سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید
با سلام مهمان گرامی ،
اطلاعات کاربری به ما نشان می دهد که شما در انجــمن های زیبـــایی و سلامت عضو نشده اید برای اینکه از امکانات این تالار گفتگو استفاده کنید ، باید عضو شوید.

پس هر چه زود تر اقدام به عضــویت نمائید و یا وارد شوید.

انجــمن های زیبـــایی و سلامت

انجمن های زیبایی سلامت زیباشو

توجه: دوره آموزش فرمولاسیون رنگهای زیبای مو انجمن زیباشو ๑۩۞۩.... لطفا پرسش های خود در زمینه رنگ مو را فقط اینجا مطرح کنید..... ۩۞۩๑ ๑❀95❀ مسـابـقــه : عکس از سفره هفــت سیـن ❀95❀
 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درمان اسهال در کودکان، جامع ترین اطلاعات برای والدین
2015/01/26, ساعت 18:33
ارسال: #1
درمان اسهال در کودکان، جامع ترین اطلاعات برای والدین
نی نی بان، مستانه تابش: درمان اسهال در کودکان : انواع اسهال های شایع در کودکان و بهترین درمان های این بیماری را بشناسید.


آنقدر به مردم این زمانه بی اعتمادم که میترسم هرگاه از شادی به هوا بپرم
زمین را از زیر پاییم بکشند…
 سپاس شده توسط مه لقا
2015/01/26, ساعت 18:37
ارسال: #2
علت اسهال کودکان در یک نگاه
درمان اسهال در کودکان با یک سری سوال و جواب ساده به شما نشان می دهد که چرا کودکان دچار اسهال شده و چطور باید از او مراقبت کرد.


1)آیا کودک علاوه بر اسهال، حالت تهوع هم دارد یا دچار استفراغ شده است؟
به پاسخ سوال بعد مراجعه کنید.
2)آیا کودک نیم تا دو ساعت بعد از خوردن شیر دچار اسهال شد؟
احتمالا فرزند شما نمی تواند لاکتوز یا قند شیر را هضم کند. برای رفع این علائم و جایگزین کردن شیر با سایر محصولات بدون لاکتوز با یک کارشناس تغذیه مشورت کنید. تا آن زمان بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب شیر ندهید و شیر کم چرب را جایگزین انواع پر چرب کنید. چون شیر پرچرب بیشتر توی معده می ماند و کودک نمی تواند به خوبی آن را تحمل کند. در ضمن به کودک شیر گرم ندهید چون اسهالش تشدید می شود و در عوض ماست را در برنامه غذایی اش جایگزین کنید.
3)آیا غذای کودک مسموم بوده یا یکی دیگر از اعضای خانواده هم بعد از خوردن آن ماده غذایی اسهال گرفته است؟
علائم مسمومیت غذایی معمولا 12 تا 48 ساعت بعد از خوردن ماده غذایی آلوده ایجاد می شود و با علائم دیگر مثل سردرد، تب، احساس سرما و ضعف همراه است.
در این شرایط به کودک آب و مایعات کافی بدهید تا کم آب نشود و با مشورت پزشک دادن محلول او آر اس به کودک را آغاز کرده و تا وقتی اسهال دارد به او غذای جامد ندهید.
4)آیا در سفر هستید یا به تازگی از مسافرت بازگشته اید؟
احتمالا فرزند شما دچار اسهال مسافران شده است، که به خاطر مصرف آب یا غذای آلوده ایجاد می شود.
سرخود به کودک دارو ندهید. شاید اسهال او ویروسی باشد و اصلا نیازی به آنتی بیوتیک نداشته باشد . بهتر است به او آبمیوه، نوشابه و نوشیدنی های حاوی کافئین ندهید چون ممکن است اسهالش را تشدید کند ولی به مقدار فراوان آب وسایر مایعات بدهید. مصرف پوره سیب و هویج، کمی گوشت سفید ، برنج کته و ماست جلوی از دست رفتن وزن کودک را می گیرد.
آیا اسهال کودک آبکی است و سردرد، تب خفیف و درد شکم هم دارد؟
ممکن است این حالت کودک ناشی از گاستروآنتریت (التهاب دستگاه گوارش که با خاطر آلودگی های ویروسی ایجاد می شود). با مشورت پزشک به کودک ا آر اس بدهید تا دچار کم آبی نشود. از او بخواهید استراحت کند و در یکی دو روز اول بيماری، بهتر است شیر نخورد. سپس آرام آرام مصرف مجدد غذاها را شروع كنيد و در ابتدا به او نان يا بيسكويت‌هاي ساده و مایعات صاف شده برسید. اگر کودک دچار تب شود یا نشانه های بیماری اش بیشتر از 10 روز طول بکشد نیاز به بررسی های بیشتر دارد.
5)آیا مدفوع کودکان چرب است، اسهال آبکی دارد که با درد شکمی و دفع گاز همراه است؟
احتمالا اسهال او ناشی از عفونت باکتریایی یا انگل ژیاردیا است. در اسرع وقت با پزشک تماس بگیرید. به کودک نوشابه یا سایر مایعات حاوی کافئین مثل چای و قهوه ندهید. مراقب از دست رفتن آب بدن کودک باشید و او را با مایعات رقیق شده تغذیه کنید.
6)آیا کودک به تازگی آنتی بیوتیک یا داروی خاصی مصرف کرده است؟
شاید اسهال فرزندتان به خاطر دریافت نوعی داروی خاص باشد. با پزشک او تماس بگیرید و در مرود اثرات جانبی مصرف دارو سوال کنید و بدون دستور پزشک دارو را قطع نکنید.
7)آیا اسهال کودک با دفع گاز، نفخ و درد معده همراه است و این علائم هربار پس از خوردن یک نوع غذای خاص ایجاد می شود؟
اختلالات سوء جذب ـ مانند بیماری سلیاک ـ می تواند منجر به بروز اسهال پس از خوردن مواد غذایی خاصی شود.
خوراکی های را که باعث بروز علائم در کودک می شود از برنامه غذاییش حذف کرده و درباره راه های درمان یا پیشکیری از این مشکل با پزشک مشورت کنید.
8)آیا کودک دچار نفخ و شده، شکمش ورم پیش رونده دارد و در قسمت پایین شکم دچار درد شدید و گرفتگی عضله شده است؟
این علائم ممکن است به دلیل انسداد روده فرزندتان ایجاد شده باشد. همین حالا با پزشک معالج او، تماس بگیرید یا به نزدیکترین مرکز اورژانس مراجعه کنید.
9)آیا کودک اسهال آبکی حجیم با ظاهری شبیه آب برنج داد و خبری از تب، تهوع و دل درد نیست؟
احتمال دارد کودکتان با نوشیدن آب آلوده دچار وبا شده باشد. تا می توانید به او مایعات بدهید و سریع به پزشک مراجعه کنید.

آنقدر به مردم این زمانه بی اعتمادم که میترسم هرگاه از شادی به هوا بپرم
زمین را از زیر پاییم بکشند…
 سپاس شده توسط مه لقا
2015/01/26, ساعت 18:39
ارسال: #3
اسهال حاد کودکان، از علائم تا درمان های سریع
درمان اسهال در کودکان به علائم و عوارض اسهال حاد و مطمئن ترین و سریع ترین درمان های این بیماری شایع می پردازد.


اسهال حاد چیست؟
اسهال حادی وضعیتی است که معمولا 3 تا 5 یا 7 روز طول کشیده و سپس علائم رفع می شود اما اگر اسهال در کودکی بیش از 2 هفته طول بکشد، به معنای آن است که دچار اسهال مزمن شده است.

مهمترین دلایل اسهال حاد
عفونت روده که در اصطلاح به آن گاستروانتریت گفته می شود شایع ترین دلیل بروز این نوع اسهال در کودکان است. این نوع عفونت بسیار سریع در میان کودکان پخش می شود. برای سرایت گاستروانتریت لازم نیست حتما کودک با بیمار به طور مستقیم تماس داشته باشد بلکه خوردن از غذایی که فرد بیمار آن را آماده کرده هم برای کودکان آلوده کننده است.
در بعضی از موراد اسهال کودکان ناشی از مسمومیت های غذایی است که معمولا در فصل های گرم سال بروز می کند.
خوردن آب آلوده نیز سومین علت شایع بروز اسهال حاد عفونی در کودکان است که معمولا در مناطقی با سطح پایین بهداشت شایع تر است.
اسهال غیرعفونی حاد که کوتاه مدت است معمولا در کودکان شایع نیست اما بیماران مبتلا به کولیت یا التهاب دستگاه گوارش، کودکانی که دچار عدم تحمل به بعضی مواد غذایی خاص از جمله قند شیر یا لاکتوز هستند و کودکان مبتلا به بعضی بیماری های نادر گوارشی ممکن است دچار این نوع اسهال شوند.

علائم اسهال حاد در کودکان
علائم اسهال حاد در کودکان می تواند ناراحتی معده خفیف طی یک تا دو روز به همراه اسهال خفیف یا مدفوع شل و آبکی باشد. البته گاهی از اوقات اسهال شدید بروز می کند که تا 7 روز هم طول می کشد. گرفتگی یا دردهای کرامپی شکم هم همراه با اسهال در کودکان شایع است و او ممکن است تب و استفراغ هم داشته باشد یا از سردرد شکایت کند.
اسهال حاد معمولا 3 تا 5 روز طول می کشد و حتی بعد از از بین رفتن حالت تهوع هم ادامه دارد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
اگر فرزند شما کمتر از 6 ماه است.
اگر فرزند شما یک بیماری زمینه ای (از جمله بیماری قلبی و کلیوی، دیابت، سابقه تولد نوزاد به صورت نارس و...) دارد.
اگر درجه حرارت بدن فرزند شما بالاست یا تب دارد.
اگر علائم اولیه کمبود آب بدن را می بینید و احساس می کنید این علائم در حال گسترش هستند.
اگر فرزند شما کسل یا گیج به نظر می رسد.
اگر فرزند شما دائما استفراغ می کند و نمی تواند مایعات مصرف شده را در معده اش نگه دارد.
در صورتی که خون در اسهال یا استفراغ کودک وجود دارد.
اگر فرزند شما دچار شکم درد شدید است.
اگر در خارح ج از کشور دچار عفونت و بیماری شده است.
اگر فرزند شما علایم شدید، و یا اگر شما احساس می کنید که وضعیت آنها بدتر شده است.
اگر بیش از سه روز از شروع علائم گذشته و کودک کوچکترین بهبودی پیدا نکرده است.

از کودک مبتلا به حاد چطور مراقبت کنیم؟
اسهال حاد معمولا به درمان خاصی نیاز ندارد و دستگاه ایمنی کودک بعد از سه، چهار روز بر عفونت غلبه کرده و علائم اسهال از بین می رود اما نکاتی هست که برای مراقبت از کودک مبتلا به اسهال لازم است.

شما باید فرزندتان را تشویق به مصرف مایعات کنید. کودک در این شرایط باید رژیم غذایی عادی خود را داشته و از نوشیدنی های کم شیرین استفاده بکند. البته اصلا سراغ آب میوه به خصوص از نوع صنعتی و نوشابه نروید.

کودکان زیر 6 ماه بیشتر از سایر گروه های سنی در معرض ابتلا به کم آبی شوند بنابراین باید مطابق با قبل باید به آنها شیر داد. دفعات شیردهی حتی در کوکانی که شیر خشک می خورند هم محدود نمی شود. علاوه بر این ممکن است احساس کنید نیاز کودک به غذا بیشتر شده است. بنابراین در دفعات بیشتری به او شیر بدهید و در فواصل زمانی معین کمی آب هم به او بدهید.

اگر فرزندتان بیشتر از یک سال سن دارد و می خواهید برایش مایعات آب رسان خانگی درست کنید، مراقب مقدار نمکی که در آب میریزید باشید چون مصرف نمک به مقدار زیاد هم می تواند برای کودک خطرناک باشد.

اگر فرزندتان اسفراغ کرد، 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و دوباره به او مایعات بدهید. البته این کار را آرام آرام انجام دهید به طوریکه هر سه دقیقه دو تا سه قاشق مرباخوری مایعات به بدنش برسد. استفاده از یک سرنگ برای رساندن مایعات به کودکان زیر شش ماه هم موثر است.

آیا اسهال حاد به درمان نیاز دارد؟
در اغلب موارد خیر. در بچه های زیر دوازده سال معمولا درمان خاصی برای از بین رفتن علائم گاستروانتریت تجویز نمی شود. اگر کودک تب و سردرد داشته باشد دادن ایبوپروفن یا پاراستامول با نظر پزشک بلامانع است.

آنقدر به مردم این زمانه بی اعتمادم که میترسم هرگاه از شادی به هوا بپرم
زمین را از زیر پاییم بکشند…
 سپاس شده توسط مه لقا
2015/01/26, ساعت 18:41
ارسال: #4
خط قرمزهای غذایی برای کودکان اسهالی
غذاهایی را به شما معرفی می کند که خوردنشان در شرایط اسهال حاد برای بچه ها قدغن است.


مجردها درک نمی‌کنند؛ اما برای والدین به خصوص از نوع جوانش که یک فرزند هم بیشتر ندارند و تجربه شان در این زمینه اندک است، شلی و سفتی مدفوع بچه می‌تواند تبیدل به یک مصیبت تمام عیار شود و همه خانواده را نگران و عصبی کند. یکی از مهمترین سوال های والدینی که باید از کودک مبتلا به اسهال مراقبت کنند این است که چه غذاهایی را نباید به بچه داد تا مبادا اسهالش بیشتر و بدنش کم آب تر شود. در ادامه لیست جمع و جوری از این مواد غذایی را برایتان گردآوری کردیم. این مواد غذایی نه فقط تشدیدکننده اسهال هستند بلکه می توانند محرک این بیماری هم باشند.

سرخ کردنی ها
خوردن غذاهای سرخ شده که روغن بالایی به خودشان جذب کرده اند محرک اسهال است. سس های پرچرب، تکه های پرچرب گوشت، پنیر و لبنیات پرچرب، دسرهای خامه ای هم همین اثر را دارند و برای کودکان دچار اسهال قدغن هستند.

قند مصنوعی
فکر نکنید این قندها فقط مال افراد مبتلا به دیابت است و به دست و دهان کودک ما نمی رسد. جویدن طولانی مدت آدامس های بدون قند می تواند باعث اسهال و کرامپ یا گرفتگی عضلانی شود. البته فقط آدماس نیست که حاوی سوربیتل و سایر قندهای مصنوعی است، بلکه انواع دسر ها و نوشیدنی هایی که روی برچسبان نوشته بدون قند ممکن است حاوی سوربیتل باشند.

فروکتوز
آب نبات، آب میوه، انواع و اقسام دسر و... ممکن است با قند فروکتوز یا همان قند میوه درست شده باشند. اگر کودکان اسهال دارد او را ار فروکتور و منابعش دور نگه دارید. در ضمن یادتان باشد بعضی از بچه ها به طور کلی نمی توانند فروکتور زا هضم کنند و در نتیجه هر بار غذا یا خوراکی بخورند که فروکتوز دارد، اسهال می گیرند.

شیر و محصولات لبنی
شاید فرزند شما دچار بیماری عدم تحمل لاکتوز نباشد و به راحتی بتواند شیر و سایر محصولاتش را هضم و جذب کند اما بهتر است وقتی اسهال دارد دور شیر را خط بکشید و به جایش ماست را در برنامه غذایی کودک جای دهید. علتش ساده است؛ اسهال باعث می شود آنزیم لاکتاز در بدن کم شود و در نتیجه بچه ی که دو روز پیش راحت شیر و بستنی می خورد، امروز که اسهال دارد به راحتی نمی تواند این مواد غذایی را هضم کند. البته حساب ماست از این ماجرا جداست و نه فقط تحریک کننده اسهال نیست بلکه به دلیل خاصیت پروبیوتیکی می تواند درمان کودک را تسریع کند.

سبزی ها و حبوبات نفاخ
انواع لوبیا، بروکلی، کلم، گل کلم، پیاز و نخود نفاخند و بهتر است در شرایطی که کودک اسهال دارد از برنامه غذایی اش حذف شوند.

کافئین و نوشیدنی های کربناته
شاید شنیده باشید به کسی که اسهال گرفته توصیه می کنند نوشابه بخورد تا اسهالش قطع شود! اگر نمی خواهید فرزندتان را توی دردسر بیندازید و وضعیت گوارشی اش را بدتر کنید بهتر است از این توصیه چشم بپوشید. نوشیدنی های حاوی کافئین از جمله قهوه و نسکافه و... هم از این نظر تفاوتی با نوشابه ندارند.

آنقدر به مردم این زمانه بی اعتمادم که میترسم هرگاه از شادی به هوا بپرم
زمین را از زیر پاییم بکشند…
 سپاس شده توسط مه لقا
2015/01/26, ساعت 18:45
ارسال: #5
معجزه یک رژیم خاص در درمان اسهال
شما را با رژیم خاصی آشنا می کند که در درمان اسهال معجزه می کند.


وقتی بچه ها اسهال می گیرند والدین حاصرند هر روشی را امتحان کنند تا بچه کمتر آزار ببیند و زودتر به وضعیت طبیعی اش برگردد و دچار عوارضی همچون کم آبی و... نشود. خب، چرا این روش رژیم معجزه آسایی نباشد که امتحانش را در درمان اسهال هم در کودکان و هم در بزرگسالان پس داده است.
رژیم BRAT همان رژیمی است که برای درمان بعضی از انواع اسهال کاربرد دارد و البته بعضی ها حتی برای کاهش وزن از این رژیم استفاده می‌کند. پایه و اساس این رژیم را موز، برنج، سس سیب و نان تسست تشکیل می‌دهد و هم برای رفع اسهال موثر است و هم در درمان تهوع.

از کجا شروع کنیم؟
اگر فرزندتان بزرگتر از 6 سال است می توانید با خیال راحت این رژیم را برایش شروع کنید البته یادتان باشید رژیم BRAT فقط برای یکی، دو روز قابل استفاده است و هر وقت کودک بتواند مواد غذایی دیگر را تحمل کند ابید به سرعت وارد فاز معمولی رژیم شد و گوشت های کم چرب و لبنیات را به کودک خوراند. البته منعی برای استفاده از این رژیم در درمان اسهال نوپایان وجود دارد، به شرط اینکه زمانش خیلی طولانی نشود.

قدم اول: به کودک مایعات شفاف بدهید. عصاره رقیق شده مرغ، آب معمولی و آب نارگیل در این مرحله توصیه می شود.

قدم دوم: حالا وقتش رسیده که موز، برنج، سس سیب و نان تست را به رژیم کودک اضافه کنید. بهترین موز برای استفاده در رژیم BRAT موز سبز و کمی نارس است. نان تست هم آب های اضافی را که در معده کودک وجود دارد به خود جذب می کند.

قدم سوم: فیبرهای نامحلول را در برنامه غذایی کودک محدود کنید. فیبرهای نامحلول به این علت به این نام خوانده می شوند که در آب حل نمی شوند. این فیبرها با عبور از دستگاه گوارش به رفع یبوست کمک می کنند. اما فیبرهای محلول از جمله پکتین که در سس سیب وجود دارد، با آب ترکیب شده و حالتی ژله ای در دستگاه گوارش ایجاد می کنند بنابراین باعث کند شدن حرکات این دستگاه می شوند و این مساله در درمان اسهال به شدت موثر است.

قدم چهارم: نوشیدنی های حاوی کافئین را در برنامه غذایی کودک بسیار محدود کرده یا کلا قطعشان کنید.

قدم پنجم: وقتی کودک توانست برنج، موز، نان تست و سس سیب را تحمل کند و تا چند ساعت در وضعیت پایدار ماند، ماست را کم کم به برنامه غذایی اش اضافه کنید به خصوص اگر ماستش از نوع پربیوتیک باشد. این نوع ماست ها حاوی میکروب های مفیدی هستند که تعادل و سلامت دستگاه گوارش را تنظیم می کنند.

نکات باریک تر از مو برای والدین
وارد کردن ناگهای مواد غذایی حتی مواد غذایی مجاز رژیم BRAT به برنامه غذایی کودک، ممکن است وضعیتش را بدتر کند و باعث تشدید تهوع هم بشود. در عوض از مقدار کم شروع کنید و هر ساعت یکبار کمی غذا به او بدهید.

آبکی شدن مدفوع در کودکان شایع است و هر وقت وضعیت مزاجی فرزندتان به این شکل باشد، نمی توانید بگویید که اسهال گرفته است. اگر کودک فقط مدفوع شل و آبکی داشت ولی خبری از علائم دیگر نبود، همان برنامه غذایی معمولش را ادامه دهید ولی حجم غذای هر وعده را محدود کنید.

اگر فرزندتان زیر دو سال است قبل از شروع رژیم BRAT حتما با پزشکش مشورت کنید.

رژیم BRAT را بیش از یکی، دو روز ادامه ندهید و اگر اسهال قطع نشد کودک را نزد پزشک ببرید.

آنقدر به مردم این زمانه بی اعتمادم که میترسم هرگاه از شادی به هوا بپرم
زمین را از زیر پاییم بکشند…
 سپاس شده توسط مه لقا
2015/01/26, ساعت 18:50
ارسال: #6
بهترین رژیم غذایی برای کودکان اسهالی
نمونه یک برنامه غذایی مناسب را در اختیارتان قرار می دهد تا اسهال کودک تشدید نشود.


صبحانه:
یک تکه نان سفید
نصف قوطی کبریت پنیر کم چرب که خیلی هم شور نباشد
یک لیوان چای همراه یا یک قاشق مرباخوری عسل

میان وعده:
یک لیوان آب هویج
یک فنجان محلول او آر اس بعد از هر نوبت اجابت مزاج

میان وعده دو:
یک عدد سیب کوچک رنده شده بدون پوست

ناهار:
یک فنجان سوپ بدون سبزی (از عصاره سبزیجات استفاده کرده یا قبل از مصرف تفاله سبزی ها را جدا کنید)
یک عدد سیب زمینی آب پز شده
یک قاشق مرباخوری روغن
یک کاسه کوچک ماست

عصرانه:
یک عدد سیب رنده شده بدون پوست یا دم نوش دارچین و عسل

شام:
سینه مرغ آب پز یا کباب شده
آب نارنج
یک کاسه کوچک ماست
یک تکته نان سفید بدون سبوس

یک ساعت بعد از شام:
یک لیوان چای همراه یک حبه قند

نکات باریکتر از مو
این رژیم غذایی را تا برطرف شدن کامل اسهال ادامه دهید.

فیبر را کم کم به برنامه غذایی کودک اضافه کنید و ابتدا سراغ میوه به پوست بروید و بعد سبزی ها را به رژیم غذایی کودک باز گردانید.

انواع موادغذایی پرفیبر شامل آرد کامل گندم، جو، سبوس گندم، نان قهوه ای، انجیر تازه یا خشک، انگور، خرما، زردآلو، کشمش، گلابی، گیلاس، برگه هلو، بادام، فندق، گردو، اسفناج، جعفری، ذرت، شلغم و... است.

از دادن غذاهای خیلی چرب، روغن زیتون، روغن نارگیل یا خوراکی های حاوی این روغن، مغز گرد و... به کودک خودداری کنید.

تا زمانیکه اسهال کودک قطع نشده شیر را در برنامه غذایی روزانه کودک محدود کنید.

در طول روز مصرف شربت آب لیمو کم شیرین، چای، سوپ بدون سبزی و سایر مایعات را جدی بگیرید.

آنقدر به مردم این زمانه بی اعتمادم که میترسم هرگاه از شادی به هوا بپرم
زمین را از زیر پاییم بکشند…
 سپاس شده توسط مه لقا
2015/01/26, ساعت 18:53
ارسال: #7
10 توصیه طب سنتی برای درمان اسهال کودکان
10 داروی گیاهی موثر در درمان اسهال را به شما معرفی می کند.

11 توصیه طب سنتی برای درمان اسهال کودکان

زنجبیل
زنجبیل موثرترین و امن ترین درمان برای اسهال کودکان است که نه فقط علائم را از بین می برد بلکه علت به وجود آوردن اسهال را نیز درمان می کند. برای درست کردن نوشیدنی زنجبیلی ضد اسهال، ریشه زنجبیل تازه را توی آب جوش بیندازید و اجازه دهید تا دو دقیقه بجوشد و بعد این نوشیدنی را به کودک بدهید.

آب لیمو
لیمو یک آنتی باکتریال نسبتا خفیف است که می تواند اسهال کودک را تخفیف دهد. یک عدد لیمو را توی یک لیوان آب فشار دهید و 3 تا 4 لیوان از این نوشیدنی را در طول روز به کودک بدهید.

سیب زمینی
سیب زمینی نوعی سبزی نشاسته ای است که اسهال کودکان را درمان می کند. سیب زمینی را آب پز کنید و آنقدر آب پز کنید تا کاملا نرم شود. سیب زمینی مدفوع را سفت می کند و اسهال به مرور رفع می شود.

مایعات نشاسته ای
مایعات نشاسته ای هم مانند سیب زمینی در درمان اسهال موثر است. برای درست کردن یک نوشیدنی نشاسته ای، برنج سفید و قهوه ای را در آب بجوشانید و سپس آب برنج را بگیرید و در طول روز به کودک بدهید. برنج کاملا پخته و نرم شده هم می تواند مثل آب برنج به درمان اسهال کمک کند.

چای سیاه
ضدعفونی کننده است و می تواند به رفع اسهال در کودکان کمک کند. چای را به شیوه معمول دم کرده و دو، سه قطره آب لیمو به آن اضافه کنید و دو تا سه لیوان از این نوشیدنی را به کودک بدهید.

عسل
عسل نیز مانند زنجبیل یکی از موثرترین درمان های خانگی اسهال است که به ویژه در درمان اسهال خفیف و متوسط جواب می دهد. شما می توانید عسل را توی آب حل کرده و به کودک بدهید یا آن را با دم نوش زنجبیل یا آب لیمو مخلوط کنید.

نوشیدنی خردل
این چای گیاهی هم در رفع عفونت های دستگاه گوارش توصیه می شود. یک قاشق چای خوری خردل را توی یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید تا 10 دقیقه دم بکشد. برایاینکه طعم بهتری پیدا کند و باب میل کودک شود کمی عسل به آن بیفزایید.

چای بابونه
از قدیمی ترین ضد عفونت ها و ضد التهاب هاست که به راحتی آماده می شود و فقط کافی است کمی آب جوش روی گل بابونه بریزید و در ظرف را ببندید تا دم بکشد.

ماست
باکتری های زنده داخل ماست از جمله بهترین درمان ها برای کودکان مبتلا به اسهال است. شما می توانید یک یا دو بار در روز به اندازه یک پیاله ماست به کودک داده و این کار را تا رفع کامل علائم ادامه دهید.

رنده پوست پرتقال
پودر خشک پوست پرتقال یا رنده پوست پرتقال را در ظرف آب جوش ریخته و اجازه دهید دم بکشد. این دم نوش خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و برای رفع علائم گوارشی توصیه می شود.

دارچین
دارچین باکتری های مضر داخل دستگاه گوارش را نابود می کند و در رفع علائم اسهال مفید است. شما می توانید دارچین را به چای کودک اضافه کنید یا آن را به صورت دم نوش به کودک بخورانید.

آنقدر به مردم این زمانه بی اعتمادم که میترسم هرگاه از شادی به هوا بپرم
زمین را از زیر پاییم بکشند…
 سپاس شده توسط مه لقا
2015/01/26, ساعت 19:01
ارسال: #8
بکن و نکن های اسهال در کودکان
به شما می گوید که در درمان این بیماری باید از چه کارهایی اجتناب کنید.


از سایر علائم کودک غافل نشوید
درست است که مهترین علامت دفع مدفوع آبکی و شل بیش از سه بار در روز است اما علائم دیگری هم ممکن است وجود داشته باشد که در تشخیص علت اسهال و درمان آن موثر هستند. البته اگر کودک طی یکی، دو ساعت چندین بار دفع داشت، تب بالایی داشت، اشتهایش را از دست داد، بیش از حد تشنه بود، دچار بی حالی شد فورا او را به پزشک برسانید.

آب میوه ندهید
درست است که کودک برای پیشگیری از کم آبی به آب و مایعات فراوان احتیاج دارد اما آب میوه به ویژه از نوع صنعتی که شکر فراوانی دارد ، محرک قوی اسهال است و وضعیت را وخیم تر می کند.

سر خود به کودک آنتی بیوتیک ندهید
درمان اسهال در کودکان به خصوص اگر زیر 12 سال داشته باشند معمولا به هیچ داروی خاصی احتیاج ندارد و با تغذیه و مراقبت درست قابل درمان است. دادن آنتی بیوتیک به کودک نه تنها کمکی به رفع اسهال نمی کند بلکه باعث مقوامت آنتی بیوتیکی نیز می شود.

به کودک نوشابه ندهید
نوشابه حاوی کافئین و قند بالاست. قند محرک اسهال است و کافئین ادرار آور و از بین برنده آب بدن که کودک را در معرض خطر کم آبی شدید قرار می دهد.

شیر دادن به نوزاد را قطع نکنید
اگر کودکتان کمتر از یک سال و به ویژه کمتر از شش ماه سن دارد، دادن شیر به او را قطع نکنید. فرقی هم نمی کند که نوزاد شیر خشک می خورد یا شیر مادر، در هر حال برای درمان سریع اسهال و مبارزه با کم آبی بدن به شیر احتیاج دارد.

به کودک دوغ شور ندهید
خوردن دوغ می تواند بخشی از آب از دست رفته بدن کودک را تامین کند اما حواستان به مقدار نمک آن باشد چون ممکن است خطرناک باشد.

موقع استفراغ به کودک چیزی ندهید
اگر کودکتان به شدت تهوع و استفراغ دارد از دادن مایعات به او خودداری کرده و بعد از هر نوبت استفراغ 10 دقیقه برای دادن مایعات صبر کنید و سپس نوشیدنی را آرام آرام به کودک بخورانید.

آنقدر به مردم این زمانه بی اعتمادم که میترسم هرگاه از شادی به هوا بپرم
زمین را از زیر پاییم بکشند…
 سپاس شده توسط مه لقا
2015/01/26, ساعت 19:04
ارسال: #9
مبادا تن نازکش کم آب شود
به شایع ترین علائم کم آبی در کودکان می پردازد.


اسهال کودک ممکن است خطر خاصی برایش نداشته باشد و بعد از مدتی به خودی خود از بین برود، اما اگر کار به کم آب شدن بدن و بروز علائم برسد، قضیه جدی و حتی خطرناک می شود. این مساله به خصوص در نوزادان و کودکان زیر دو سال اهمیت دارد که به سرعت آب بدنشان را از دست می دهند؛ چون بدن کوچک آنها ذخیره اندکی از مایعات دارد و اسهال باعث از دست رفتن آن می شود. اگر این آب و مایعات به سرعت جبران نشوند، ظرف چند ساعت یا دو، سه روز سلامت کودک را تهدید می کنند.

علائم کم آبی بدن
اسهال و استفادغ باعث می شود کودک آب بدنش را از دست بدهد. علائم کم آبی در کوکان شامل:
کاهش حجم ادرار
خشک شدن دهان
خشک شدن لبها و زبان
کاهش یا نبود اشک موقع گریه
گودرفتن چشم ها
ضعف
تحریک پذیری و فقدان انرژی

اما اگر فرزندتان دچار یکی از علائم زیر شد یعنی وضعیت آب بدنش به شرایط بحرانی رسیده و باید فورا او را به پزشک برسانید:
خواب آلودگی
لکه لکه شدن پوست یا رنگ پریدگی شدید
سرد شدن دست و پا
کاهش شدید حجم ادرار (اگر فرزندتان را پوشک می کنید از تعداد پوشک هایی که کثیف می کند به راحتی می توانید این مساله را احساس کنید)
تنفس های سریع اما نه چندان عمیق

کدام کودکان بیشتر دچار کم آبی می شوند؟
کودکان زیر یک سال به خصوص آنهایی که زیر 6 ماه هستند.
کودکان زیر یک سال که با وزن کم متولد شده و بعد از تولد هم نتوانسته اند به وزن مناسب سن شان برسند.
کودکانی که از شیر مادر استفاده می کنند و موقع اسهال مادر شیر دادن به کودک را قطع می کند.
هر کودک یا نوزادی که موقع ابتلا به گاستروانتریت به اندازه کافی آب و مایعات مصرف نمی کنند.
کودک یا نوزادی که به اسهال و استفراغ شدید مبتلا شده است. یعنی بیش از 6 بار در طول روز دفع داشته و بیش از سه بار حالش به هم خورده و استفراغ کرده است.

برای درمان کم آبی به چقدر مایعات احتیاج دارید؟
برای درمان کم آبی خفیف تا متوسط در کودکان و طی 4 تا 6 هفته ساعت اول بر اساس طبقه بندی زیر مایعات فراهم کنید.
کودک با وزن 4 کیلوگرم: 200-400 میلی لیتر
کودک با وزن 4 تا 10 کیلوگرم: 400 تا 600 میلی لیتر
کودک با وزن 10 تا 15 کیلوگرم: 600 تا 800 میلی لیتر
کودک با وزن 15 تا 20 کیلوگرم: 800 تا 1000 میلی لیتر

طبقه بندی کم آبی در کودکان:
شدت کم آبی: خیلی شدید
خلق و خو: بی قرار، تحریک پذیر
چشم و بافت های نرم: بدون اشک و خشک
زبان و دهان: خشک
وضعیت تشنگی: بسیار تشنه، کودک با میل شدید آب می نوشد
وضعیت ادرار: کاهش دفعات ادرار کردن

شدت کم آبی: خطرناک
خلق و خو: بی حال یا ناآگاه
چشم و بافت های نرم: بسیار خشک و کاملا بدون اشک
زبان و دهان: بسیار خشک
وضعیت تشنگی: با فاصله های طولانی آب می خورد یا اصلا میلی به نوشیدن ندارد
وضعیت ادرار: بسار اندک است یا اصلا ادرار نمی کند

آنقدر به مردم این زمانه بی اعتمادم که میترسم هرگاه از شادی به هوا بپرم
زمین را از زیر پاییم بکشند…
 سپاس شده توسط مه لقا
2018/01/29, ساعت 18:24
ارسال: #10
RE: درمان اسهال در کودکان، جامع ترین اطلاعات برای والدین
با عرض سلام، از مطلب آموزشی و مفیدتون تشکر می کنم، در ادامه می خواستم فروشگاه اینترنتی نی نی مارک رو هم بهتون معرفی کنم، خیلی لباس های خوشگلی واسه بچه هامون داره مثل این ست پسرانه جلیقه، بادی و شلوار کارترز و ست دخترانه سویشرت، بادی و شلوار. خیلی هیجان انگیزن! Smile https://www.ninimark.com


https://www.ninimark.com
« قدیمی تر | تازه‌ تر »
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  علائم میکروب معده خطرناک چیست؟ درمان خانگی با قرص + عکس sara2323 0 389 2022/03/27 ساعت 13:33
آخرین ارسال: sara2323
  هزینه درمان و عمل فیستول با لیزر چه مقدار است؟ sara2323 0 701 2021/12/14 ساعت 16:13
آخرین ارسال: sara2323
  8 علت ترشحات مقعدی و راه درمان ترشح از مقعد sara2323 0 300 2021/12/14 ساعت 16:10
آخرین ارسال: sara2323
  بواسیر داخلی و خارجی و راه درمان قطعی انواع هموروئید ghazal94 0 370 2021/11/13 ساعت 14:27
آخرین ارسال: ghazal94
  بهترین درمان زگیل تناسلی (hpv) با لیزر و کرایو + هزینه ghazal94 0 619 2021/11/04 ساعت 03:00
آخرین ارسال: ghazal94
  شایع ترین دلایل کیست مویی چیست + بهترین روش های درمان sarapanah 1 620 2021/10/10 ساعت 12:27
آخرین ارسال: mrahmadi
  انتخاب دکتر خوب چه نقشی در درمان هموروئید دارد؟ sarapanah 0 438 2021/10/03 ساعت 18:58
آخرین ارسال: sarapanah
  17 درمان سریع و قطعی تبخال لب با روش های خانگی و طب سنتی sara2323 0 445 2021/09/30 ساعت 11:31
آخرین ارسال: sara2323
  علت درد هنگام مدفوع، راهی برای درمان سوزش و درد بعد از مدفوع sarapanah 0 524 2021/06/07 ساعت 17:26
آخرین ارسال: sarapanah
  بهترین تشک خوشخواب طبی مخصوص و مناسب برای دیسک کمر درد fagoli754 0 373 2021/06/07 ساعت 12:03
آخرین ارسال: fagoli754

پرش به انجمن: