خوردنی‌های چربی سوز را بشناسیم

دغدغه این روزهای خیلی‌ها ازجمله خانم‌هایی که هر شب کابوس چربی اضافه بدن رهایشان نمی‌کند، این است که چه نوع رژیمی‌می‌تواند به آنها در حل این مشکل کمک کند. شاید برای شما شنیدن یک واژه رژیم غذایی کاهش وزن معنای خاصی نداشته باشد، چرا که سختی‌هایی که این افراد در گرفتن این نوع رژیم‌ها متحمل می‌شوند برایتان غیرقابل تصور است، اما به واقع ماندگاری یک رژیم غذایی ازجمله سخت ترین جای موضوع به شمار می‌رود. به همین علت آوردن برخی غذاهای چربی سوز موثر می‌تواند هم در ایجاد تنوع غذایی به افراد کمک کند و هم جای رژیم‌های سرسختانه کاهش وزن را تا حد بسیار زیادی بگیرد.

* فلفل‌های تند

دیگر لازم نیست تنها به دید یک چاشنی تند به فلفل چیلی نگاه کنید، بلکه تحقیقات اخیر نشان داده است، کاپسسین نام ترکیبی در داخل این ماده غذایی است که علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی اش تاثیر فوق العاده ای در کاهش حجم چربی در افراد چاق دارد. این ترکیب باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می‌شود و در حقیقت احساس داغی در فرد روشن شدن موتور سوخت و ساز بدن است که این گونه خود را به نمایش می‌گذارد.

*کلم بروکلی

این روزها در اکثر سالادها ردپایی ار کلم بروکلی به چشم می‌خورد که نکته مثبتی در سفره‌های ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود. کلم بروکلی بهتر است به شکل خام یا بخار پز مصرف شود. این ماده غذایی علاوه بر این که یک فیبر مناسب و حجیم به شمار می‌رود به عنوان یک سرکوبگر قدرتمند اشتها هم محسوب می‌شود که بهتر است قبل از وعده غذایی ناهار و شام حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم آن با آب لیمو میل شود.

*گوشت بوقلمون

بر خلاف تصورات عامه مردم گوشت بوقلمون به عنوان یکی از سالم ترین گوشت‌های حال حاضر در بازار ایران محسوب می‌شود که گوشتی کاملا فاقد چربی است (در حد بسیار جزئی). فقط مراقب باشید در خرید این نوع پرنده موارد لاغر آن را خریداری کنید و ابتدا پوست آن را به طور کامل بکنید و سپس تنها گوشت آن را به فرم کبابی یا آب پز میل کنید. در هفته تا ۲ وعده گوشت بوقلمون به اندازه هر بار ۱۵۰ تا ۲۵۰ گرم برای یک فرد متوسط الجثه کافی است تا هم حجم پروتئین مورد نیاز فرد را تامین کند و هم خاصیت کاهنده چربی در بدن ایفا کند.

*لبنیات

لبنیات کم چرب هرگز غافل نشوید. در این بین ماست کم چرب و دوغ بدون گاز البته خانگی از بهترین نمونه‌ها به شمار می‌رود. حداقل در روز یک وعده ماست کم چرب معادل ۱۰۰ گرم ماست را در وعده غذایی خود مخصوصا شام قرار دهید تا هم خوابی راحت و آسوده داشته باشد و هم از خاصیت چربی سوزی لبنیات بهره کافی ببرید.

زیبــا شــو دات کام

مطالب مرتبط

۷ دیدگاه‌

  1. بهار گفت:

    مصرف روزانه یک لیوان لبنیات کم چرب ( ۱ لیوان شیر نصف صبحانه و نصف دیگر میان وعده صبح و یک کاسه کوچک ماست کم چرب بعد از نهار ) لازم و مناسب است . فلفل تند به جز فلفل سیاه – مصرف کلم بروکلی و کدو حلوای و هویج در وعده شام و گریپ فروت در صبحانه به کم کردن وزن کمک به سزایی میکند . با تشکر از سایت شما

    [پاسخ]

  2. الهام گفت:

    باسلام
    من ۲۶سالمه الان ۷۵ کیلو هستم باقد ۱۶۵ نزدیک به ۲۰کیلو اضافه وزن دارم تقریبا ۶سال یش وزن من ۶۰کیلو بود و بعداز اتمام درسو سرکار رفتن و ازدواج که تو این ۶سال بود وزنم بشدت تغییر کرده الان میخوام رژیم بگیرم چندبار امتحان کردم ولی یک یا دو کیلو بیشتر کم نکردم که اونم برمیگرده
    من تا۲۰سالگی وزنم از ۵۶ بالاتر نیومده ولی الان اینجوریه
    صبحانه معمولا چایی باکمی (کف دست) نان یا پنیر یا یه تخم مرغ میخورم بین روز یک کلوچه و ساعت ۲٫۵ ناهار که نان و برنج خیلی خیلی کم ولی خورشت یا مثلا مرغ یاماهیشو بیشتر میخورم و ماست یا سالاد عصرها یا میوه اگر گشنه باشم یه لقمه غذا و تا شب که گاهی میوه میخورم دیگه هیچی نمیخورم و الان ۲هفته است که هرشب ۱ساعت پیاده روی تند دارم ولی یک ماهه هنوز هیچ وزنی کم نکردم دیگه نمیدونم چیکار کنم حین پیاده روی خیلی آب میخورم .اگر میشه منو راهنمایی کنید دارم افسرده میشم چون دوست دارم به وزن سابقم برگردم خیلی ممنون میشم اگر جوابمو به ایمیلم بفرستید خیلی خیلی خیلی ممنونم

    [پاسخ]

    بهار پاسخ در تاريخ جولای 20th, 2013 15:52:

    دوست عزیز برای صبحانه دوبار در هفته یک عدد تخم مرغ با یک کف دست نون سنگک مصرف کنید دو بار در هفته به اندازه یک قوطی کبریت پنیر با یک عدد گردو و یک کف دست نون سنگ سه بار نصف لیوان شیر که دوبار از آن با یک کف دست نون سنگک و یک قاشق چای خوری عسل و یک بار با دو عدد خرما میل شود . میان وعده سه بار در هفته نصف لیوان شیر با دو عدد خرما و سه بار دیگر ۳ عدد بادوم و یک عدد خرما و یکبار یک عدد بسکویت ساقه طلایی با یک لیوان چای برنج بهتر است در وعده نهار آن هم ۷ قاشق غذاخوری و یک کاسه کوچک خورشت قبل از غذا سالاد بدون سس مایونز به جای آن یک قاشق ماست و ۲ قاشق ترکیبی از آبلیمو و آبغوره یا یکی از آنها
    یک کاسه کوچک ماست میان وعده بعد از نهار را ۲ عدد میوه که یک عدد سیب هر روز داشته باشی بهتر است . شام سعی شود غذاهای سبک که فیبر دارند انواع سبزیجات بخار پز – بامیه – بادمجان – کدو که در آن بیشتر از یک قاشق خذاخوری روغن استفاد نشده باشد – مرغ بخار بز – نان و پنیر و گوجه .از این قبیل مصرف شود – در طول دوره شیرنی جات استفاده نشود حتما میان وعده ها و وعده های اصلی فراموش نشود از لبنیات کم چرب ۱ تا ۱٫۵ درصد استفاده شود . مصرف بیش از حد میوه نیز چاق کننده است – چای با یک عدد خرما میل شود . با نکات موارد فوق بدون ورزش نیز ۴ تا ۵ کیلو در ماه کم می شود . و به آسانی بر نمیگردد – من کسانی را سراغ دارم که با رژیم قرص و ورزش ماهی ۸تا ۱۰ کیلو کم کرده اند و پس از ترک قرص و ورزش وزنشان از اول نیز بیشتر گشته اگر بتوانید در کنار رعایت موارد فوق ورزش های مناسب جهت شکم نیز انجام دهید بهتر است . موفق باشد.

    [پاسخ]

  3. ناراحت گفت:

    سلام. اولش حدود ۲تا ۳سال پیش به ۶۴کیلو با قد ۱۵۱ رسیدم. افتزاح شده بودم.

    با رژیم دکتر کرمانی شروع کردم. به ۵۴ رسیدم . ولی خیلی زود دوباره به ۵۷ رسیدم . ترسیدم. رفتم باشگاه دوباره به ۵۵ تا ۵۴ رسیدم. ولی به خاطر شغلم دیگه نرفتم. ۳دوره قرصی خوردم به نام اسلیم لست. که سبز رنگ بود و هر عددش ۲۰۰ تومان بود . حدود ۷۰۰ هزار تومان شد.به وزن دلخواهم رسیدم.به خصوص که در یه دوره و شرایط روحی خیلی بدم قرار گرفتم.

    وزنم شد ۴۹-۴۸ کیلو بودم تازه شب ها و سایزم ۳۶ شد.ولی خوب از ۱تا ۸صبح خوابم میبرد. گاهی کمتر.و اصلا در طول روز اشتها نداشتم و نمیخوردم. حتی ۱بار بیش از ۲۴ ساعت بدون سختی هیچی نخوردم.ادرارم کم شده بود. ولی شکمم زیاد کار میکرد. اصلا شکم نداشتم.عالی بودم.

    الان دوباره اشتهام زیاد شده.فعالیتم صفر شده.خوابم بی نهایت شده در حدی که میتونم راحت ۲۴ ساعت بخوابم(شده که ۲۴ ساعت خوابیدم) همش یه جا نشستم.همش میخورم.زود زود گشنم میشه.

    دوباره وزنم به ۵۳-۵۴ رسیده. اگه این جوری پیش برم مجبورم دوباره به سمت اون قرص برم. و من نمیخوام این اتفاق بیفته.

    چه کنم؟
    دارم واسه کنکور می خونم. میخوام خوابم کم بشه و انقدر استرس وزنمو نداشته باشم. راستی قرص depakinمصرف می کنم روزی ۱عدد شبها .باعث افت فشار میشه. و اشتهارو زیاد میکنه.و قرص اهن و گاهی زیک یا مولتی هیر.

    [پاسخ]

  4. نرگس گفت:

    خیلی عالی بود ممنونم اما من حدودا ۱۵ کیلو اضافه وزن دارم با توجه به اینکه پیش دکتر کرمانی رفتم می خوام سئوال کنم من هم از اون دسته چاق ها حساب می شم که طبق مقالتون تو ۲ ماه اول کم نمی کنن هیچ بخاطر اضافه شدن بافت ماهیچه ای وزنمم بالا می ره ممنون می شم جواب بدین برام مهمه بدونم .
    مرسی از سایت عالی و خوبتون

    [پاسخ]

  5. sara گفت:

    مرسی خیلی استفاده بردم.منتظر مطالب بیشترتون هستم.

    [پاسخ]

  6. saba گفت:

    in matlabetunam me3 bagiye alieeeeeeeeeeeeeee
    mer30 az zahamatetun

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 2 =