سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید
با سلام مهمان گرامی ،
اطلاعات کاربری به ما نشان می دهد که شما در انجــمن های زیبـــایی و سلامت عضو نشده اید برای اینکه از امکانات این تالار گفتگو استفاده کنید ، باید عضو شوید.

پس هر چه زود تر اقدام به عضــویت نمائید و یا وارد شوید.

انجــمن های زیبـــایی و سلامت

انجمن های زیبایی سلامت زیباشو

توجه: دوره آموزش فرمولاسیون رنگهای زیبای مو انجمن زیباشو ๑۩۞۩.... لطفا پرسش های خود در زمینه رنگ مو را فقط اینجا مطرح کنید..... ۩۞۩๑ ๑❀95❀ مسـابـقــه : عکس از سفره هفــت سیـن ❀95❀
 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تناسب اندام با تردمیل یا دوچرخه ثابت ؟
2015/04/12, ساعت 14:46
ارسال: #1
تناسب اندام با تردمیل یا دوچرخه ثابت ؟
دوچرخه‌های ثابت ورزشی یکی از قدیمی‌ترین وسایل در سالن‌های ورزشی هستند که مدت‌ها پیش از ورود دستگاه‌های پیچیده و با تکنولوژی پیشرفته به این سالن‌ها، برای تناسب اندام به کار می‌رفته‌اند...

اما اگر واقعا قصد دارید تناسب اندام داشته باشید، بهتر است گرد و خاک را از این وسیله ورزشی قابل‌اعتماد بگیرید.

هنگامی که یک برنامه ورزشی را شروع می‌کنید، مساله اصلی یافتن شیوه‌ای است که انجام آن برای شما لذت‌بخش و ساده باشد؛ دوچرخه ثابت، یک گزینه عالی به خصوص برای ورزشکاران مبتدی یا افرادی است که مشکلات پشت ، زانو یا مفاصل‌شان ، انجام دویدن یا پیاده‌روی را برای آنها مشکل می‌کند.

استفاده از دوچرخه ثابت روی مفاصل فشار نمی‌آورد و کار با آن برای یک فرد مبتدی در مقایسه با تردمیل یا ماشین الیپتیکال بسیار ساده‌تر است.

اگر آدمی باشید که به محض بد شدن آب و هوا، برنامه ورزشی‌تان را قطع می‌کنید، دوچرخه ثابت بهانه بدی آب و هوا را برای ورزش نکردن از شما می‌گیرد.

یک مزیت دیگر دوچرخه ثابت، این است که لازم نیست حتما عضو یک سالن ورزشی باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید، بلکه می‌توانید در خانه هم از آن استفاده كنید.

برای بسیاری از افرادی که تازه می‌خواهند ورزش را شروع کنند و در انجام آن دودل هستند، دوچرخه ثابت نقطه شروع خوبی است.

نکات راهنما برای خرید دوچرخه ثابت

پیش از آنکه دوچرخه ثابت بخرید، با توجه به انواع گوناگون این دوچرخه‌ها در بازار باید نکات بسیاری را در نظر بگیرید، از جمله:

- آیا می‌خواهید دوچرخه ایستاده بخرید یا دوچرخه نشسته (نوعی که در آن در وضعیت نیمه‌ درازکش پا می‌زنید)؟

- آیا با توجه به محدودیت فضا به یک دوچرخه کوچک با تنظیم دستی نیاز دارید، یا فضای کافی برای قرار دادن یک دوچرخه ثابت با برنامه‌ریزی الکترونیکی دارید؟

- قصد دارید دوچرخه نو بخرید یا دست دوم؟

- چقدر می‌خواهید برای خرید دوچرخه پول خرج کنید؟

اول باید تصمیم بگیرید که از دوچرخه چه استفاده‌ای می‌خواهید بکنید ؟ آیا دستگاه اصلی ورزشی شماست، به عنوان یکی از چند فعالیت هوازی از آن استفاده می‌کنید، یا فقط جایگزینی برای روزهای بارانی است که نمی‌توانید در بیرون ازخانه ورزش کنید بعد تعیین کنید که چه مقدار فضا در خانه برای گذاشتن دوچرخه دارید و چه مقدار پول می‌خواهید خرج کنید.

حالا كمی تحقیق لازم است. از دوستان یا مربیان سالن‌های ورزشی‌ در این مورد سوال کنید. از فروشندگان محلی در مورد انواع دوچرخه‌‌هایی که با نیازهای شما مطابق باشد، سوال کنید (توجه داشته باشید که دوچرخه‌های الکترونیکی که به شیوه‌های متفاوت می‌‌توان آنها را برنامه‌ریزی کرد، تنوع بیشتر فعالیت را ممکن می‌کنند، اما جای بیشتری می‌گیرند، نگهداری بیشتری می‌خواهند و قیمتها‌شان به‌طور قابل‌ ملاحظه‌ای بالاتر از دوچرخه‌های با تنظیم دستی است).

ورزش با دوچرخه ثابت

چه از دوچرخه ثابت در خانه استفاده می‌‌كنید و چه در سالن ورزش، برای اینکه بیشترین نفع را از فعالیت جسمی‌تان ببرید، به این نکات توجه کنید:

- دوچرخه را با بدن خود تنظیم کنید. برای این‌کار می‌توانید از فروشنده یا مربی سالن ورزشی كمك بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که ارتفاع زین دوچرخه صحیح است و بیش از حد دور یا نزدیک به دسته‌ فرمان دوچرخه ننشسته‌اید.

- بخش بالایی بدنتان را هنگام پا زدن شل نگه دارید. شانه‌ها باید گشاده و به سمت خارج از گوش‌ها باشند.

- با ملایمت روی زین بنشینید و از عضلات شکمی‌تان برای حمایت از پشت و کمرتان استفاده کنید.

- وسیله ورزشی‌تان را بشناسید و آن را ایمن نگه دارید. در مورد چگونگی تنظیم شدت و تغییر دادن گزینه‌های برنامه ورزش اطلاعات کسب کنید.

- به آهستگی شروع کنید. سعی کنید ابتدا بدنتان را آماده کنید تا به مرحله ورزش شدیدتر یا درازمدت‌تر برسید.

- به راحتی روی زین بنشینید. از شورت‌های بالشک‌دار یا زین‌های ‌ژلاتینی برای راحتی بیشتر استفاده کنید.

تنظیم دوچرخه ثابت

دوچرخه‌های ثابت باید طوری قرار داده شوند که همه بخش‌های متحرک آنها به طور ایمن قابلیت حرکت داشته باشند. همچنین باید فضایی کافی برای سوار و پیاده‌شدن از آن داشته باشید.

شیوه نشستن روی دوچرخه برای فعالیت جسمی لذت‌بخش و موثر، مهم است. تنظیم ارتفاع دسته‌ها و زین دوچرخه اهمیت خاصی دارد. هنگامی که وضعیت‌تان را روی دوچرخه تنظیم می‌کنید، در واقع سعی می‌کنید که وزن بدنتان را به طور یکسان میان بازوها و نشیمنگاهتان تقسیم کنید. اول جهت زین دوچرخه را تنظیم کنید به‌طوری که سطح آن به موازات زمین قرار گیرد. اگر سر زین رو به بالا باشد، روی ناحیه کشاله رانتان فشار خواهد آمد. اگر سر زین به سمت پایین باشد وزن بیشتری روی بازوها و شانه‌ها وارد می‌آید.

ارتفاع زین را طوری تنظیم کنید که هنگامی که پدال دوچرخه در پایین‌ترین حد قرار دارد، زانوی‌تان اندکی خم‌شده باشد. یک راهنمای دیگر برای تنظیم ارتفاع زین دوچرخه این است که هنگام پا زدن، مفاصل لگن نباید به عقب و جلو ضربه بزند. اگر زین بیش از حد بالا باشد، فشار بیش از حدی روی کشاله ران وارد می‌آید و ممکن است باعث درد یا بی‌حسی شود.

در نهایت دسته‌های دوچرخه را تنظیم کنید تا در وضعیت رو به جلو راحت باشید. اگر دسته‌های دوچرخه بیش از حد بالا باشد، فشار بیش از حدی روی نشیمنگاه شما وارد می‌کند و اگر بیش از حد پایین باشد، ممکن است باعث کمردرد و خستگی بازوها و شانه شود.

سه نکته ضروری

پیش از خریدن یک مدل دوچرخه، مدتی را به‌طور آزمایشی روی آن پا بزنید. امكان تنظیم، نداشتن سروصدا و راحتی عمل آن دوچرخه را باید در فروشگاه و نه در اتاق نشمینتان آزمایش کنید.

یافتن قرارگیری مناسب روی دوچرخه به زمان نیاز دارد. صبور باشید و فرآیند یافتن موقعیت مناسب را کامل کنید.

دوچرخه‌سواری را به صورت یک عادت درآورید. دوچرخه ثابت فقط هنگامی برای سلامتی شما مفید است که از آن استفاده کنید. اهدافی قابل ‌دستیابی برای استفاده مرتب از این وسیله خانگی ورزشی تعیین کنید.
 سپاس شده توسط Afshin
« قدیمی تر | تازه‌ تر »
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آهسته دویدن مفید برای سلامتی و تناسب اندام Ariya 0 184 2019/06/23 ساعت 13:04
آخرین ارسال: Ariya
  تناسب اندام با شنا Ariya 0 187 2019/06/12 ساعت 11:27
آخرین ارسال: Ariya
  تناسب اندام با بادی اتک Ariya 0 251 2019/01/23 ساعت 11:59
آخرین ارسال: Ariya
  ۱۰ نکته برای تناسب اندام در پاییز Afshin 3 1,953 2018/11/26 ساعت 14:06
آخرین ارسال: اروس
  نقش تغذیه در تناسب اندام دکتر برتر 2 1,876 2018/11/13 ساعت 02:48
آخرین ارسال: rezino
  تاثیر مثبت تردمیل بر کاهش افسردگی hypergymco 1 1,107 2018/11/12 ساعت 12:56
آخرین ارسال: Parisa524
  رقص و تناسب اندام moeintn 0 647 2018/02/21 ساعت 20:14
آخرین ارسال: moeintn
  تفاوت تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی hypergymco 1 1,412 2018/01/10 ساعت 14:22
آخرین ارسال: royalsport
  راهکارهایی برای داشتن کمری باریک و تناسب اندام hypergymco 0 1,081 2017/05/01 ساعت 17:37
آخرین ارسال: hypergymco
  تردمیل و مصارف پزشکی آن hypergymco 0 1,071 2016/06/25 ساعت 13:40
آخرین ارسال: hypergymco

پرش به انجمن: