۴ حرکت یوگا که لاغرتان میکند!

yoga
نویسنده: سوزان دیسون
انجام تمرینهای یوگا با سرعت زیاد، به گونه ای که حرارت بدن را بالا ببرد و عرقتان را در بیاورد، باعث سوزاندن کالریهای اضافی می شود، اما چه بسا روشهای ملایمتر، کارآیی بیشتری برای کاهش دور کمرتان داشته باشند. می پرسید چگونه؟ یوگا، به شیوه ای روحی-روانی باعث تسهیل کاهش وزن می شود.


بسیاری از عادتهای بد، ریشه روحی-روانی دارند. یوگا، با آموزش تمرکز بر درون، شما را از نگرانیهای بی مورد رها می کند و انرژیتان را بر آنچه واقعا اهمیت دارد، متمرکز می کند. به کمک یوگا، یاد می گیرید که علل عدم توجه به سلامتی و انگیزه های پرخوریتان را پیدا کنید. به مرور زمان، متوجه نوعی احساس کنترل بر زندگیتان می شوید. مواظب غذایی که در دهان می گذارید خواهید بود و از مزه آن لذت می برید.
چهار حرکت برای شروع

هر چند حرکتهای زیر، تمرین کامل یوگا نیستند اما به کمک آنها، متوجه منافع یوگا خواهید شد. پیش از شروع، بدنتان را ۵ دقیقه گرم کنید. هر حرکت را حداقل به اندازه پنج تنفس آرام و یکنواخت نگه دارید. با ۵ شماره، نفس بکشید و با ۵ شماره، بیرون دهید. در هر بار دم، ستون فقراتتان را صاف و کشیده کنید و با هر بازدم، حرکت را کاملتر نمایید. به بدنتان گوش دهید؛ درصورت احساس هر دردی، از شدت حرکت بکاهید.

صندلی

uga1

آموزش توازن، هماهنگی و استقامت. با پاهای جفت بایستید و دستهایتان را در طرفین رها کنید. نفس بکشید. همزمان با بازدم، زانوهایتان را خم کنید و باسن را مثل هنگام نشستن روی صندلی، عقب دهید. دستهایتان را بالای سرتان بکشید. عضلات شکم را برای کمک به ستون فقرات، منقبض نمایید. به پاهایتان فشار بیاورید. به اندازه ۵ تا ۱۰ تنفس، مکث کنید و سپس، دوباره به آرامی بایستید.

خم به جلو نشسته

uga2

آرامش ذهن. صاف بنشینید و پاهایتان را دراز کنید. دور پاهایتان، یک نوار یا کمربند بیندازید. از باسن، و نه از کمر، به جلو خم شوید. درحالیکه شانه ها را پایین داده اید، سعی کنید که سینه را صاف نگه دارید و به ساقهایتان برسانید. ۵ تا ۱۰ بار نفس بکشید و به آرامی دوباره بنشینید.

تفکر

uga3

رفع فشار بر ستون فقرات. چهارزانو، صاف بنشینید. سرانگشتانتان را کمی پشت بدنتان، زمین بگذارید. نفس بکشید و ستون مهره هایتان را صاف کنید. همزمان با بازدم، به آرامی به راست بچرخید و دست چپ را روی زانوی راست بگذارید. ۵ تا ۱۰ بار تنفس کنید. سپس به وضعیت شروع بازگردید و این بار، به سمت چپ بچرخید.

پل

uga4

رفع فشار و تقویت انعطاف. به پشت بخوابید و زانوهایتان را خم کنید. کف پاهایتان را به زمین بچسبانید و به اندازه عرض باسن باز کنید. دستهایتان را در طرفین، به زمین بچسبانید. کف دستها رو به بالا باشند. نفس بکشید. همزمان با بازدم، با فشار بر پاشنه ها، باسن و کمرتان را از زمین جدا کنید. بازوهایتان را به زمین فشار دهید. ۵ تا ۱۰ بار نفس بکشید. همزمان با پایین آمدن، نفستان را بیرون دهید. هر بار به اندازه یک مهره، به زمین نزدیک شوید.

زیبــا شــو دات کام

مطالب مرتبط

۲۴ دیدگاه‌

  1. kami گفت:

    سلام یوگا برای من مثل نفس کشیدن می ماند . همیشه حرکاتشو انجام میدم

    [پاسخ]

  2. باقری گفت:

    الا بذکر الله تطمئن الغلوب به بلاگفای من هم سری بزنیدm

    [پاسخ]

  3. باقری گفت:

    الا بذکر الله تطمئن الغلوب به بلاگفای من هم سری بزنید

    [پاسخ]

    مرضیه پاسخ در تاريخ آگوست 25th, 2014 12:37:

    القلوب نه الغلوب

    [پاسخ]

  4. نیلو گفت:

    دوست عزیز اگر زایمانتان سزارین بوده تا ۴ ماه شکیبایی کنید وسپس تمرینها را شروع کنید.اما در این مدت تمرینهایی که شکم را منقبض نمی کند را می توانید.انجام دهید.

    [پاسخ]

  5. نیلو گفت:

    درود دوست گرامی .اگر به هنگام تمرین دم وباز دم را درست انجام دهید.سر دردتان رفع میشود.گاه فقط با عضلات شکم وگلو بازی میشود بی آنکه اکسیژن کافی دریافت شود ودی اکسید کربن اضافی بیرون فرستاده شود.پس به تنفس یوگیانه یا سه مرحله ای توجه کنید.تندرست باشید.

    [پاسخ]

  6. نیلو گفت:

    درود بر شما یوگا برای تمام سنین بی زیان است.با خیال راحت فرزندانتان را از کودکی با حرکات یوگا آشنا کنید .روحیه ی شاد با اعتماد به نفس بالا .تناسب اندام و قدی کشیده.از اندک سود مندیهای یوگا برای کودکان است.

    [پاسخ]

  7. zorul گفت:

    سلام.مطالبتون خیلی عالیه.میخواستم بگم حل کردن مسایل روانی ای که هر فرد توی زندگیش داره به لاغری و تناسب اندامش خیلی کمک می کنه.
    شاد باشید…

    [پاسخ]

  8. دریا گفت:

    slm man kiiiiiiiiiiiily be arameshniyaz daram yoga cheghadr komakam mitone bokone/

    [پاسخ]

  9. Susan گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبى که در اختیار ما قرار مى دهید

    [پاسخ]

  10. شهاب گفت:

    سلام دوستان

    من کارم ماساژ کف پا رفلکسولوژی است

    در درجه اول توضیحاتی کوتاه راجب این ماساژ که خیلی در آرامش جسم و روح و روان موثر است را برای شما میگویم

    در اصل بازتاب شناسی یا رفلکسولوژی یک هنر ظریف و شکلی از درمانهای شفابخش طب کل نگر است و نباید آنرا با ماساژ کف دست و پا اشتباه گرفت بلکه یک نوع فشار درمانی ویژه و معین می باشد. این رشته یک تکنیک قدیمی است و براین اساس پایه‌ریزی شده که نقاط بازتابی (رفلکس) در روی کف پاها وجود دارند که با هر قسمت بدن اعم از عضله، عصب، غده و استخوان مطابقت دارند و فشار روی این نقاط تورم یا احتقان را از بین می‌برد و به آرامش اعصاب کمک می‌کند و این آرامسازی اعصاب هم به نوبهٔ خود انقباض عروقی را کاهش می دهد بطوریکه خون و جریان عصبی با آزادی (راحتی) بیشتری جریان می یابند و در نتیجهٔ بهبود جریان خون، سموم نیز از بدن خارج می‌شوند.
    فلسفه بازتاب شناسی چیست؟
    عدم تعادل بدن در طول جریان زندگی روزانه می‌تواند سبب شود که پیامهای عصبی در هر جای بدن مسدود (بلوکه) گردند و این بدان معنی است که سرعت حرکت پیامهای عصبی به عضلات، اعضاء و غدد بدن تا حدودی کند می‌شود . دانش رفلکسولوژی در جهت رفع این انسداد مسیرها و بهبود ارتباطات عصبی عمل می‌کند. همچنین آزادسازی اندورفینها را در بدن افزایش می دهد و موجب افزایش سلامتی و نشاط و “احساس خوب بودن” در فرد می‌گردد.
    غالباً رفلکسولوژی را روی کف پا انجام می دهند، تقریباً در کف هر پا ۷۲۰۰ پایانهٔ عصبی وجود دارد. همچنین هر پا شامل ۲۶ استخوان کوچک، ۱۱۴ لیگامان و ۲۰ عضله می‌باشد که توسط بافت همبندی، عروق خونی و اعصاب به همدیگر متصل گشته و توسط پوست پوشیده شده‌اند. این اجزاء با دقت بسیار عالی با یکدیگر سازگار شده اند و این ساختمان پیچیده روی دو قوس اصلی تعادل یافته است. قوس اول از پاشنه پا تا قاعده انگشت کوچک و قوس دوم از پاشنه پا تا انگشت بزرگ (شست) امتداد می یابد.
    پاشنه پا قسمتی است که فشار وزن بدن ما را تحمل می‌کند و توسط لایه‌های محافظت کنندهٔ چربی برای جلوگیری از اصطکاک در بین استخوانها، در هر قدمی که بر می داریم، عایق‌کاری شده است. کف دست نیز که مرکب از ۲۷ استخوان می‌باشد ممکن است در رفلکسولوژی مورد استفاده قرار گیرد
    در رفلکسولوژی ، اعتقاد بر این است که پاها “macrocosm” یا یک نقشه کوچک از کل بدن هستند .یعنی تمام اعضاء و قسمتهای مختلف بدن روی آنها منعکس شده‌ و نظم و ترتیب قرار‌گیری بخشهای بدن روی کف پاها دقیقاً مشابه نظم و ترتیب قرارگیری آنها در بدن است (تصویر) این بازتابها را می‌توان روی کف پا، انگشتان و در طول کناره داخلی و خارجی پا، پیدا کرد.
    اگرچه اکثریت مردم با پاهای سالم به دنیا می‌آیند ولی تخمین زده می شود که تقریباً در ۸۰% بزرگسالان ، مشکلات پاها پیش خواهد آمد. گرچه مشکلاتی نظیر میخچه، پینه و موارد مشابه را غالباً ناشی از کفشهای نامناسب می‌دانند و لیکن اینها تنها بخشی از اختلالات هستند و بازتاب شناسی بر این باور است که مشکلات پاها با اختلالات درونی بدن مرتبط هستند.

    این کار را من برای اشخاص زیادی انجام دادم که هر کدام از آنها مشکلات متفاوتی نسبت به هم داشتند که بعد از انجام رفلکسولوژی به نتیجه خوبی رسیدند و هر چند وقت یک بار تکرار میکنند

    انجام این کار را ترجیحا شخص دیگری باید برای شما انجام دهد به چند دلیل مهم یکی اینکه در هنگام رفلکسولوژی پاها باید کاملا صاف و کشیده و عضله ها کاملا آزاد باشند پای شما نباید در حالت خمیدگی قرارگرفته باشد

    دوم اینکه در هنگام رفلکسولوژی ذهن شما نباید تمرکز به انجام کاری را داشته باشد بیشتر به تنها چیزی که مهم است اهمیت بدین حفظ آرامش ذهنی و روحی روانی می باشد

    مدت این ماساژ معمولا یک ساعت است که تکرار جلسات آن بسگی به شرایط شما دارد

    اگر کسی تجربه ای در این مورد یا نظر و سوالی دارد را بگوید ؟

    تشکر از همه شما دوستان گرامی

    [پاسخ]

  11. رامین حسینی گفت:

    سلام من خیلی دوست دارم از نزدیک کارهای عملی حرکات ی یوگا رو توسط اساتید ببینم اما متاسفانه محل زندگیم توی شهر کچک ودوری هستش،آیا آموزش از راه دور هم میشه؟

    [پاسخ]

  12. زهره گفت:

    سلام من دو دختر ۷ و ۱۰ ساله دارم ایا یوگا براشون ضرر نداره

    [پاسخ]

  13. توران گفت:

    با سلام من ۵ ساله یوگا کار میکنم واقعا تاثیرات عالی روم گذاشته هم از نظر تناسب اندام هم از نظر ارامش روحی و روانی .

    با تشکر از سایت مفیدتان.

    [پاسخ]

  14. مهوش گفت:

    سلام سایت شما مطالب خواندنی ومفید داره .همیشه سبز باشید.

    [پاسخ]

  15. الیس گفت:

    با سلام از سایت خوب و مفیدتون ممنونم میشه لطف کنید و به من بگید چرا بعد از انجام حرکات یوگا سردرد میگیرم

    [پاسخ]

  16. tarannom گفت:

    سلام .ممنون از سایت خوبتون.با یوگا میشه موضعی لاغر کرد؟مثلا سینه؟

    [پاسخ]

  17. Maryam گفت:

    Merc.khaili nokateh jalebi bood.khasteh ham nabashid.

    [پاسخ]

  18. حسنا گفت:

    با سلام
    از مطالب ارزنده تون استفاده می کنم.لطفا راههای برای از بین بردن چربی های قسمت پائین شکم هم بذارید.با تشکر

    [پاسخ]

  19. faride گفت:

    سلام دوستان خوبم به نظر من تنها چیزی که باعث چاقی میشه نداشتن فعالییت کافیه همه چی به اندازه بخورید ولی فعالیت بدنی رو فراموش نکنید بخصوص پیاده روی
    در ظمن من تازه این سایت رو کشف کردم و خیلی خوشحالم امید وارم بتونم
    چیزهایی از شما یاد بگیرم وبه عنوان یک مادر چیزهایی هم به شما یاد بدم

    [پاسخ]

  20. مریم گفت:

    سلام من تازه زایمان کرده‌ام زایمان من سزارین بود الان زیر شکمم بخیه‌هایم درد می‌کند هیکل زشتی پیدا کرده‌ام شکم بزرگ و زشت و باسن بزرگ و سینه‌های بزرگ می‌خواهم بصورت موضعی وزن کم کنم این سه اندام را کوچک کنم با یوگا بهتر می‌شود وزن کم کرد چون قبل از ازدواجم یوگا کار کرده‌ام خواهش می‌کنم بمن در کم کردن وزنم کمک کنید.

    [پاسخ]

  21. منا گفت:

    سایتتون عالیه هرچی که مدنظرمون باشه داره

    [پاسخ]

  22. همراز گفت:

    سلام. سایت فوق‌العاده‌ای دارید. ممنون از زحمات شما. حرکات بیشتری رو که در لاغری تاثیر زیادی داره بگذارید. ممنونم.

    [پاسخ]

  23. ژيلا گفت:

    با سلام
    ضمن تشکر از قرار دادن حرکات ورزش اگر بصورت انیمیشن کوتاه همراه با تعداد هر حرکت قید فرمائید ممنون می شوم .

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =