چگونه موهای سالمی داشته باشیم؟

بعد از تمام شدن فصل تابستان، بسیاری از افراد بدلیل استفاده زیاد از استخر و دریا باعث می شود که موهایشان در معرض قرار گرفتن آب نمک ، کلر و آفتاب آسیب ببیند و دایما از ظاهر موهای کدر و خشک خود شکایت کنند. در اینجا زیباشو قصد دارد، مراحل اساسی برای برگرداندن موهای سالم  را به شما ارائه دهد.

استفاده از نرم کننده

یکی از مهمترین بخش رسیدگی به موهایتان، نرم نگه داشتن موهای خود است،  بهترین کار این است که موهای خیس را در حمام به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه آغشته به مایع نرم کننده نمایید تا از نفوذ عمیق آن در تمام تارهای مو مطمین شوید. اگر موهایتان به طور طبیعی چرب است، پیشنهاد می شود که آن را فقط روی انتهای مو قرارداده و پس از اتمام، کاملاً بشویید. سپس موها را با حوله خشک کنید از محصولات مختص جنس مویتان استفاده نمایید مثلا برای موهای متمایل به چرب از اسپری و برای موهای خیلی خشک وآسیب دیده از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. این مواد، لایه ای روی موها ایجاد می کنند و علاوه بر برگرداندن رطوبت به موها، از آسیب های جدی در آینده جلوگیری می نمایند.

ابزارهای  فرم دهنده مو را کنار بگذارید

در صورت امکان از استفاده بیش از حد از ابزارهای فرم دهنده ی داغ مانند اتوی مو، سشوار و یا دستگاه های فرکننده ی مو جلوگیری کنید. با بافتن موها و باز کردن آنها بعد از خشک شدن می توانید از موهای حجیم و مواج خود لذت ببرید.

بطور دوره ای از درمان های عمیق استفاده کنید

اگر موهای شما بسیار خشک و مواج است، از ماسک های شبانه به منظور ترمیم موهای آسیب دیده استفاده کنید، همچنین سعی کنید ماسک هایی را انتخاب کنید که دارای پروتئین بالایی باشند و این کار را  هر دو هفته یک باراین کار را تکرار نمایید.

استفاده از شانه به جای برس زبر

به جای استفاده از یک برس زبر ، به آرامی گره های موها را شانه بزنید. در صورت امکان از شانه کردن موهای خیس جلوگیری کنید. زیرا در این  شرایط موهای شما در آسیب پذیرترین حالت خود قرار دارد. شانه زدن موهای خیس فقط باعث شکستگی و آسیب بیشتر خواهد شد.

 

bloodandmilk.com

مترجم:سمیرا قاضی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =