به نتیجه مطلوبش نرسد.
در این مقاله به چند عامل تاثیرگذار که تلاش‌های شما را برای کاهش وزن بی‌نتیجه می‌گذارند، اشاره کرده که ممکن است بسیاری از افراد از آنها آگاهی نداشته باشند:
کمبود خواب
طبق نتایج نظرسنجی‌ گالوپ 40 درصد افراد در شب کمتر از هفت ساعت به خواب می‌روند که این مدت زمان ناکافی موجب می‌شود هورمون کورتیزول افزایش یابد و فرد احساس گرسنگی داشته باشد. همچنین کمبود خواب موجب مقاومت انسولینی می‌شود که ذخیره سازی چربی را در بدن آسان می‌سازد.

داشتن فعالیت بیش از حد بهانه‌ای برای پرخوری
برخی افراد تصور می‌کنند میزان کالری سوخته شده بر اثر ورزش کردن مجوزی برای پرخوری کردن است. همچنین فرد نباید به قصد آنکه بعدها میزان کالری مصرفی را می‌سوزاند در میزان مواد خوراکی مصرفی‌اش دقت نداشته باشد.

نارسایی در غده تیروئید
عملکرد غده تیروئید برای سوخت و ساز بدن حائز اهمیت است و کارشناسان معتقدند بروز اختلال در غده تیروئید یکی از تشخیص داده نشده‌ترین موانع برای کاهش وزن است. علاوه بر این، آنچه که بسیاری از پزشکان سنتی برای سطح هورمون ترشح کننده تیروئید مناسب در نظر می‌گیرند صحیح نیست و به علائم دیگر مرتبط با عملکرد غده تیروئید توجه ندارند.

مصرف مقدار کم مواد غذایی در وعده‌های متناوب
برخی افراد تصور می‌کنند مصرف مواد خوراکی کم در فواصل دو تا سه ساعت به ثابت ماندن قندخون کمک می‌کند و مانعی برای پرخوری است اما در حقیقت این روش موجب افزایش انسولین بدن می‌شود و میل به خوردن را افزایش می‌دهد.

مصرف بیش از حد موادقندی و عدم آگاهی از آن
برخی از مواد خوراکی دارای مواد قندی نهفته‌ای هستند که موجب افزایش دور کمر می‌شوند. در این بین فروکتوز بدترین قند در نوع خود به حساب می‌آید زیرا مستقیم وارد کبد شده و چربی ایجاد می‌کند.
داشتن استرس: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد زمانی که زنان تحت استرس باشند در سال حدود پنج کیلوگرم دچار اضافه وزن می‌شوند. استرس، ترشح هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد که موجب تحلیل رفتن ماهیچه‌ها و کاهش سروتونین می‌شود در نتیجه تمایل فرد به مصرف مواد شیرین افزایش می‌یابد.

افراط در ورزش کردن
ورزش و تمرین کردن شدید و سخت نیز می‌تواند تاثیر معکوس داشته باشد. وقفه انداختن بین تمرین کردن برای کاهش وزن بهترین حالت است و می‌توان تمرین کمتری در مدت زمان کوتاه‌تری داشت.

عدم مصرف کافی چربی
بدن برای آنکه چربی‌سوزی داشته باشد به چربی نیاز دارد اما باید نوع درستی از چربی را انتخاب کند. چربی‌های سالم همچون چربی‌های موجود در ماهی، آووکادو، روغن زیتون و خشکبار بهترین انواع چربی هستند.

کمبود ویتامین D :
ویتامین D برای انجام بسیاری از کارکردهای بدن ضروری است و بدون آن بدن نمی‌تواند چربی‌سوزی داشته باشد.

دیر غذا خوردن
لازم است وعده غذایی شام در یک ساعت معقول مصرف شود و پس از آن فرد از مصرف مواد خوراکی پرهیز کند.

سمی بودن بدن
سموم زیست محیطی در اطراف ما وجود دارند و می‌توانند در عملکرد هورمون‌ها اختلال ایجاد کرده، دمای بدن را پایین آورد و موجب ذخیره چربی در بدن شوند. همچنین بدن نمی‌تواند مواد سمی را به طور کامل از بین ببرد. اما خوردن مقدار قابل توجهی فیبر،‌ پروتئین، سبزیجات سبز در کاهش و حذف مواد سمی از بدن موثر است.

رژیم غذایی سخت
رژیم‌های غذایی سخت و شدید روش خوبی برای کاهش وزن نیستند و حتی می‌تواند موجب بیمارهای قلبی- عروقی شوند و به همین دلیل پزشکان تغذیه به افراد توصیه می‌کنند تمرکز خود را روی سلامت خود و نه میزان وزنشان قرار دهند چون همین امر موجب می‌شود که بدن در حالت سالم قرار گیرد.
ایسنا

آدم ها فقط آدم هستند نه بیشتر و نه کمتر
کمتر از چیزی که هستند نگاهشان کنی:آنها راشکسته ای
و بیش تر از آن حسابشان کنی آنها تورا میشکنند


 سپاس شده توسط مامان کتی ، Sepid ، نثار ، سارا نت
« قدیمی تر | تازه‌ تر »
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کدام دمنوش ها برای کاهش وزن مناسبند؟ gilnew 8 1,833 2018/11/13 ساعت 03:14
آخرین ارسال: rezino
  خواص پیاز و تآثیر آن در کاهش وزن ابراهیم 0 1,362 2016/11/02 ساعت 15:18
آخرین ارسال: ابراهیم
  هفت روش برای کاهش وزن بدون گرسنگی musavico 0 2,603 2016/06/16 ساعت 19:48
آخرین ارسال: musavico
  حقایق وحشتناک درباره چیپس !! eoffer.biz 0 926 2015/12/03 ساعت 15:17
آخرین ارسال: eoffer.biz
  کاهش وزن با چای سبز xZam 2 5,979 2015/10/13 ساعت 15:19
آخرین ارسال: نگار2728
  رژیم کاهش وزن در کشورهای مختلف iranforums 0 1,995 2015/01/23 ساعت 01:10
آخرین ارسال: iranforums
  معجزه کاهش وزن برای سلامتی خانم ها Sonya 0 2,269 2014/11/25 ساعت 16:40
آخرین ارسال: Sonya
  هفت روش موثر برای کاهش وزن در یک ماه Afshin 0 3,848 2014/11/19 ساعت 02:10
آخرین ارسال: Afshin
  سرنوشت تاپیک های انجمن افزایش و کاهش وزن Sonya 0 2,303 2014/11/08 ساعت 19:39
آخرین ارسال: Sonya
  اسفرزه: از لاغری تا کاهش قند خون سارا نت 1 3,135 2014/09/30 ساعت 21:55
آخرین ارسال: سارا نت

پرش به انجمن: