سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید
با سلام مهمان گرامی ،
اطلاعات کاربری به ما نشان می دهد که شما در انجــمن های زیبـــایی و سلامت عضو نشده اید برای اینکه از امکانات این تالار گفتگو استفاده کنید ، باید عضو شوید.

پس هر چه زود تر اقدام به عضــویت نمائید و یا وارد شوید.

انجــمن های زیبـــایی و سلامت

انجمن های زیبایی سلامت زیباشو

توجه: دوره آموزش فرمولاسیون رنگهای زیبای مو انجمن زیباشو ๑۩۞۩.... لطفا پرسش های خود در زمینه رنگ مو را فقط اینجا مطرح کنید..... ۩۞۩๑ ๑❀95❀ مسـابـقــه : عکس از سفره هفــت سیـن ❀95❀
 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
۸ ماده غذایی که به مغز شما آسیب می‌رسانند!
2014/12/23, ساعت 03:32
ارسال: #1
۸ ماده غذایی که به مغز شما آسیب می‌رسانند!

همه ما می‌دانیم که چیزهایی همچون آووکادو، انواع توت و شکلات تلخ برای مغز خوب هستند؛ اما غذاهایی هم وجود دارند که تأثیر منفی بر روی هوش شما می‌گذارند. در ادامه چند نمونه از این غذاها را به شما معرفی خواهیم کرد.


اگر نمی‌خواهید کارهایی مانند حل پازل‌ها و گرفتن ترفیع در محل کار سخت‌تر شود، این غذاها را کم‌تر مصرف کنید.


ماهی تن
درست است که خوردن ماهی تن هر چند وقت یک‌بار لذت‌بخش است؛ اما محققان University of South Florida طی یک تحقیق دریافتند افرادی که جیوه بیشتری در خون خود دارند، در کارهای ذهنی 5 درصد آهسته‌تر هستند. قبل از این که تمام غذاهای دریایی را از برنامه غذایی خود حذف کنید، توجه داشته باشید که میزان جیوه در ماهی سالمون، ساردین و ماکرل کم است.


روغن‌های نیمه هیدروژنه
فرآیند هیدروژنه کردن به صورت کامل یا ناقص، فرآیندی شیمیایی است که طی آن هیدروژن به روغن‌های مایع اضافه می‌شود تا به شکل جامد درآیند. روغن‌هایی نیمه هیدروژنه دارای چربی ترانس هستند. هیچ دلیلی وجود ندارد که غذاهایی را مصرف کنید که با استفاده از روغن نیمه هیدروژنه پخته شده‌اند. این روغن دارای چربی‌های ترانس است که علاوه بر افزایش خطر ابتلا به چاقی مفرط و آسیب به قلب، باعث تحلیل مغز نیز می‌شود. رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های ترانس میزان رسوب beta-amyloid در مغز را افزایش می‌دهد که این امر با بیماری آلزایمر در ارتباط است. طبق یک تحقیق دیگر، افرادی که چربی‌های ترانس بیشتری مصرف می‌کنند، توانایی‌های ذهنی کمتر و مغز کوچک‌تری دارند. از جمله غذاهایی که دارای این چربی‌ها هستند می‌توان به سیب‌زمینی سرخ‌کرده، غذاهای پخته شده در فر و غذاهای فرآوری شده اشاره کرد.


شکر
این ماده شیرین می‌تواند باعث نیاز مداوم به تزریق انسولین و ورم شود که هر دو مورد منجر به آسیب عروقی و عصبی می‌شوند. طبق تحقیقی در این زمینه، مصرف میزان بالای شکر باعث می‌شود که هیپوکامپوس مغز که مسئول کنترل خاطرات است، ملتهب شده و عملکرد کاملی نداشته باشد. همچنین در تحقیق دیگری مشخص شد مصرف زیاد شکر با افسردگی در ارتباط است. روی غذاهایی که می‌خرید به این نکات توجه کنید: اگر در محتویات محصول موردنظر شما شکر وجود دارد، یعنی شکر افزوده این محصول زیاد است.


فروکتوز
این ماده هم نوعی شکر است: اما غذاهایی که دارای میزان زیادی از این ماده باشند، ممکن است باعث تأثیر منفی بر روی مغز شوند. به عنوان مثال، در یک تحقیق زمانی که موش‌ها غذایی که میزان زیادی فروکتوز داشت، خوردند، داخل یک مارپیچ قرار گرفتند که قبلاً آن را با مهارت طی می‌کردند. این بار موش‌ها دچار مشکلاتی در مسیریابی شدند. محققان معتقدند مصرف زیاد فروکتوز می‌تواند مانع نحوه کاربرد و ذخیره شکر توسط سلول‌های مغزی می‌شود. شکر به منظور تولید انرژی موردنیاز برای فرآیندهای تفکر و یادگیری به کار می‌رود. با این حال لازم نیست که مصرف میوه خود را قطع کاهش دهید؛ زیرا محققان می‌گویند با این فروکتوز میوه‌ها زیاد است، اما باعث کاهش عملکرد مغز نمی‌شود.


چربی اشباع‌شده
باز هم می‌گوییم که مصرف کم این مواد مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما غذاهایی که میزان زیادی چربی اشباع‌شده دارند، باعث کاهش توانایی مغز برای مبارزه با پلاک‌های مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر می‌شوند. همچنین مصرف زیاد چربی اشباع‌شده در کوتاه‌مدت نیز به مغز شما آسیب می‌رساند. چربی اشباع‌شده توانایی مغز برای یادگیری و ایجاد خاطرات جدید را پس از گذشت 10 دقیقه از مصرف آن، کاهش می‌دهد.



غذاهای فراوری‌شده
برخی از غذاهای فرآوری شده، چربی یا شکر زیادی ندارند؛ اما ممکن است سدیم آن‌ها زیاد باشد. طبق تحقیقات، 10 غذایی که توسط آمریکایی‌ها مصرف می‌شود و سدیم زیادی دارد، جزو غذاهای آماده هستند. طبق تحقیق دیگری، غذاهایی که سدیم زیادی دارند، باعث گیجی مغز می‌شوند. فشارخون و سلامت قلب با میزان مصرف سدیم ارتباط نزدیکی دارند.


فست فود
فست فودها منبع موادی هستند که برای مغز شما خوب نیستند. چربی‌های ترانس، چربی‌های اشباع‌شده، سدیم، شکر، مواد افزودنی دیگری که در فست فودها وجود دارند، برای سلامتی مفید نیستند. طبق یک تحقیق، افرادی که فست فود بیشتری استفاده می‌کنند، 40 درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.



قرص‌های آهن و مس
این قرص‌ها را تنها با تجویز پزشک استفاده کنید. این مواد معدنی برای سلامت بدن ضروری هستند؛ اما مصرف بیش از اندازه آن‌ها مضر است. قرص‌های مس و مواد معدنی دیگری همچون آهن می‌توانند مانع پاک‌سازی بتا‌آمیلوئید شوند؛ بتاآمیلوئید نوعی پلاک است که ممکن است ارتباطات سلولی خاصی را مسدود کرده و منجر به مرگ سلول عصبی شود.


پریا اقدامی

آنقدر به مردم این زمانه بی اعتمادم که میترسم هرگاه از شادی به هوا بپرم
زمین را از زیر پاییم بکشند…
 سپاس شده توسط sheyda 00
« قدیمی تر | تازه‌ تر »
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آسیب رباط جانبی داخلی (MCL) soleymanha 0 187 2019/08/14 ساعت 13:23
آخرین ارسال: soleymanha
  آسیب ها و بازسازی رباط صلیبی قدامی یا ACL soleymanha 0 227 2019/07/22 ساعت 13:41
آخرین ارسال: soleymanha
  درمان نقرس با رژیم غذایی و نوشیدن آب moraadi 0 366 2019/01/06 ساعت 17:33
آخرین ارسال: moraadi
  آسیب‌های ناحیه‌یPLC soleymanha 0 454 2017/11/15 ساعت 12:28
آخرین ارسال: soleymanha
  ماده ای برای جلوگیری از پوسیدگی و خرابی دندان نگار مولوی 0 668 2017/10/16 ساعت 16:02
آخرین ارسال: نگار مولوی
  انواع آسیب های غضروف زانو soleymanha 0 727 2017/10/04 ساعت 21:52
آخرین ارسال: soleymanha
  مواد غذایی موثر در تصفیه خون و سم زدائی بدن Afshin 0 1,522 2015/09/16 ساعت 16:59
آخرین ارسال: Afshin
  آسیب شناسی دردهایی که جانتان را تهدید می کند Afshin 0 996 2015/09/12 ساعت 17:31
آخرین ارسال: Afshin
  برای تقویت حافظه چه مواد غذایی بخوریم؟ Afshin 1 2,714 2015/09/02 ساعت 13:28
آخرین ارسال: mahamdwww
  مواد غذایی مفید برای کنترل فشار خون Afshin 0 1,895 2015/07/13 ساعت 14:09
آخرین ارسال: Afshin

پرش به انجمن: