سلام مهمان گرامی ، خوش آمدید. آیا این نخستین بازدید شماست ؟ وارد شده یا عضو شوید
با سلام مهمان گرامی ،
اطلاعات کاربری به ما نشان می دهد که شما در انجــمن های زیبـــایی و سلامت عضو نشده اید برای اینکه از امکانات این تالار گفتگو استفاده کنید ، باید عضو شوید.

پس هر چه زود تر اقدام به عضــویت نمائید و یا وارد شوید.

انجــمن های زیبـــایی و سلامت

انجمن های زیبایی سلامت زیباشو

توجه: دوره آموزش فرمولاسیون رنگهای زیبای مو انجمن زیباشو ๑۩۞۩.... لطفا پرسش های خود در زمینه رنگ مو را فقط اینجا مطرح کنید..... ۩۞۩๑ ๑❀95❀ مسـابـقــه : عکس از سفره هفــت سیـن ❀95❀
 
 
امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه هم بخوریم هم وزن کم کنیم؟
2014/05/19, ساعت 09:01
ارسال: #1
چگونه هم بخوریم هم وزن کم کنیم؟
وقتی می خواهید چند کیلو از وزنتان را کم کنید، لیست خوراکی های ممنوعه تان زیاد می شود. مثلا مصرف نان، سیب زمینی و برنج که کربوهیدرات فراوانی دارند و یا مصرف شکلات که چاق کننده است. اما شاید این سوال برایتان مطرح باشد که چگونه غذاهای مورد علاقه تان به کاهش وزن شما کمک می کند؟

رژیم ها نباید زیاد محدود باشد
میلتون استوک، یک متخصص تغذیه می گوید: غذاهای ممنوعه می تواند نتیجه معکوسی در رژیم داشته باشد.میلتون می افزاید: بیشتر مراجعه کننده های من از غذاهایی که به آنها کمک می کند تا زیاده روی در خوردنشان را کنترل کنند یا باعث از بین بردن چربی های شکمی شان و کاهش وزنشان می شود، پرهیز می کنند. بدتر از آن، اینکه داشتن یک لیست غذایی نامحدود مثل این است که معده تان مانند یک کیسه پلاستیکی پر می شود. سرانجام این کیسه پلاستیکی منفجر می شود، همه غذاهای داخلش بیرون می ریزد. اما کلید واقعی برای کاهش وزن چیست؟ ساری گریوز، عضو انجمن تغذیه آمریکا می گوید: مواد غذایی با کیفیت و با ارزش غذایی بالا را انتخاب کنید. در اینجا به این موضوع پرداخته ایم که چگونه غذاهای درجه یک و با ارزش غذایی بالا که توسط رژیم گیرنده ها ممنوع شده است، می تواند وزنشان را کم کند و در کاهش وزنشان موثر باشد.

نان
نان که شامل کربوهیدرات می شود، تولید مواد شیمیایی مغز مانند سروتونین را بالا برده و ایجاد رضایت کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.تینا فراستیر یک متخصص تغذیه می گوید: نان یک منبع غنی کربوهیدرات است که مغز برای تولید سروتونین به آن نیاز دارد. سروتونین احساس آرامش و راحتی و سیری را بالا می برد. زمانی که بدن کربوهیدرات را هضم می کند، انسولین را آزاد می کند و انسولین به تولید تریپتوفان در مغز که یک اسید آمینه است، کمک می کند. سپس تریپتوفان به سروتونین تبدیل می شود. زمانی که سطح سروتونین به حد مطلوب و بالایی می رسد، شما احساس آرامش و خوشحالی می کنید و کمتر هوس خوردن به سرتان می زند. اما وقتی سطح سروتونین پایین می آید، احساس افسردگی و کج خلقی، در شما ایجاد می شود و باعث پرخوری شما می شود.

پاستا
پاستا حاوی مقدار فراوانی مایع است که احساس سیری شما را دوچندان می کند. پاستای پخته شده و برنج حاوی 70 درصد آب هستند. طبق تحقیقی که در انجمن تغذیه بریتانیا انجام شده است، خوردن غذاهایی که مقدار فراوانی مایع دارند در مقایسه با غذاهای خشک، احساس سیری شما را طولانی تر می کنند. کربوهیدرات موجود در پاستا مانند نان سطح سروتونین را بالا برده و از پرخوری جلوگیری می کند. البته مقدار مناسب پاستای پخته یک دوم فنجان یا به اندازه یک ملاقه بستنی است.

سیب زمینی
سیب زمینی که از نشاسته تشکیل شده دیر هضم بوده و حاوی فیبر بالایی است که از چاقی جلوگیری می کند. در عین حال، سیب زمینی یکی از غذاهایی است که سوء تعابیر مختلفی درمورد آن وجود دارد. سیب زمینی از نوع سرخ کرده یا خیس خورده در خامه ترش به کاهش وزن کمک نمی کند اما وقتی سیب زمینی را می جوشانیم یا می پزیم، نشاسته موجود در آن، آب را به خودش جذب می کند و باعث برجسته شدن و باد کردن آن می شود. زمانی که سیب زمینی خنک می شود، مقدار نشاسته موجود در آن به شکلی درمی آید که مانع هضم آن می شود. برخلاف انواع دیگر فیبر، نشاسته در روده بزرگ تخمیر می شود و یک اسید چرب را به وجود می آورد که ممکن است توانایی بدن را در مقابل سوزاندن کربوهیدرات ها از بین ببرد. درعوض چربی های شما را می سوزاند. البته فراموش نکنید که مصرف مناسب و صحیح آن، سیب زمینی ای به اندازه یک مشت است.

کره بادام زمینی
کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی چربی های سالم است که به کوچک کردن شکم کمک فراوانی می کند. مطالعات نشان می دهد که رژیمی که به صورت تک بعدی از اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل شده باشد، مثل مصرف مقدار زیادی کره بادام زمینی و آجیل در رژیم، از تجمع چربی ها در قسمت میانی بدن جلوگیری کرده و میزان سوخت کالری را بالا می برد و درنتیجه در کاهش وزن بسیار موثر است. طی تحقیقی که اخیرا در دانشگاه هاروارد صورت گرفته است، خانم هایی که دوبار یا بیشتر در هفته یک وعده آجیل یا کره بادام زمینی می خورند، نسبت به کسانی که به ندرت آجیل مصرف می کنند، یک پوند کمتر وزن اضافه می کنند. یک دلیل آن این است که خوراک مختصری که شامل کره بادام زمینی باشد در احساس سیری شما تا حدود دو ساعت ونیم کمک می کند. اما غذاهایی که فقط از کربوهیدرات تشکیل شده باشند مثل برنج، فقط 30 دقیقه به شما احساس سیری می دهد. از طرفی کربوهیدرات از ولع خوردن شما جلوگیری می کند درحالیکه آجیل و مغزجات به شما حس سیری می دهد.

پنیر
پنیر منبع غنی کلسیم است که کالری ها و چربی ها را می سوزاند . هر اونس(حدود 30 گرم) پنیر حاوی حدود 100 کالری و 5 گرم چربی است. طبق تحقیاتی که اخیرا صورت گرفته است، کلسیم موجود در پنیر در سوخت کالری و چربی تاثیر بسزایی دارد. البته این به به این منظور نیست که مصرف این ماده معدنی هورمون کالسیترول را آزاد می کند. کالسیترورل هورمونی است که باعث می شود بدن چربی ها را ذخیره کند. دانشمندان دانشگاه تنس دریافتند که افرادی که رژیم کم کالری دارند و شامل 300 تا 400 میلی گرم کلسیم به صورت روزانه می شود به طور قابل توجهی وزن کم می کنند اما کسانی که همین میزان کالری را مصرف می کنند اما کلسیم کمتری مصرف می کنند کاهش وزن مطلوبی نخواهند داشت. دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که چرا خوردن غذاهای غنی از کلسیم تاثیرگذارتر از دریافت کردن مکمل های کلسیم است. میزان کلسیم موجود در هر اونس(حدود 30 گرم) پنیر 200 میلی گرم است. گفتنی است مصرف مناسب و صحیح پنیر 2 اونس(حدود 30 گرم) است.

شکلات تیره
راز خوردن شکلات تیره این است که از ولع خوردن جلوگیری می کند. طبق مطالعات اخیر، 97 درصد خانمها ولع خوردن را تجربه کرده اند و شکلات یک منبع غذایی بسیار مناسب برای آنهاست. ریچارد هیکسون، متخصص تغذیه بیمارستان آریزونا می گوید: مصرف گاه به گاه خوراکی های مورد علاقه تان بهتر از محروم کردن خودتان از آنهاست.وی ادامه می دهد: در واقع افرادی که سعی می کنند راجع به خوردن شکلات فکر نکنند، دو سوم بیشتر از افرادی که درمورد آن آزادانه صحبت می کنند، مصرف می کنند.

میوه
به طور کلی خوردن میوه میل به خوردن خوراکی های شیرین را از بین می برد و کم کالری است. بعضی از افرادی که رژیم می گیرند، خوردن این خوراکی کم کالری را نادیده می گیرند. اما طبق یک تحقیق جدیدی که در مجله مروری بر چاقی منتشر شده است، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که خوردن میوه با کاهش وزن همراه است. در یک مطالعه ای در برزیل، خانم هایی که 3 عدد سیب کوچک به غذای روزانه شان اضافه کردند طی 10 هفته بدون گرفتن رژیم 2 پوند (حدود 500 گرم) وزن کم کردند. اگر چه میوه حاوی مواد قندی طبیعی است اما سطح قند خون را بالا نمی برد . علاوه بر این میوه حاوی مقدار فراوانی آب و فیبر است و کالری کمی نیز دارد. حتی الامکان روزانه 3 واحد میوه بخورید اما هرگز آبمیوه های پرکالری مصرف نکنید. در ضمن، میانگین کالری در هر فنجان لیموی تازه 50، انگور60، توت فرنگی 70 و مرکبات 75 است.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ

آدم ها فقط آدم هستند نه بیشتر و نه کمتر
کمتر از چیزی که هستند نگاهشان کنی:آنها راشکسته ای
و بیش تر از آن حسابشان کنی آنها تورا میشکنند


 سپاس شده توسط مه لقا ، Sepid ، دریاآرام ، نرگس مامان ، نثار ، مامان کتی
2014/05/19, ساعت 11:31
ارسال: #2
RE: چگونه هم بخوریم هم وزن کم کنیم؟
شتر درخواب بیند کامپیوتر و وسایل جانبی اش را.........Zibasho-smile (20)Zibasho-smile (20)

خیلی بد شدم...41

خیلی بد شدند....Dodgy
 سپاس شده توسط نرگس مامان ، نثار
2014/07/03, ساعت 13:04 (آخرین ویرایش در این ارسال: 2014/07/16 ساعت 11:04 ، توسط @Raha@.)
ارسال: #3
RE: چگونه هم بخوریم هم وزن کم کنیم؟
کلیدهای طلایی برای لاغر شدن بدون رژیم و ورزش !

رژیم گرفتن را فراموش کنید. کاهش چند کیلوگرم ناقابل از وزن بدن نیاز به این همه دردسر ندارد. شما می‌توانید با خوابیدن، خاموش کردن چراغ‌ها و واکسن زدن هم وزن خود را کم کنید.

تعطیلات زمان زیاده‌روی است. خوردن، نوشیدن و تفریح کردن؛ رژیم غذایی هم می‌تواند بعد از تعطیلات برگردد. شاید هم نه! بدبختانه، ما آنقدر که لازم است اراده و انگیزه برای نخوردن کیک و کلوچه و ورزش کردن نداریم. اما خیلی هم لازم نیست خودتان را ناراحت کنید. شاید راه‌های دیگری هم برای آب کردن چربی‌ها و داشتن اندام متناسب وجود داشته باشند.

بیایید با هم روراست باشیم، اگر هر کدام از ما زیاد غذا بخوریم و از جایمان هم تکان نخوریم، دچار اضافه وزن می‌شویم. ولی شواهد حاکی از این است که عوامل دیگری هم در چاقی بیش از حد دخیل هستند.

دیوید آلیسون از دانشگاه آلاباما در بیرمنگهام هنگامی که دریافت که انسان‌ها تنها موجوداتی نیستند که چاق می‌شوند، این مسئله را نیز مورد توجه قرار داد. او جانوران وحشی، حیوانات آزمایشگاهی و حتی حیواناتی را که به مدت چندین دهه تحت یک رژیم غذایی به شدت کنترل شده قرار داشتند، بررسی کرد، و دریافت که همه آنها در حال افزایش وزن هستند. آلیسون چنین نتیجه گرفت که همان عاملی که سبب چاق شدن جانوران اطراف ما شده، هرچیزی که هست، می‌تواند دلیلی برای همه‌گیر شدن چاقی در بین انسان‌ها نیز باشد.

به گزارش نیوساینتیست، با در نظر گرفتن این موضوع، تعیین این عوامل می‌تواند راه‌های جدیدی برای مقابله با افزایش دور شکم در اختیار ما قرار دهد. خبر خوب این است که پژوهشگران سراسر جهان هم کم‌کم به همین سو می‌روند. هنوز معلوم نیست که هر عامل تا چه حد بر چاقی تاثیر دارد، ولی به هر حال ما می‌توانیم راه‌هایی برای اجتناب از آنها ارائه کنیم؛ ضمن اینکه بعضی از این راه‌ها خیلی ساده‌تر و بی‌دردسرتر از رژیم گرفتن و پیاده‌روی طولانی هستند.



واکسن بزنید

اگر در تعطیلات سال نو سرما بخورید، آنگاه هم مجبور می‌شوید دستمال تازه بردارید و لباس تازه‌ای هم بخرید. دلیل این امر این است که یکی از ویروس‌های معمول سرماخوردگی با چاقی ارتباط دارد. دکتر نیخیل دوراندار از مرکز پژوهش‌های درمانی پنینگتون در لوئیزیانا کشف کرده که آدنوویروس- 36 (Ad-36) هم تعداد سلول‌های چربی بدن و هم مقدار چربی درون سلولی را افزایش می‌دهد.

وی همچنین دریافت که افراد چاق معمولا 3 برابر بیشتر از مردم با وزن متوسط، حاوی پادتن Ad-36 هستند که ناشی از ابتلای فعلی یا پیشین به این ویروس است. یک پژوهش دیگر گزارش داد که وزن کودکان دارای پادتن Ad-36 به طور متوسط 23 کیلوگرم بیش از کودکان بدون این پادتن است.

با وجود این که کسی دلیل آن را نمی‌داند، اثر چاق کنندگی پادتن Ad-36 برای چندین سال در بدن انسان باقی می‌ماند. در عین حال، 10 میکروب دیگر هم هستند که حیوانات را چاق‌تر می‌کنند. این خبر با این که به نظر نگران کننده می‌رسد، اما می‌تواند خبر خوبی برای دانشمندانی باشد که با چاقی مبارزه می‌کنند. دکتر دوراندار می‌گوید: «اگر یک عفونت در چاقی افراد دخیل باشد، ما می‌توانیم راه حلی بالقوه ساده و موثر در برابر آن داشته باشیم: واکسیناسیون».



خونسرد شوید!

به رغم اینکه فشار عصبی شدید معمولا منجر به کاهش وزن می‌شود، اما فشار روزمره می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. پس، برای خاطر کمربند خود هم که شده، یک نفس عمیق بکشید و اجازه ندهید که جار و جنجال مهمانی‌های خانوادگی اعصاب شما را به هم بریزد.

اگر نمی‌توانید اعصاب خود را کنترل کنید، پس سعی کنید که زیر بار رژیم غذایی هم نروید. تحقیق جدیدی نشان داده که کمی محدودیت در کالری، موجب می‌شود که موش‌های آزمایشگاهی به فشار عصبی حساس‌تر شوند، و این حساسیت بعد از پایان محدودیت غذایی نیز باقی می‌ماند. موش‌های تحت آزمایش به نسبت موش‌هایی که هرگز دچار محدودیت غذایی نشده بودند، غذاهای چرب‌تری را انتخاب می‌کردند.

تحقیقات عکس‌برداری مغزی توسط راجیتا سینها، رئیس مرکز استرس ییل در دانشگاه ییل، نشان داد که فشار عصبی موجب افزایش فعالیت بخش پیشین مغز می شود، منطقه‌ای از مغز که با علایق و پاداش‌ها در ارتباط است. او می‌گوید: «این موضوع، اشتیاق برای غذاهای پرکالری‌تر را در کسانی که تمایل به مصرف آنها دارند، افزایش می‌دهد».

به جای شمردن کالری‌ها، او شیوه‌های خودآگاهی، کاهش فشار و مراقبه را توصیه می‌کند تا به این آگاهی برسید که چگونه افکار و رفتارهای شما می‌توانند بر سلامتی شما تاثیر بگذارند: « آنها می‌توانند با تحت کنترل در آوردن خوردن غذاهای پرکالری در اثر میل یا فشار عصبی، به شما کمک کنند».



خنک‌تر شوید

در سه دهه گذشته، خانه‌ها در انگلیس و ایالات متحده گرم‌تر شده‌اند. فیونا جانسون از کالج دانشگاهی لندن و همکارانش فکر می‌کنند که احتمالا این امر در چاق‌تر شدن ما تاثیر داشته است. سیمونا بو از دانشگاه تورین ایتالیا، با این فکر موافق است. در یک تحقیق از 1500 فرد میان‌سال، اعضای گروه او دریافتند که در بازده زمانی 6 ساله تحقیق، احتمال چاق شدن کسانی که متوسط درجه حرارت خانه‌های آنها در یک سوم بالایی فهرست قرار داشت، دو برابر بیشتر از بقیه بود.

قطعا لرزیدن سبب از دست رفتن انرژی می‌شود، ولی برای این که بدن شما چند کالری اضافی را از دست بدهد لازم نیست که از فرط سرما منجمد شوید. بیشتر چربی ذخیره شده در بدن ما، چربی سفید نام دارد. ولی هنگامی که دمای محیط به کمتر از 18 درجه سانتی‌گراد برسد، چربی قهوه‌ای (که در نوزادان ناچیز است و در بزرگسالان بیشتر در حوالی گردن ذخیره می‌شود) شروع به سوزاندن انرژی می‌کند تا بدن را گرم نگاه دارد.

بدبختانه، اگر عادت به قرار گرفتن در معرض سرما نداشته باشید، ذخایر چربی قهوه‌ای بدن شما کم می‌شوند و به زودی ظرفیت شما برای سوزاندن خوراکی‌های تعطیلات هم تمام می‌شود. ولی به گفته جانسون، هر تغییری مفید خواهد بود: «اگر دمای محیط از 15 به 28 درجه سانتی‌گراد افزایش یابد، انرژی یکنواخت کمتری را می‌سوزانید. در نتیجه کم کردن دمای خانه می‌تواند اندکی هم از وزن شما کم کند». بروید و این کار را در خانه خود آزمایش کنید.



پروتئین بخورید

شاید رژیم غذایی غنی از پروتئین برای برخی از مردم یک هوس زودگذر باشد. اول اتکینز بود و اکنون رژیم دوکان. اما این نوع از رژیم غذایی به لطف چهره‌های مشهوری مانند دوشس کمبریج برای خود اعتباری نیز کسب کرده است. آلیسون گوسبی از دانشگاه سیدنی استرالیا می‌گوید: «تا کنون هیچ کار علمی، موفقیت بلندمدت آن را نشان نداده است، اما بر مبنای ترکیبات آن، پیش‌بینی می‌کنیم که موثر باشد».

در ماه اکتبر / مهر، گروه او گزارش داد که در یک رژیم غذایی 4 روزه، افرادی که رژیم غذایی 10 درصد پروتئین داشتند، 12 درصد بیشتر از افرادی که رژیم غذایی 15 درصد پروتئین داشتند، کالری مصرف کردند. گوسبی فکر می‌کند که دلیل این امر این است که ما اشتهای زیادی برای پروتئین داریم و به طور ناخودآگاه تلاش می‌کنیم تا به این هدف برسیم، در نتیجه هنگامی که بی‌پروتئین می‌مانیم، کالری بیشتری مصرف می‌کنیم.

دیگر پژوهش‌ها نشان دادند که با خوردن پروتئین برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید. بهتر از آن، این که پژوهش‌گران دانشگاه کپنهاگ در دانمارک نشان دادند که یک رژیم سرشار از پروتئین و با سطح قند پایین (glycaemic index کمیتی است که تاثیر یک ماده خوراکی را بر سطح گلوکوز خون نشان می‌دهد) به افراد این امکان را می‌دهد که هر چقدر می‌خواهند غذا بخورند بدون اینکه چاق شوند.

باز هم بوقلمون می‌خواهید؟



به بسته بندی نگاه کنید

همانند خواندن جدول ارزش غذایی ماده‌ای خوراکی، شاید بخواهید به خود ماده‌ای که خوراکی شما در آن پیچیده شده هم نگاهی بیندازید. برخی از بسته بندی‌های پلاستیکی و قوطی‌ها حاوی مواد شیمیایی ترشح کننده غدد هستند که می‌توانند به داخل خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها نشت کنند، و به تدریج شواهدی به دست می‌آید که نشان از ارتباط این مواد با دور کمر دارد.

ترشح کننده‌های غدد عملکرد عادی هورمون‌ها را تغییر می‌دهند. خیلی از آنها با عملکرد تیروئید تداخل دارند، غده‌ای که هورمون‌های تنظیم کننده آهنگ متابولیسم بدن را تولید می‌کند. علاوه بر این به نظر می‌رسد که گروهی به نام فتالات‌ها، گیرنده‌های هسته سلولی موسوم به PPAR-gamma را تحریک کنند که در ذخیره چربی و سوخت و ساز گلوکوز دخالت دارد. در سال 2010 / 1389گروهی از دانشمندان به رهبری الیزابت هچ در دانشگاه بوستون گزارش داد که مردان با ضریب وزنی (وزن تقسیم بر مجذور قد) و دور کمر بیشتر، غلظت بیشتری از متابولیت‌های فتالات‌ را در خون خود داشتند. یک تحقیق دیگر به ارتباط چاقی با قرار گرفتن در معرض بیسفونل A پرداخته که یک ترشح کننده دیگر غدد است.



چراغ‌ها را خاموش کنید

اگر برنامه شما برای بدنسازی در دوران تعطیلات، منحصر به خوردن و نوشیدن آن هم در ساعات پایانی شب است، احتمالا باید نگران چیزهایی مهم‌تر از چند کالری اضافه باشید. رندی نلسون و گروهش در دانشگاه ایالتی اوهایو در کولومبوس با انجام آزمایشی 8 هفته‌ای دریافتند موش‌هایی که شبانگاه در معرض نور قرار می‌گیرند، وزنی 10 درصد بیشتر از موش‌هایی دارند که یک چرخه استاندارد روشنایی/ تاریکی را تجربه می‌کنند و این درحالی است که موش‌های هر دو گروه در هر روز کالری‌های برابری از مواد غذایی را می‌خوردند و به اندازه همدیگر ورزش می‌کردند. خیلی از پژوهش‌های دیگر هم دریافته‌اند که جابجایی، مردم را چاق‌تر می‌کند.

بیدار ماندن در نیمه شب ممکن است ژن‌های ساعت درونی بدن را تغییر دهد که به ادعای نلسون می‌تواند متابولیسم فرد را تغییر دهد. وی می‌افزاید «تعیین یک چرخه روشنایی/ خاموشی برای همه افراد کار بسیار سختی است، چرا که هر کسی برنامه خاص خود را دارد». ولی او نگاه داشتن یک الگوی پایدار خواب و بیداری در تمام هفته و در صورت امکان اجتناب از قرار گرفتن در معرض نورهای آبی رنگ را در طول شب توصیه می‌کند. اکنون می‌دانیم که نورهای آبی که توسط خیلی از چراغ‌های ال‌ای‌دی تولید می‌شوند، چرخه طبیعی بدن را برهم می‌زنند.



به ییلاق بروید

پیاده‌روی یا دویدن کوتاه می‌تواند تنها در جنگ علیه شکم به شما کمک کند، جز اینکه شما این کار را در یک شهر شلوغ انجام دهید. تنفس هوای آلوده می‌تواند سبب جمع شدن چربی اضافه در شکم و کم شدن حساسیت سلول‌ها به انسولین شود که به نوبه خود موجب افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می‌شود. ژیاوهائو ژو از دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گوید: «ما باور داریم که آلودگی هوا، نقش مهمی در همه گیری فعلی چاقی بازی می‌کند».

ژو موش‌های جوان را به مدت 6 ساعت در روز و 5 روز در هفته در معرض هوای بسیار آلوده با ذرات ریز قرار داد و دریافت که بعد از گذشت 10 هفته آنها تقریبا 50 درصد چاقی شکمی بیشتری به نسبت موش‌هایی داشتند که از رژیم غذایی مشابهی تبعیت می‌کردند ولی هوای تصفیه شده را استنشاق می‌کردند. در خون موش‌های چاق‌تر همچنین سطح بالاتری از پروتئین‌های درگیر در آماس وجود داشت که تومور نکروسیس فاکتور آلفا نام دارند. به باور ژو این مسئله می‌تواند به توضیح تغییرات سلول‌های چربی و همچنین کاهش حساسیت آنها به انسولین کمک کند.

یک تحقیق دیگر به رهبری جان پیرسون از دانشگاه هاروارد ارتباط محکمی را بین سطوح آلودگی هوا با ذرات ریز و شیوع دیابت نوع 2 در امریکای شمالی نشان داد. ذرات ریز می‌توانند با وزش باد در سراسر کره زمین پراکنده شوند، در نتیجه هیچ وقت و هیچ جا نمی‌توان از شر آنها راحت شد، حتی اگر فرار از شهر را پیشنهاد کنید. ولی اگر حق انتخابی داشتید، شاید هنوز بستن کوله پشتی و دویدن در مناطق روستایی ارزشش را داشته باشد.



دراز کشیدن

اگر به دنبال بهانه‌ای برای وقت گذرانی بیشتر در بستر در طول دوران تعطیلات هستید، این می‌تواند بهترین بهانه باشد: خواب خیلی کم می‌تواند شما را چاق کند. بو دریافت افراد بالغی که در جریان تحقیقات 6 ساله او چاق شده‌اند، به طور میانگین 6.3 ساعت در شب می‌خوابیدند، در حالی که این رقم برای افراد با وزن بدن طبیعی‌تر 7.2 ساعت بود. ارتباط بین خواب و وزن حتی وقتی که گروه او دیگر دلایل مهم چاقی، مانند سطوح پایین‌تر فعالیت فیزیکی را نیز در نظر گرفتند، باقی ماند. ریچل تیلور از دانشگاه اوتاگوی نیوزلند، دریافت که کودکان با سن بین 3 تا 5 سال که کمتر از میانگین 11 ساعت در شب می‌خوابند نیز شانس بیشتری برای چاق شدن در سن هفت سالگی دارند.

کسری خواب ترشح هورمون لپتین را که جلوی اشتها را می‌گیرد، کاهش می‌دهد و موجب افزایش ترشح هورمون گرلین می‌شود که موجب شبیه‌سازی اشتها می‌شود. تیلور می‌گوید: «به زبان دیگر می‌توان گفت که کاهش خواب به معنی این است که وقت بیشتری برای خوردن داریم».

در هر حال، یک ساعت اضافی در تخت خواب خوشایندتر از یک ساعت در سالن ورزش است.


ارم نیوز

آدم ها فقط آدم هستند نه بیشتر و نه کمتر
کمتر از چیزی که هستند نگاهشان کنی:آنها راشکسته ای
و بیش تر از آن حسابشان کنی آنها تورا میشکنند


 سپاس شده توسط محمد ، نثار ، دریاآرام ، نرگس مامان ، مامان کتی
2014/07/08, ساعت 15:28
ارسال: #4
RE: چگونه هم بخوریم هم وزن کم کنیم؟
چگونه در ماه رمضان لاغر شویم؟

شکی نیست که ماه رمضان یک ماه برای تقویت ذهن و روح و بدن می باشد ، اما خوردن بیش از حد غذاهای خوشمزه و رفتن به مهمانی ها و مهمانی گرفتن ها و زیاده روی در خوردن ممکن است منجر به چاقی و اضافه وزن زیاد در بدن شود.
متاسفانه ، این بدان معنی است که با وجود پرهیز از خوردن غذا و نوشیدنی ها در بخشی از روز ، بسیاری از مردم تمایل دارند که این کمبود را در ساعات بین افطار تا سحر جبران کنند که این باعث اضافه وزن نامناسب در بدن می شود.
با این حال ، برای لاغر شدن در ماه رمضان ، می توانید از دستورالعمل های اساسی زیر که برایتان آورده ایم استفاده کنید که به حفظ سلامتی و تندرستی بدن شما کمک بسیاری خواهد کرد.

1 - کنترل کالری
بسیاری از مواد غذایی که برای وعده های غذایی ماه رمضان استفاده می شوند غنی ، چرب و پر از کالری هستند. ما در اینجا می گوییم که برای جلوگیری از غرق شدن در ظروف مملو از کالری و تمرکز کردن بر مواد غذایی سالم همراه با فعالیت های لازم برای افزایش سوخت و ساز بدن باعث می شود کالری اضافی در بدن ما سوخت شود. در ماه رمضان ما تمایل به مصرف غذای بیشتر داریم، اما به یاد داشته باشید ، این کار فواید سلامتی به دست آمده در طول روز از روزه گرفتن را از بین می برد.
به طور سنتی، خوردن غذاهای سبک مانند خرما و سوپ و ...بسیار مناسب می باشد که به سرعت هم قابل هضم می باشند و کالری کمتری دارند و به راحتی قابل سوخت می باشند .اما متاسفانه، ما ازاین سنت پیروی نمی کنیم و مشتاق به خوردن وعده های غذایی سنگین در افطار هستیم.

2 - کمک به سیستم گوارشی
این روزها برخی از رژیم های غذایی مدرن بسیار باب شده است که ضررات ناشی از آن بسیار است. پس چه بهتر که به جای بهره گیری از این گونه رژیم ها ، یک ماه رمضان را به عنوان زمانی برای رژیم غذایی و کمک به بهداشت بدن در نظر بگیریم .اما باید بدانیم که چگونه از این یک ماه آنچنان به طرز مناسبی استفاده کنیم که نه تنها با نخوردن غذاهای چرب و مضر به سیستم گوارشی کمک کنیم بلکه از این یک ماه برای از بین بردن اضافه وزن بدن هم استفاده کنیم.
فکر می کنم که می توان از ماه رمضان به عنوان یک زمان بسیار مناسب برای کمک به سیستم گوارش بدن و خوردن غذاهای سالم برای کمک به کاهش وزن استفاده کرد .

3 - غذای سحر
هنگامی که بدن ما احساس کمبود غذا می کند ، شروع به سوزاندن چربی های موجود برای تولید انرژی کرده، در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. اما باید مراقب بود که این باعث از بین بردن پروتئین های بدن برای تولید انرژی نشود. گلوکزباید به طور مناسبی در کبد و عضلات ذخیره شود ، و بعد از این مرحله است که چربی منبع بعدی برای تولید انرژی است.
این است که خوردن غذای سالم به هنگام سحر( قبل از سپیده دم ) بسیار ضروری است. بهتر است مواد غذایی تازه، سالم و بی خطر به هنگام سحر مصرف شوند و همچنین خوردن غذاهای سبک مانند جو بسیار پیشنهاد می شود.

4 - انجام تمرینات سبک
ثابت شده است که انجام ورزش های سبک در حالی که روزه هستیم می تواند به از بین بردن مواد سمی ذخیره شده در بدن کمک بسیاری کند. همچنین، هنگامی که ورزش می کنیم ، سطح اندورفین آزاد شده از بدن افزایش یافته و ما احساس سبکی و هوشیاری می کنیم. انجام تمرینات یوگا قبل از افطار نیز می تواند کمک به آرام شدن بدن هم از نظر جسمی و هم از نظر معنوی کند.

5 - خواب کافی داشته باشید
ایجاد توازن میان خوردن وعده های غذایی سالم از لحاظ پروتئین و کربوهیدرات و خوردن مواد غذایی تازه، سالم و بی خطر در کنار خواب کافی بسیارمهم است – چرا که داشتن خواب مناسب باعث می شود در طول روز احساس خستگی نکنید . اما در مقابل خوردن غذاهای سنگین و چرب باعث می شود که احساس سنگینی پیدا کنید و نتوانید به راحتی بخوابید و کمبود خواب خود یکی از علل ایجاد اضافه وزن می باشد.

6 - بستن قرارداد با خود
ماه رمضان یک فرصت بسیار عالی برای از بین بردن اضافی های بدن و کمک به سیستم سوخت و ساز بدن می باشد.پس از این ماه نه تنها برای بهره گیری از معنویات بلکه از جنبه ای دیگر برای کاهش وزن خود استفاده کنیم و در ذهن خود تجسم کنیم که یکی از اهداف ما از روزه گرفتن از بین بردن چربی های اضافی بدنمان می باشد و به جای آنکه با سفره ای رنگارنگ از انواع غذاها به هنگام افطار به سلامت بدن خود آسیب برسانیم این قرارداد را با خود ببندیم که ماه رمضان زمان کم کردن وزن می باشد و هیچگاه این قضیه را فراموش نکنیم.

7 - اجتناب از خوردن غذا در شب
در حالی که ماه مبارک رمضان زمان مناسبی برای گردهمایی های اجتماعی ودور هم جمع شدن های سرگرم کننده است، از این زمان می توان برای غذا خوردن در شب و یا گاهی اوقات در نیمه شب استفاده کرد که این بسیار بد می باشد چرا که قبل از سحر احساس سیری پیدا می کنیم وبا معده ای پر زودتر به رختخواب می رویم و این باعث می شود متابولیسم بدن به خوبی انجام نشود و احساس تنبلی داشته باشیم و در طول روز نتوانیم حرکتی کنیم و این به اضافه وزن منجر می شود.

8 - تهیه لیست مواد غذایی
اگر شما مسئول آماده سازی غذا برای افطار و سحر در منزل هستید ، بهتر است یک لیست از اینکه چه مواد غذایی در این ماه نیاز دارید را تهیه کنید و سعی کنید در نهایت مواد غذایی تازه و سالم از جمله انواع سبزیجات، گوشت بدون چربی و میوه را تهیه کرده و از چربی ها و شیرینی ها به دور باشید.

9 - دنبال کردن این هدف با دوستان
اگر شما به از دست دادن وزن در ماه مبارک رمضان بسیار مصمم هستید، می توانید این هدف را با دوستان و آشنایان و دیگران به اشتراک بگذارید تا نه تنها برای رسیدن به این هدف انگیزه ای بیشتر پیدا کنید بلکه برای ماندن در این مسیر و حفظ آن به خود کمک بیشتری کنید و حداقل اینکه چون کار به صورت گروهی است به راحتی نتوانید آن را پشت گوش بیاندازید.

10 - نظارت داشتن بر وزن هر چند روز یکبار
اگر روزه گرفتن به درستی انجام شود ، روزه می تواند بلیطی برای سلامت بدن و سلامت روان باشد. داشتن یک طرح مناسب برای نظارت روی مصرف مواد غذایی و آنچه که می خوریم ، باعث ایجاد انگیزه در کمک به کاهش وزن و جلوگیری از اضافه وزن های نامناسب خواهد شد.
بدون برنامه ریزی ، ممکن است شما در این ماه غرق در اهداف معنوی شده و از تمرکز بر روی وزن غافل شوید . ترفند این است که از این ماه برای یاد گیری به سالم غذا خوردن و حفظ نظم و انضباط در طول دوره روزه داری استفاده کنیم .

این ها پیام های اساسی هستند که به غیر از روزه داری در پشت ماه مبارک رمضان گنجانده شده اند و ما باید از این همه ی فواید اطلاع داشته باشیم .



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ

آدم ها فقط آدم هستند نه بیشتر و نه کمتر
کمتر از چیزی که هستند نگاهشان کنی:آنها راشکسته ای
و بیش تر از آن حسابشان کنی آنها تورا میشکنند


 سپاس شده توسط نثار ، نرگس مامان ، مامان کتی
2014/07/16, ساعت 10:55
ارسال: #5
RE: چگونه هم بخوریم هم وزن کم کنیم؟
این خوراکی ها هم سیرتان می کنند هم لاغر:
همیشه این موضوع که شما می توانید با کمتر غذا خوردن لاغر شوید درست نیست ، گاهی اوقات کافیست فقط مواد غذایی را که استفاده می کنید را تغییر دهید تا وزنتان کم شود. خوردن غذا های کم کالری در مسئله ی کاهش وزن شما بسیار مفید است.

صدای قار و قور شکم معمولا نشانه چیزی نیست جز گرسنگی و متاسفانه این احساس ضعف شما را مجبور می کند که به سراغ کابینت های آشپزخانه بروید و خوراکی نوش جان کنید، خب این کار نتیجه ای جز اضافه وزن برای تان ندارد اما خوب است بدانیم کدام دسته از خوراکی ها جلوی ضعف و گرسنگی را می گیرند و در عین حال سالم، کم کالری و مفید هستند. خبر خوب این که می خواهیم ۵ خوراکی سالم را معرفی کنیم که احساس گرسنگی را رفع می کنند. برخلاف غذاهای پرکالری و آماده برای تندرستی بدن تان مفید هستند و به کنترل اشتهای تان کمک می کنند.

میوه بهشتی
یکی از خوراکی هایی که هم اشتها آور است و هم گرسنگی را به خوبی رفع می کند سیب است. طبق آزمایشاتی که روی ۵۸ فرد بالغ انجام شد، مشخص شدکسانی که ۱۵ دقیقه قبل از ناهار خود یک سیب می خورند نسبت به وقتی که قبل از ناهار خود ماده غذایی مشابه آن می خورند، بعد از صرف غذا احساس سیری بیشتری می کنند. به علاوه این افراد ۱۵درصد کالری کمتری حین غذا خوردن مصرف می کنند چون بخشی از احساس گرسنگی شان قبل غذا برطرف شده است. سیب یکی از مفیدترین میوه ها محسوب می شود و منبع غنی از ویتامین ها و مواد مغذی است. بنابراین خواص معجزه آسای آن را دست کم نگیرید. بد نیست بدانید یک عدد سیب متوسط تنها ۹۰ کالری دارد. ورقه های سیب خشک شده با این که تمامی خواص این میوه تازه آن را ندارند ولی می توان برای ایجاد تنوع در طعم سیب آن ها را هم امتحان کرد.

بفرمایید شیر برشتوک
اگر دنبال خوراکی هستید که تا وقت ناهار شما را سیر نگه دارد غلات کامل غذای مناسبی است که معمولا با شیر به عنوان صبحانه مصرف می شود و بسیار خوشمزه و نیروبخش است. بعضی از تحقیقات نشان می دهد، خوردن غذاهایی که حاوی غلات کامل مثل گندم و جو هستند احساس گرسنگی را رفع می کنند، پس اگر از طعم این گروه غذایی خوش تان می آید حتما آن هایی که در آن ها از غلات استفاده می شود را به عنوان میان وعده ای مناسب انتخاب کنید، این گروه غذایی علاوه بر این که میزان کالری مناسبی دارند سرشار از ویتامین و فیبر هستند.

عصرها ۱۰ آلو خشک بخورید
سعی کنید تا برای عصرانه خوراکی را انتخاب کنید که صرفا شیرین نباشد بلکه جلوی اشتهای تان را بگیرد تا با خوردن آن کمی احساس گرسنگی تان رفع شود. در تحقیقاتی که روی ۴۹ داوطلب انجام شد مشخص شد، کسانی که برای میان وعده ها آلو خشک می خورند نسبت به آن هایی که کلوچه یا شیرینی های کم کالری را انتخاب می کنند، احساس سیری بیشتری دارند. نمونه خونی که از این داوطلب ها گرفته شد نشان می دهد که خوردن آلو خشک میزان هورمونی به نام گرلین که در شدت سیری افراد موثر است را افزایش می دهد. این افراد به طور متوسط ۱۰ عدد آلو به عنوان میان وعده در روز می خوردند، پس اگر طرفدار آلو و طعم های ملس هستید برای میان وعده آلو خشک را از دست ندهید. این خاصیت آلو خشک از فیبرهای موجود در آن ناشی می شود و باید بدانید که در تغذیه وجود فیبرها برای از بین بردن اشتها ضروری است.

یک کاسه سوپ لاغرتان می کند
اگر از اشتهای تان برای غذا خوردن می ترسید می توانید یک ترفند جالب بزنید، با این که سوپ اصولا به عنوان پیش غذا محسوب می شود اما اگر قبل غذا یک کاسه از این غذای پر انرژی و پرویتامین بخورید به طور حتم بخشی از اشتهای تان گرفته می شود. بنابراین مقدار غذای اصلی که بعد آن میل می کنید، کمتر است. براساس تحقیقاتی که روی ۷۳ نفر انجام شد، افرادی که ۱۵ دقیقه قبل از غذا انواع سوپ ها مانند سوپ سبزی ها را صرف می کنند مقدار زیادی از اشتهای شان کاسته می شود و ۲۰درصد کالری کمتری نسبت به کسانی که قبل از غذا سوپ نخورده اند جذب می کنند. زنانی که در این آزمایش یک کاسه و نصفی سوپ خوردند حدود ۱۲۹ کالری و مردان با خوردن ۲ کاسه سوپ حدود ۱۷۲کالری جذب کردند. شما با خوردن سوپ هم مقدار کافی کالری دریافت می کنید و هم از منبع غنی از مواد مقوی بهره مند می شوید. محققان هنوز در مورد سوپ های پر کالری این آزمایشات را انجام نداده اند اما آن ها وقتی با سوپ های کم کالری مقایسه می شوند حدود ۴۷۰ کالری به بدن می رسانند، بنابراین سوپ را تنها در مواقعی که سرما خورده اید درست نکنید، به خصوص در زمستان از فرصت استفاده کنید و غذایی مثل سوپ را به عنوان خوراکی که اشتهای تان را کنترل می کند در برنامه غذایی هفتگی تان قرار دهید.

آجیل را آهسته بخورید و سود کنید
اگر دقت کنید وقتی آجیل می خورید یک یا ۲ ساعت احساس گرسنگی نخواهید کرد. خب به این دلیل است که آجیل هم جزو میان وعده های مفید به شمار می آید و شما را تا مدتی سیر نگه می دارد، پس به جای خوردن هله هوله کمی آجیل میل کنید. اخیرا در تحقیقاتی از ۳۳ نفر خواسته شد تا ۴۵ بادام را در تعداد مختلف یعنی ۱۰، ۲۵ و۴۰ بار بجوند. نتیجه این آزمایش این بود که هر چقدر که تعداد دفعات جویدن بادام بیشتر می شود افراد احساس سیری بیشتری می کنند. دانشمندان معتقدند روغنی که از جویدن آجیل تولید می شود حس رغبت به غذا را سرکوب می کند و عملکرد هورمونی در مغز که باعث بروز اشتها می شود را کاهش می دهد. ۴۵ بادام حاوی ۳۱۰ کالری و ۲۶ گرم چربی است اما شما می توانید به جای هله هوله هایی مثل چیپس یا شیرینی، آجیل را جایگزین کنید و مصرف مواد خوراکی مانند کره های گیاهی و سس مایونز که مقدار زیادی چربی دارند را کاهش دهید.



های دکتر

آدم ها فقط آدم هستند نه بیشتر و نه کمتر
کمتر از چیزی که هستند نگاهشان کنی:آنها راشکسته ای
و بیش تر از آن حسابشان کنی آنها تورا میشکنند


 سپاس شده توسط نثار ، نرگس مامان ، مامان کتی
2014/07/16, ساعت 10:59
ارسال: #6
RE: چگونه هم بخوریم هم وزن کم کنیم؟
چند نکته سالادی برای لاغر شدن

خوشبختانه سالاد همیشه طرفداران زیادی دارد. اگر سالاد از مواد مناسب تهیه شده باشد به لاغری شما کمک زیادی می‌کند اما برخی از سالادها دقیقاً برعکس عمل می‌کنند مثل سالادهای سرو شده در رستوران‌ها. به خاطر این که سرشار از ترکیبات پرکالری هستند.

در این مقاله سالادهایی ارائه می‌شود که حاوی ترکیبات کلیدی و گاهاً عجیب برای لاغری هستند. با ما همراه باشید.

روغن زیتون بهترین سس
به خاطر این که بدن بیشتر مواد مغذی مانند ویتامین‌های A، D، E و K را با وجود مواد چرب جذب می‌کند، برای همین روغن زیتون بهترین سس محسوب می‌شود چون به بدن کمک می‌کند مواد مغذی موجود در سالاد را بهتر جذب کند. نتایج پژوهشی که در دانشگاه ایالت اوهایو انجام شده نشان می‌دهد در خون افرادی که سالاد خود را با روغن زیتون یا روغن کانولا می‌خوردند میزان زیادی کاروتنوئید وجود دارد. علاوه بر این نتایج پژوهش‌های زیادی که انجام شده نشان می‌دهد که این اسیدهای چرب اشباع نشده می‌تواند به آب شدن چربی‌های دور شکم کمک کند و اشتها را کاهش دهند.

بهترین روش تهیه‌ سس این است که روغن زیتون را با سرکه مخلوط کنید و یک سس لاغر کننده‌ خوب با سالادتان میل کنید. به عقیده‌ متخصصان این نوع سالاد با سس روغن زیتون و سرکه می‌تواند از افزایش گلیسمی خون بعد از مصرف غذا پیشگیری کند.


تنوع ایجاد کنید
داخل سالادهایتان سبزیجات مختلفی از رزماری گرفته تا اسفناج اضافه کنید. در این صورت هم در طعم و هم در مواد مغذی دریافتیتان تنوع ایجاد کرده‌اید. اصلاً سعی کنید این قبیل سبزیجات را به غذاهایتان نیز اضافه کنید و تنوع غذایی ایجاد کنید. سبزیجات معطر مانند ریحان و جعفری به سالادها طعم خوبی می‌دهند و آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری به سالاد اضافه می‌کند. زمانی که این سبزیجات معطر را به سالادتان اضافه کنید طعم سالاد از درون خوش طعم می‌شود و دیگر لازم نیست برای خوشمزه کردن آن دست به دامن سس‌ها شوید.


پنیر استفاده کنید
اگر پنیر کم چرب و به میزان متعادلی مصرف شود کمک می‌کند تا شما احساس سیری کنید و به وزن متعادل نزدیک‌تر شوید. پنیر بهترین منبع کلسیم است و این ماده معدنی نیز به لاغری کمک زیادی می‌کند. توصیه می‌کنیم روی سالادهایتان چند ورقه پنیر پارمیسان اضافه کنید. می‌توانید از پنیرهای سالم دیگر که در بازار موجود است نیز استفاده کنید فقط حواستان باشد تعادل را رعایت کنید.


پروتئین‌ها را دریابید
اگر به سالادتان مقداری مرغ یا ماهی آزاد کباب شده، توفو یا گردو و دانه های دیگر اضافه کنید زودتر سیر می‌شوید و قدم به قدم به هدفتان نزدیک‌تر می‌شوید.
اضافه کردن مرغ یا ماهی به سالاد باعث می‌شود شما از دریافت کالری‌های زیاد دور باشید.


سالادهایتان را با میوه و سبزیجات مغذی‌تر کنید
نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی زمانی که با هم مصرف می‌شوند تأثیر همدیگر را تکمیل می‌کنند. در واقع شما بیشتر سود می‌کنید. توصیه می‌کنیم به سالادهایتان میوه و سبزیجاتی مانند خیار، هویج، فلفل دلمه‌ای، نخود فرنگی، آرتیشو، تمشک و گلابی اضافه کنید. در این صورت سالادی با بیشترین میزان ویتامین‌ها و فیبرها میل کرده‌اید. حتماً خودتان هم می‌دانید که فیبرها به لاغری کمک می‌کنند. به خاطر این که در معده حجیم می‌شوند و برای همین سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند. در این صورت هم شما کمتر به سراغ مصرف مواد غذایی پرکالری می‌روید. برای همین زودتر به هدف خود می‌رسید.

تبیان

آدم ها فقط آدم هستند نه بیشتر و نه کمتر
کمتر از چیزی که هستند نگاهشان کنی:آنها راشکسته ای
و بیش تر از آن حسابشان کنی آنها تورا میشکنند


 سپاس شده توسط نثار ، مامان کتی
2014/07/16, ساعت 11:31
ارسال: #7
RE: چگونه هم بخوریم هم وزن کم کنیم؟
یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن!
قبلا برای شما عزیزان رژیم های غذایی کوتاه مدت معرفی کرده بودیم اما این رژیم یک رژیم پرطرفدار است .این نوع از رژیم غذایی بر می گردد به سال 1985 .این نوع رژیم بسرعت فراگیر شد،برای کاهش وزن سریع تر،ساده بودن،کاهش کلسترول و افزایش انرژی.به هر حال هیچ کتابی که با دلیل و مدرک علم واسرار واکنش های متابولیکی را بازگو کند،وجود ندارد.



اکثراً به اشتباه رژیم کلینیک کلوند نامیده می شد.رژیم سه روزه طرحی تنظیم شده است که باید سه روز دقیقاً از آن پیروی کرد.چهار تا پنج روز رژیم غذایی معمول خود را پیش بگیرید و مجدداً رژیم سه روزه را دنبال کنید.



جدید ترین رژیم های غذایی:

هر روزه رژیم های غذایی و متدهای مختلف کاهش وزن مختلفی فریبکارانه ترویج می یابند.برای نمونه:

رژیم سوپ کلم

رژیم 3 روزه

رژیم atkins

رژیم سواحل جنوب ...


به افرادی که از رژیم 3 روزه تبعیت می کنند قول می دهیم که حدود 4.5 کیلوگرم (10 پوند) کاهش وزن طی این 3روز داشته باشند. گرچه در واقع بیشتر این کاهش وزن بسبب از دست دادن مایعات است،نه سوختن چربی های نا مطلوب بدن.برای رسیدن به کاهش وزن پیشنهاد شده، ورزش در این متد ذکر نشده است.


آنچه میتوانید بخورید:
رژیم 3 روزه،برنامه غذایی فوق العاده خاصی است که باید دقیقاً اجرا شود.قسمت هایی که باید خورده شوند دقیقاً تعیین شده اند و به افرادی که تحت این رژیم غذایی قرار دارند هشدار داده می شود که بیش از غذاهای تعیین شده،چیزی نخورند،در غیر این صورت کاهش 10 پوندی در وزن خود نخواهند داشت.

بعلاوه افرادی که تحت این رژیم غذایی اند نباید کمتر از آنچه در برنامه ی غذاییشان است مصرف کنند حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنند.
در جزئیات این رژیم هیچ گونه ورزشی ذکر و یا توصیه نشده است.



برنامه ی غذایی رژیم 3 روزه:

روز اوّل

صبحانه

قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک

یک دوم گرپ فروت یا آب آن

1 تکه نان تست (برشته) و 1 قاشق سوپ خوری کره ی بادام زمینی

ناهار

نیمی از یک تن ماهی

1 تکه نان برشته

قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک

شام

حدوداً 90 گرم گوشت قرمز یا سفید

1 فنجان لوبیا

1 فنجان هویج

1 عدد سیب
1 فنجان بستنی وانیلی



روز دوّم

صبحانه

قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک

1 عدد تخم مرغ

نیمی از یک موز
1 تکه نان برشته


ناهار

1 قالب پنیر خانگی یا 1 عدد تن ماهی
8 عدد کلوچه


شام

2 ورق کالباس گوشت

1 فنجان بروکلی یا کلم

نصف فنجان هویج

نصف 1 عدد موز

نصف فنجان بستنی وانیلی

روز سوّم

صبحانه

قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک

5 عدد کلوچه

حدود 30 گرم پنیر خانگی
1 عدد سیب


ناهار

قهوه ی سیاه یا چای به همراه 1 یا 2 عدد شیرینی کوچک

1 عدد تخم مرغ آب پز
1 تکه نان برشته


شام

1 عدد تن ماهی

1 فنجان هویج

1 فنجان گل کلم

1 فنجان خربزه یا هندوانه

نصف فنجان بستنی وانیلی
بعلاوه ی این رژیم سخت،فرد تحت این رژیم روزانه موظف به نوشیدن 4 فنجان آب یا نوشیدنی فاقد از کالری است.


مکانیسم این رژیم غذایی

در کنار نیروی معمول و جادویی،گمان می شود ترکیب غذایی موجود در این برنامه واکنش های متابولیک را ایجاد کرده و سبب افزایش سوختن چربی ها می شود.

بدون یک مؤلف یا کتاب،هیچ مدرک یا توضیحی در مورد چگونگی رژیم 3 روزه که چربی ها را می سوزاند،انرژی را افزایش می دهد،بدن را پاک می کند یا کلسترول را کاهش می دهد،وجود ندارد.
همان طوری که از نام این رژیم پیداست،تنها 3 روز به طول می انجامد.اگرچه می توان آن را به دفعات و با فواصل 4-5 روزه تکرار کرد.هدف از فواصل موجود در این رژیم بازگشت به برنامه ی غذایی عادی جهت پیش گیری از کاهش متابولیسم بدن،جمع شدن مجدد چربی ها و احساس گرسنگی است.


متخصصان چه می گویند :

رژیم غذایی 3 روزه ارتباطی به کلینیک معتبر کلولند (Cleveland Clinic) ندارد.چیزی به عنوان رژیم غذایی Cleveland Clinic وجود ندارد.

Cindy Moore(رئیس بخش تغذیه درمانی Cleveland Clinic) می گوید :

تنها عامل مؤثر در کاهش وزن دریافت کالری کمتر است،نه ترکیب غذایی و واکنش های متابولیک.پیروی از این رژیم غذایی در حالی که انرژی دریافتی بدن در روز کمتر از 1000 کالری باشد موضوعی است که مور از آن ابراز نگرانی می کند.از آنجایی که این برنامه غذایی روزانه 1000 کالری به بدن می رساند باعث کاهش متابولیسم بدن شده و قطع رژیم،سبب افزایش وزن با سرعتی بیش از قبل می شود.

مور هم چنین می افزاید: این رژیم سیکل معیوبی در بدن ایجاد می کند که باعث می شود به دنبال 3 روز گرسنگی کشیدن با اشتهای بیشتری در روز های آینده مواجه شوید.این رژیم بسیار یکنواخت بوده و باعث می شود فرد در پایان این 3 روز با خوشنودی به برنامه ی غذایی سابق خود بازگردد.بدون اینکه مشکل اضافه وزن او بر طرف شده باشد.
به بیان دیگر این رژیم 3 روزه برای تغییر عادات غذایی و سبک زندگی سالم تر (که پایه و اساس کنترل وزن هستند) مفید نیست.دلیل کاهش وزن دراین رژیم، کمبود کربوهیدرات است که باعث از دست دادن آب بدن می شود.با بازگشت فرد به رژیم با مقدار عادی کربوهیدرات،آب بدن نیز بازگشته و مجدداً دچار افزایش وزن می شود.


رژیم غذایی بجای تغییر سبک زندگی!!
متخصصان نگران این موضوع هستند که وقتی فرد نتواند طبق رژیم غذایی مورد نظر عمل کند خود را مقصر می داند و احساس شکست می کند.

مور می گوید: رژیم های غذایی در هر دوره ی زمانی قابل تحمل نیستند و همین مسئله باعث می شود که بسیاری از مردم این رژیم ها را بی فایده دانسته و از آنها دست بکشند و یا به درستی به آن عمل نکنند.
کاهش وزن با رژیم 3 روزه ممکن می باشد و تنها دلیل آن نیز کاهش دریافت کالری است.رژیم گرفتن و بازگشت مجدد به برنامه ی غذایی عادی روش مطلوبی برای کنترل وزن نمی باشد،بلکه بهتر است سبک زندگی خود را سالم تر کنیم.


در پایان:

اگر در جستجوی وزن متعادل هستید،کالری دریافتی روزانه ی خود را کنترل کنید،ورزش کنید و از یک برنامه ی غذایی متنوع و سالم پیروی کنید.
برای کاهش وزن فقط پیروی از یک رژیم غذایی کوتاه مدت،بدون ایجاد تغییر در عادات غذایی کافی نیست.

تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ -مترجم احسان بیهقی

آدم ها فقط آدم هستند نه بیشتر و نه کمتر
کمتر از چیزی که هستند نگاهشان کنی:آنها راشکسته ای
و بیش تر از آن حسابشان کنی آنها تورا میشکنند


 سپاس شده توسط نثار ، نرگس مامان ، مامان کتی
2014/07/17, ساعت 09:32
ارسال: #8
RE: چگونه هم بخوریم هم وزن کم کنیم؟
چگونه در 1 هفته 1 کیلو وزن کم کنیم؟

برای کاهش وزن صحیح باید از روشی پیروی کرد که چربی بدن کم شود اما متاسفانه رژیم‌هایی که برخی افراد به آن روی آورده‌اند باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود.

بهترین رژیم آن است که فرد حداکثر 1 کیلوگرم در هفته و در مجموع 4 کیلوگرم در ماه وزن کم کند.
اگر فردی بیشتر از این مقدار وزن کم کرد از روش غیر استاندارد پیروی کرده و آب بدن خود را از دست داده است.

_ رژیم توصیه‌ای باید براساس هرم غذایی باشد یعنی مصرف نان و غلات بین 11 تا 6 واحد آن و غلات به صورت روزانه مصرف شود.

_ دسته‌ی دوم شیر و لبنیات هستند که شامل 1 لیوان شیر، 2 لیوان دوغ، 1 لیوان ماست و 30 گرم پنیر است.

_ مصرف 2 تا 4 واحد میوه که معادل یک مشت بسته‌ی هر فرد می‌شود و همچنین 90 تا 60 گرم گوشت را برای افراد توصیه می‌کنیم.

_ سبزیجات در رژیم‌های غذایی مصرفشان آزاد است اما حداقل 2 تا 3 واحد در روز باید استفاده شود.

وای جی سی

آدم ها فقط آدم هستند نه بیشتر و نه کمتر
کمتر از چیزی که هستند نگاهشان کنی:آنها راشکسته ای
و بیش تر از آن حسابشان کنی آنها تورا میشکنند


 سپاس شده توسط نرگس مامان ، نثار ، مامان کتی ، دریاآرام
2014/07/17, ساعت 15:56
ارسال: #9
RE: چگونه هم بخوریم هم وزن کم کنیم؟
من با این رژیم آخریه خیلی موافقم رها جون بدون ورزش هفته ای 1کیلو کاهش عالیه که با ورزش بسته به بدن فرق می کنه بیاین اونایی که می خواین لاغر شید سالم لاغر شید با این نوع رژیم و ورزش که کاهشتونم کمتر باشه از الان تا دو هفته مانده به آخر امسال 1393 35هفته مونده هفته ای 1کیلو هم کم شه میشه 35کیلو چه کاهش عالیی من که خودم محو میشم ولی میشه یه مدت گرفت و بعد با کم خوری ورژیم نگه دارنده این کاهش عالی رو ثبت کرد و به بدن هم فشار نیاورد و همه چی هم خورد
ممنونم رهایی جونم با این رژیم عالیت mamnoonam

حقیقت اینه که بدون تو شکسته ام بین مرز مرگ و زندگی بدون تو نشسته ام
من می خوام تا عید 95 50تا انشالله به امید خدا باشمHeart
 سپاس شده توسط @Raha@ ، نثار ، مامان کتی ، دریاآرام
2014/07/19, ساعت 09:15
ارسال: #10
RE: چگونه هم بخوریم هم وزن کم کنیم؟
موفق باشی عزیز دلمHeartHeartHeartHeartSNJONL~1SNJONL~1SNJONL~1SNJONL~1
من این شکلی میشم تا آخر سالZibasho-smile (6)

آدم ها فقط آدم هستند نه بیشتر و نه کمتر
کمتر از چیزی که هستند نگاهشان کنی:آنها راشکسته ای
و بیش تر از آن حسابشان کنی آنها تورا میشکنند


 سپاس شده توسط نثار ، نرگس مامان ، مامان کتی ، دریاآرام
« قدیمی تر | تازه‌ تر »
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  لیپوساکشن چیست و چگونه کار می کند؟ samanarefi 0 837 2019/08/04 ساعت 03:11
آخرین ارسال: samanarefi
  چگونه از شر سینه های مردانه خلاص شویم؟ eoffer.biz 0 1,595 2016/01/05 ساعت 03:24
آخرین ارسال: eoffer.biz
  چگونه چای سبز بنوشیم تا لاغر شویم؟ eoffer.biz 0 2,494 2015/11/18 ساعت 16:06
آخرین ارسال: eoffer.biz
  چگونه معده مان را کوچک کنیم؟ @Raha@ 3 4,629 2014/12/29 ساعت 16:08
آخرین ارسال: فاطیما جونی
  چگونه در عرض 2 هفته لاغر شویم؟ @Raha@ 13 17,998 2014/07/12 ساعت 01:06
آخرین ارسال: نرگس مامان
  مردم کشور های مختلف چگونه وزن خود را کاهش می دهند؟ @Raha@ 6 6,454 2014/05/31 ساعت 08:49
آخرین ارسال: @Raha@
  چه صبحانه ای بخوریم تا چاق نشویم؟ @Raha@ 0 1,746 2014/05/15 ساعت 11:24
آخرین ارسال: @Raha@
  برای رهایی از لاغری بیش از حد چه بخوریم ؟ @Raha@ 1 5,946 2014/05/05 ساعت 10:40
آخرین ارسال: @Raha@

پرش به انجمن: