صاف کردن مو با مواد

قصد دارم پست امروز را اختصاص بدهم به صاف کردن مو با مواد،در واقع مواد صاف کننده در ساختمان مو نفوذ می کنند و مو را نرم و لخت می کنند ؛مارکهای زیادی برای صاف کردن در بازار هست مثل گلت،آفریقایی،بس و…در کل در یک بسته صاف کننده دو نوع مواد وجود دارد ۱٫صاف کننده ۲٫ تثبیت کننده (نوترالیزان) است.
اما می رسیم به مراحل صاف کردن؛قابل ذکر است که قبل از شروع کار موها باید کاملا تمیز باشد.ابتدافرق سر را باز کنید و سر را به ۴ قسمت تقسیم کنید(قسمتها شامل دو طرف سر،پشت سر و بالای سر می باشد)بعد از آن ،از پایین و پشت سر یعنی رستنگاه گردن و یکی دو سانت مانده به ریشه شروع می کنید مقداری از مواد اول را به قسمتی از مو زده و کاملا مو را ورز می دهیم طوریکه مواد کاملا به خورد مو برود و بعد از آن با یک شانه محکم همان قسمت از مو را شانه می زنیم بطوریکه صفحه شانه کاملا مماس با مو شود دقت کنید صاف و قایم شانه کنید(موها را لایه به لایه جدا کنید)؛همینطور تکه تکه مو را گرفته و به بالا می رویم تا کل مو آغشته به مواد شود؛۲۰ دقیقه مکس می کنیم و بعد از آن موها را کاملا با یک کاندیشنر (نرم کننده) می شورید.بعداً آب مو را می گیرید و حالا نوبت مواد دوم است به همان ترتیب مواد یک ،مواد دو را نیز به سر می زنید و آن را هم بعد از ۲۰ دقیقه با کاندیشنر شسته و سشوار می کشید؛یادتان نره که تا  ۳ روز موها را نباید شست.
حالا شما یک موی صاف دارید .
برای اینکه موهای صاف شده ی شما همیشه شاداب باشند بهتر است قبل از حمام موها را به روغن زیتون ، روغن بادام و یا روغن کنجد آغشه کرده و بگذارید حداقل نیم ساعت روی مو ها بماند و بعد حمام کنید بهتر است بعد از استفاده از صاف کننده ها از کریستال مو و کاندیشنرهای مخصوص صافی  استفاده کنید.

منبع : زیبا شو دات کام

مطالب مرتبط

۱۲ دیدگاه‌

  1. محمد گفت:

    سلام
    به همه دوستان توصیه میکنم متناسب با نوع موی سر خود از صاف کننده ولاستریت استفاده کنند.اگه معمولی خواستید و پیدا نکردین از قوی بخرید ولی زمان موندن روی موهای سرتون رو کاهش بدید.
    من حدود ۵ ساله که دارم ازولاستریت استفاده میکنم و واقعا ازش راضیم
    ضمنا به دوستان عزیز خودم توصیه میکنم به هیج وجه از گلت و بس و اینجور چیزا استفاده نکنید.

    [پاسخ]

  2. Ali گفت:

    سلام.من موهامو ارایشگر گلت کرده ولی وز شده و شکسته مارک بس بودش.لطفا راهنمایی کنید.

    [پاسخ]

  3. Ali گفت:

    سلام من موهامو گلت کردم با مارک بس بعد موهام وز و شکسته شده ارایشگر گفت بعد از یک هفته درست میشه الان موهام خیلی بد شده لطفا راهنمایی کنید .

    [پاسخ]

  4. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشی من میخام موهاموصاف کنم اما دودلم این حقیقت داره بعد صافی ریزش مو میگیری

    [پاسخ]

  5. نارسیس گفت:

    من موهام فره میخوام لخت بشه نمیدونم کراتینه کنم یا صافی با المنت؟
    خواهشا راهنماییم کنید که کدوم تاثیر گذارتره

    [پاسخ]

  6. haman گفت:

    سلام
    من یه هفت، هشت ماهی میشه در گیره بلند کردن موهام بودم البته قبل از همه چیز خوصوصیات موهامو میگم:
    ۱٫کاملا فر
    ۲٫کاملا خشک
    ۳٫کاملا شکننده(طوری که با هر بار دست زدن به موهام،مو تو دستم میومد)
    قبل از هر چیزی بگم این روشی که من به کار بردم مختص موهای خودمه که جواب داده واسه شما رو نمیدونم!!!
    موهامو با چهار زدم(صفرم باشه چه بهتر!)
    هر دفعه قبل حموم موهامو با روغن رزماری(دوای مو!) و روغن نارگیل (که نیازی به تعریف نیست) آغشته میکردم یه نیم ساعت میموند بعد حموم یا شب میزدم به سرم صبح میرفتم حموم طریقه مصرفم اینطوریه برای موهای کوتاه ۵-۷ قطر رزماری ۱۰-۱۲ قطره نارگیل برای بلند ۱۰-۱۵ قطره رزماری ۲۰-۲۵ قطره نارگیل(البته بعد شستشو نرم کننده هم برا مو بد نیست من ایپک میزنم)
    هر یه ماه یه بار میرفتم پیراشگاه میگفتم واسم دورشو بگیره بالا رو فقط نوک گیری کنه
    بعد دومین ماه شروع کردم موهامو سشوار و اتو کشیدن چو کنترولش واقعا سخت شده بود روشمم اینجوری بود که هر دو روز یه بار رزماری نارگیل میزدمو میرفتم حموم بعد در اومدن اول موهارو با سشوار خشک و حالت میدادم بعد اتو میکشیدم و صافش میکردم تا حموم بعد همین آشو همین کاسه!!!
    تا پنجمین ماه به همین منوال بعدش رفتم پیرایش گفتم فقط دورو کوتاه کنه بالا دست نزنه
    دو ماه دست به موها نزدم تا هشتمین ماه که بردم پیرایشگاه گفتم ولا (ولاستریت) صافی مو(تو اینترنت دربارش سرچ کنید) بزنه الانم نزدیک یه هفته از صافی میگذره فرم موهام عالیه ریزشم قطع شده دیگه خبری هم از اتو و سشوار نیست فقط موهامو چرب میکنم
    اندازه موهامم ۸ سانت بود بردم صافی
    سوال نپرسید نیستم جواب بدم!!!(هر چی بود گفتم)

    [پاسخ]

  7. Hadife گفت:

    سلام من ازموادصاف کننده آلمانی استفاده کردم عیب نداره من بعدازدوروزرفتم حمام تشکر

    [پاسخ]

  8. سحر گفت:

    سلام من الان دارم مو هامو گیلت میکنم نصف سدمو با ی مواد و نصف دیگه را با مواد دوم میزنم….خداکنه موهام نسوزه تعریف های بدی شنیدم

    [پاسخ]

  9. مونا گفت:

    سلام. من موهامو به تازگی کراتینه کردم و خیلی هم راضیم. نمیدونم چرا میگن کراتینه بده و ضرر داره. ولی اینطوری که نوشتید لازم نبود سه روز موهامو نشورم. همون موقع بعد از کراتینه ارایشگر موهامو شست و فرداش هم رفتم حمام. قبل از کراتینه ریزش مو داشتم که با این کار ریزش موهام از بین رفت.

    [پاسخ]

    ملیکا بینا پاسخ در تاريخ می 18th, 2013 23:24:

    سلام-عزیزم همون موقع که باید شست اما بعد از اون معمولا میگن تا ۳ روز نباید بشوریم چون فولیکولها باز هستن و اثرش زود نپره و تسبیط بشه-شاد و تندرست باشید

    [پاسخ]

  10. مرتضی گفت:

    با سلام من موهامو با گلت صاف کردم و بعد از دو سال موهام خیلی کم پوشت شده و الانم دارم موهامو با ماینوکسیدل نگه می دارم آیا درمانی هست برا موهام یا اینکه نه

    [پاسخ]

  11. مهیار گفت:

    سلام لطفا یه آرایشگاه خووووووب بهم معرفی کنید که برای صاف کردن برم اونجا.به نظر شما کدوم مارک صاف کننده برای موی من که تارهایی بعضی ضخیم و بعضی متوسط و بعضیاش نازکه خوب هست؟

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =