چگونه صاف و صحیح بایستیم؟

صحیح ایستادنبه همان نسبت که لب تاپ ها،گوشی های هوشمند و تبلت ها نقش پر رنگ تری در زندگی ما پیدا کرده اند، وضع اندامی ما نیز آسیب دیده تر شده است.
روبینا تاهیر متخصص ماساژ ستون فقرات در فیلادلفیا می گوید “صفحه نمایش یک آهنربا است؛می خواهد بدنتان را به طرف جلو بکشد “. او اضافه می کند تمایل به جلو ،ضمن کاهش حجم عضلات سینه ،عضلات کمر را ضعیف می کند.
حرکت های کششی متناسب با وضع اندامی در منزل ،می تواند عوارض استفاده دایمی از صفحه تصویر را کاهش و حتی معکوس کند.زیباشو انجام این ورزش ها را حداقل روزی یک بار پیشنهاد می کند.طرز صحیح ایستادن-مداد

مداد گونه
ویژگی این وضع اندامی ،سیخ ایستادن است، که مانند خمیدگی می تواند زیان آور باشد.
خوابیدن بر روی شکم، به علاوه ایستادن طولانی مدت، میتواند انحنای C شکل و طبیعی ردن را از بین ببرد، و منجر به سختی مداد گونه گردن شود.

نشانه های رایج: سردرد ،گردن درد، کوفتگی گردن، مشکلات خواب.

علاج: به پشت بخوابید و یک حوله لوله ای شکل را زیر گردنتان قرار دهید. به مدت دو دقیقه در این وضع بمانید، کشیدگی اندکی احساس خواهید کرد.

طرز صحیح ایستادن-خمیدگی
خمیدگی

ویژگی افراد خمیده، حالت قوزی شکل است.گویی باری بر روی قسمت میانی کمر خود دارند.این وضع اندامی به طور معمول ناشی از ثابت ماندن در حالت خمیده به جلو برای مدت زمان طولانی – برای مثال در مشاغل دفتری- است.

نشانه های رایج : درد در قسمت پایین کمر، گردن درد، شانه درد ،سر درد، گرفتگی دست ها و پاها، انقباض اعصاب .

علاج: شانه ها را حرکت دهید. دست هایتان را خم کنید و آنها را روی شانه نگه دارید.شانه هایتان را به طرف بیرون بکشید .یک لحظه رو به بایستید، کف دست و ساعد را روی دیوار قرار دهید و آرنج را به صورت ۹۰ درجه خم کنید تا دستتان راست شود.بدن را آهسته بر خلاف جهت دیوار بچرخانید تا کشیدگی در عضلات سینه را احساس کنید.۲۰ ثانیه نگه دارید.۲۰ ثانیه استراحت کنید، و دوباره انجام دهید.

طرز صحیح ایستادن-شیب دار

شیب دار

افرادی که ظاهر آنها به علت عضلات ضعیف شکم و پایین کمر متمایل به طرف عقب است. در این دسته قرار می گیرند. این وضع اندامی اغلب در زنانی که پاشنه بلند می پوشند ، نمایان می شود و باعث می شود که لگن خاصره به طرف جلو متمایل شود.

نشانه های رایج: درد پایین کمر، خشکی کمر

علاج: شیب های لگنی. به پشت روی زمین دراز بکشید و زانو هایتان را به صورت زاویه ۴۵ درجه خم کنید.(بین قسمت پایین کمرتان و زمین شکافی وجود خواهد داشت.)کمرتان را صاف تا قسمت پایین روی زمین قرار گیرد و به مدت۶۰ ثانیه در این وضع بمانید.۱۰ مرتبه این کار را انجام دهید.

طرز صحیح ایستادن-زرافه ای

زرافه ای

این نوع ، با انحنای اغراق آمیز S شکل کمر قابل تشخیص است .این وضع اندامی ، مانند حالت خمیده ،اغلب بر اثر ماندن در حالت خمیده به جلو در دراز مدت ، مانند اشتغال به کارهای دفتری ، ایجاد می شود.همچنین، این حالت ممکن است بر اثر جراحت، مانند ضربه ناگهانی به سر ، به وجود آید.

نشانه های رایج: درد “سوزنی” (موضعی) شانه ها،درد در قسمت میانی کمر، مشکلات خواب.

علاج: همراه با حرکت شانه ها، گردنتان را تو بکشید.پشت به دیوار بایستید.در حالی که شانه هایتان را به سمت بیرون و پایین می کشید، گردنتان را به سمت عقب بکشید تا سرتان دیوار را لمس کند.۶۰ثانیه نگه دارید، ۶۰ ثانیه تنفس بگیرید و ۱۰ مرتبه انجام دهید.

زیبـاشــو دات کام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =