۵ توصیه برای جلوگیری از ریزش مو

 

برای پیشگیری از ریزش مو ۵ نکته مهم پیشنهاد می‌کنیم که رعایت آنها می‌تواند سودمند باشد:

۱- سعی کنید در برنامه غذایی خود از سبزی‌ها و میوه‌های تازه به مقدار زیاد استفاده کنید. به این منظور خوردن سبزی‌هایی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج بیشتر توصیه می‌شود. گفتنی است اسفناج علاوه بر خاصیت تقویت‌کنندگی رنگدانه‌های مو، یک منبع غنی از آهن است که باعث تقویت استخوان‌ها، ناخن‌ها و موها می‌شود. اسفناج به تنهایی در بدن جذب پایینی دارد و باید برای اثرگذاری بیشتر همراه با آبلیمو و یا ماست مصرف شود.

۲- پس از حمام کردن اگر موهای شما خشک و پرحجم می‌شود به جای ژل که باعث خفه شدن مو می‌شود از روغن‌های مفید و سالم گیاهی استفاده کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که هیچ روغنی نباید بیش از ۳ ساعت روی سر بماند و پس از آن باید به خوبی شسته شود.

۳- حنا برای مو، گیاه مفیدی است اما تاثیر خود حنا با شامپوهای آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. اگر رنگ حنا به‌ نظرتان ناخوشایند است می‌توانید از گیاهان بی‌رنگ‌کننده استفاده کنید.

۴- سبوس برنج نیز گیاه بسیار مفیدی است که می‌توان از دم‌کرده آن به جای چای برای تقویت موها استفاده کرد.

۵- از تماس گرد و خاک و دود زیاد به موها خودداری کنید که دشمن مو هستند. در پایان نیز توصیه می‌شود در حد امکان به جای شانه پلاستیکی از شانه چوبی استفاده کنید. همچنین تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید و درصورت ضرورت، حرارت آن بسیار کم باشد.به علاوه از شانه‌کردن موها در حمام بپرهیزید.

سپاس از دکتر مهری صادقی

زیبــا شو دات کام

مطالب مرتبط

۴۹۰ دیدگاه‌

  1. وحید گفت:

    بنظر من یکی از عوامل ریزش مو استرس بیش از حده!!!!

    [پاسخ]

    mohammad پاسخ در تاريخ دسامبر 26th, 2012 00:14:

    خوب شد که گفتی

    [پاسخ]

  2. pouya گفت:

    salam dustan man migam bayad ye fekre asasi kard man paye hastam ye anjoman tashkil bedim100dar100 javab migirim motmaenam bayad omid dashte bashid baraye jologiri az rizeshe muhatun man payam09361001793 behem bezangid ta ye fekre tup ruham berizim pashimun nemishid

    [پاسخ]

  3. roxana گفت:

    من هم این مشکل دارم چکار کنم

    [پاسخ]

  4. roxana گفت:

    من ریزش مودارم نمی دونم چکار کنم؟مطالب بالا خوندم جالب بود.

    [پاسخ]

  5. محسن گفت:

    مطالبتون جالبه>><<ولی چه فایده؟

    [پاسخ]

  6. علیشمس گفت:

    ۲۰سالمه ریزش مو ندارم از چه شامپوی بهتره استفاده کنم

    [پاسخ]

    ملیکا بینا پاسخ در تاريخ نوامبر 9th, 2012 09:27:

    سلام-بستگی داره جنس موهاتون چیه اما به طور کلی شامپو بچه خیلی خوبه هم لطیف میکنه و هم ph خوبی داره میتونید امتحان کنید-شاد و تندرست باشید

    [پاسخ]

  7. فرزام گفت:

    دوستان عزیز بهتون توصیه میکنم که از (روی) استفاده کنید که میتونید اونو به راحتی از دارو خونه ها به نام(zinc) یعنی همون روی استفاده کنید.اگر الان میبینید که ریزش مو نسبت به ۳۰_۴۰سال پیش خیلی بیشتر شده یکی از دلایلش اینه که امروزه از روی خیلی کم تر استفاده میکنن برای مثال قدیمیا که از ظروف رویی برای غذا استفاده میکردن مقدار کمی از روی که کف ظرف وجود داشت وارد غذا میشد و مردم هم بدون اینکه از خواص اون بدونن ازش استفاده میکردن.البته این یکی از دلایلشه دلایل زیادی برای ریزش مو وجود داره راهکاراشم زیادن که دوستان ذکر کردند.

    [پاسخ]

  8. آرش بحیرایی گفت:

    درخصوص ریزش موهای روشن صحبت کنید

    [پاسخ]

  9. علي گفت:

    سلام.شاید این چیزا برای بعضی ها تاثیر داشته باشه ولی من خیلی صحیح و دقیق برای جلوگیری از ریزش موهام اقداماتی کردم و آخرشم فهمیدم وقتی میگن ریزش مو ارثی هست در یک کلام ارثیه.دایی و پسرداییها -پسر عمه ها-پسر عموها و عموها و پدرم که نگو از کف دست صافتره-پسر خاله- و خودم که تو ۲۲ سالگی شروع کردم به درمان و الان که ۲۴ سالمه که به جمع فامیلا پیوستم.کلا رو هم اندازه یه نفر مو نداریم.

    [پاسخ]

  10. ارام گفت:

    سلام ممنون از ایدین به خاطر کمکش امامن کل سرم خالی شده .مقطعی نیست که بخوام بکارم.دلم میخواد ریشه موهام سفت بشه چون بقدری سست شده که باوزش باد پایین میاد اگه همین مویی که میریزه بمونه خیلی خوبه وبه همین راضیم.

    [پاسخ]

    احسان پاسخ در تاريخ سپتامبر 26th, 2012 13:33:

    من بهت پیشنهاد میکنم هر چه سریعتر به یه دکتر خوب مراجعه کنی.تعجب میکنم که انقدر ریزش موهات شدیده و تا حالا به دکتر مراجعه نکردی.تو دختر هستی بازم ما پسرا میتونیم یه جورایی با ریزش موهامون کنار بیایم ولی واسه یه دختر خیلی بده که سرش خالی از مو باشه.امیدوارم مشکلت هر چه زودتر حل بشه.

    [پاسخ]

    صفیه پاسخ در تاريخ دسامبر 25th, 2016 18:15:

    مارال منم دخترم موهامم میریزه و کف سرم قشنگ معلومه…مارال ینی تاحالا هیچ روشی گیاهی نرفتی..مثلا پیاز بزنی سرت..یا مثلا همین شلتوگو بخوری ..شاید جواب داد..اگ تهرانی یا شهرای بزرگ..برو ی کلینیک انالیز مو انجام بده ..اگ هزینه اش برات سنگین نیس..حداقل علت ریزشتو بفهمی..تو اینستا گرامم ی قرص هس انگلیسبه همه درموردش میحرفن
    …ی خانمی عکسای سرشو و تغییراتو بم نشون داد اسمش هیربرسته..توش کلی موادمعدنی و کلاژنه.حتی تو خواص پیاز برا مو نوشته کلاژن پوستو تحریک میکنه..پس من نتیجه گرفتم این کلاژنه ک باعث میشه مو دربیاد..البته من در مورد پوست میدونم ک کلاژن باعث جوانسازی و جلوگیری از چروک پوست و افتادگی اونه..ک مکانیزم تمام کرمایجوانساز خارجی و حتی لیزرها و میکرونیدلینگ همین تحریک کردن پوست ب ساخت کلاژنه..ولی درمورد مو تازه فهمیدم ک تحریک کلاژن باعث میشه مو دربیاد…خلاصه عزیرم غصه نخور …اینکارارو بکن ..ایشالا نتیجه بگیری من خودم تو اب و هوای گرم و خشک زندگی میکنم خیلی ام براموهوم نگرانم ولی چیکارشون کتم..پولم ندارم برم انالیز مو..پس غصه نخور

    [پاسخ]

  11. ارام گفت:

    سلام.فکرنکنم هیچ کس به اندازه من ریزش مو داشته باشه طوری شدم که همش باکلاه گیس میتونم بیرون برم جلوی سرم سفید شده به خدادیگه دلم نمیخواد زنده باشم میخوام ازدانشگاه انصراف بدم.چکارکنم؟

    [پاسخ]

    آیدین پاسخ در تاريخ سپتامبر 25th, 2012 07:02:

    اارام الان ما در عصر جدیدی هستیم که روشهای زیادی هست ..یکم در موردش تحقیق کن ..مثلا میتونی مو بکاری که اینم چندین نوع هستش کاشت مو مصنوعی کاشت مو ی زنده ..خلاصه خیلی راها هست

    [پاسخ]

  12. منصورمحمدی گفت:

    سلام-بله به هرحال هر چیز شیمیایی میتونه مضر باشه-شاد و تندرست باشید
    ضمنا منم از این محلول استفاده کردم خیلی خوب وعالیه

    [پاسخ]

  13. منصورمحمدی گفت:

    سلام دوستان راستش منم هم اکنون دارم از محلول مایکنوسیدیل ‍‍استفاده میکنم .فعلا به طور کامل نتیجه نگرفتم .ولی احساس میکنم خیلی خوبه وحتما جواب خواهد داد .ضمنا این رو واسه منم دکتر متخصص تجویز کرده ومیگفت که به محض اینکه مصرف این دارو را قطع کنی امکان اینکه دوباره ریزش شروع بشه هست

    [پاسخ]

  14. مهدی گفت:

    برای جلوگیری از ریزش مو های چرب باید چه کارکرد؟؟؟

    [پاسخ]

  15. بهار گفت:

    موهام به شدت ریزش پیداکرده ازیه طرفم نمیشه توحموم شونه نکنی اون موقع بیرون که میای مصیبته چون موهام خیلی بلنده دلمم نمیادکوتاهشون کنم خیلی کم حجم شده موخورم زده موندم چیکارش کنم!

    [پاسخ]

    مهرشاد پاسخ در تاريخ اکتبر 24th, 2012 06:57:

    سلام من مهرشاد هستم منم مثل شماها ریزش مو داشتم از اونجایی که روی تو خاک ایران کمه پس تو میوه ها و غذاهاشم کمه پس بدن ما به روی نیاز داره کم بودن روی تو بدن باعث ریزش مو میشه .که قرص های خارجی و ایرانی هستش میتونید استفاده کنید بهتون قول میدم تاثیر داره

    [پاسخ]

  16. رزیتا گفت:

    سلام.متشکرم از مطالب جالبتون.صابون زیتون هم خیلی خوبه

    [پاسخ]

    مبينا پاسخ در تاريخ ژانویه 8th, 2013 05:14:

    سلام مطالب خوبی بود اما اکر بیشتر بود خیلی بهتر میشد.به هر حال متشکرم.

    [پاسخ]

  17. نسیم گفت:

    از عسل و روغن زیتون استفاده کنید برا من که جواب داد

    [پاسخ]

  18. مهدی از یزد گفت:

    عزیزان کچلی هم عالمی داره ولی اگه دوست دارید موهاتون نریزه تاحدامکان از استرس دوری کنید ضمنا شما تاحالا یه افغانی کچل دیدید توزاهدان هم کچل خیلی کمه چرا ؟

    [پاسخ]

  19. احسان گفت:

    سلام دوستان میخواستم از تحقیقات و نتایجی که خودم برای درمان ریزش مو کسب کردم در اختیار شما قرار بدم تا شما هم از این اطلاعات استفاده کنید.من ۲۶ سالمه و از حدود دو سال پیش ریزش موهام شروع شده و از پارسال شدت گرفته جوری که دیگه وسط سرم کاملا مشخص شده بود.هر چند که ریزش موی من ارثی هم هست ولی نا امید نشدم و از هر چیزی که هر کسی گفته و پیشنهاد کرده استفاده کردم.خلاصه مطلبو بگم که پس از تحقیقات وسیع من بهترین دارو برای ریزش مو محلول ماینوکسیدیل ۵% میباشد.که من این محلول رو بعد از امتحان کردن دو یا سه محلول دیگه که نتیجه نداده بود امتحان کردم که نتیجه ی فوق العاده ای به من داده شاید باورتون نشه موهای من دو یا سه برابر شده.البته اینم باید بگم که حوصله و اراده ی شما در این نوع درمان خیلی تاثیر داره چون نتیجه رو بعد از سه یا چهار ماه مصرف مداوم و مستمر این دارو میگیرید.ماه اول ریزش قطع میشه و بعد از سه الی چهار ماه مو های جدید رشد میکنن و موهای ضعیف شده و در حال ریزش قبلی تقویت میشن. یه چند تا نکته دیگه که برای خودم خیلی موثر بوده رو هم اشاره میکنم: از هیچ شامپویی به جز شامپو بچه استفاده نکنید چون همه شامپو ها مواد شیمیایی.اسیدی و مضری دارن که حتی ده پونزده ثانیه استفاده از شامپوها میتونه خیلی واسه مو ضرر داشته باشه.من که خودم فقط از صابون استفاده میکنم. موهاتونو بعد حمام با حوله به شدت و محکم خشک نکنید چون باعث ریزش موهای ضعیف میشه.و اینکه از خوراکی ها هم تخمه کدوی خام.کنجد خام.اسفناج.سبزیجات.میوه جات. شیر.پیاز از مهمترین چیزایی هستن که میتونن تاثیر خیلی زیادی برای ریزش مو داشته باشن.
    اینم در آخر بگم در مورد استفاده از محلول ماینوکسیدیل شک نداشته باشید مطمئن باشید جواب میده راه حلیه که هم ارزونه هم این که صد در صد مثمر ثمر خواهد بود.تو همه داروخونه ها هم هست و قیمتش حدود ۵۰۰۰ تومن هست هر قوطیش واسه دو ماه جواب میده.مطمئن باشید که همیشه با پول زیاد خرج کردن هم جواب خوب و قطعی رو نخواهید گرفت.امیدوارم تونسته باشم کمکتون کرده باشم.اگه سوال خاصی داشتید میتونید بپرسید خوشحال میشم که بتونم راهنماییتون بکنم .اینم ایمیلم:ehsan_gh2200@yahoo.com موفق باشید;-)

    [پاسخ]

    محبوبه پاسخ در تاريخ آگوست 27th, 2012 10:07:

    سلام
    ممنون از توضیحاتتون. یک سوال داشتم. از چه صابونی برای شستشوی سر استفاده میکنید و اینکه این صابون برای موهای خشک هم مورد استفاده هست یا نه؟

    [پاسخ]

    احسان پاسخ در تاريخ سپتامبر 17th, 2012 17:38:

    سلام
    خواهش میکنم
    من قبلا از صابون زیتون استفاده میکردم ولی چون از هیچ شامپوئی استفاده نمیکنم احساس کردم صابون زیتون قدرت پاک کنندگی کافیه مو و پوست سرمو نداره به همین دلیل الان از صابونای معمولی(مثل صابون زیتون گلنار) استفاده میکنم.

    [پاسخ]

    سپهدار پاسخ در تاريخ سپتامبر 18th, 2012 18:20:

    سلام من هم همچین مشکلی را دارم و ریزش موهام بیشتر ارثیه .یعنی جواب میده ماینوکسیدیل؟خیلی ناراحتم که موهام اینقدر کم و سست شده .دیگه رفتم خیلی کوتاه کردم ولی باز میریزه و چرب میشه>

    [پاسخ]

    احسان پاسخ در تاريخ سپتامبر 19th, 2012 07:30:

    سلام
    راستش رو موهای من که جواب داده تعریفش رو هم از خیلیا شنیده بودم.
    به نظرم اگه به یه دکتر خوب مراجعه کنی میتونه بهتر باشه واست.اگه فکر میکنی پرداخت هزینه دکتر واست سنگینه میتونی حداقل از این محلول استفاده کنی.امتحان کن ضرر نداره 😉

    [پاسخ]

    گلی پاسخ در تاريخ اکتبر 4th, 2012 20:16:

    ممنون ازاین همه راهنمائیت
    من هم اینطوری هستم دیگه دارم کچل میشم ودچارافسردگی شدید شدم همه بهم میگن بدتر شدم این کارومیکنم امیدوارم جواب بده

    جالب اینجاس که اصلاهم توی فامیل کم مو نداریم چی برسه به کچل!
    توروخدادعاکنید موهای منم خوب بشه

    [پاسخ]

    milad پاسخ در تاريخ نوامبر 23rd, 2012 06:50:

    salam man ye modati moham badjor rikht enghad ke dige hame behem migoftan kachal .ye daroye ekhtera shode be esme Telesm ke bade estefade hata tasi sar ro khob mikone yani mo darmiyad .man avalesh bavar nakardam vali bade estefade vaghean tasiresho didam .farghesh ba maynosidel ine ke ino ta vaghti mohat dar biyad mizani vali may…ro ta akhare omr bayad bezani .ye farghe dige ine ke telesm baes nemishe badanet ham por mo beshe vali may… mishe.mablaghesham fek konam alan 120000toman bashe

    [پاسخ]

  20. Sara گفت:

    Salam
    matalebetun kheyli fogholadast
    mamnun
    chand ta soal dashtam
    man az kheyli ha shenidam ke khub nist mu haro tu hamam shune konim va az kheyli ha ham shenidam ke age shune konim behtare.behtare shune konim ya shune nakonim???????1
    age ham ba shuneye chubi tu hamam muhamuno shune konim kheyli zud dandune hash mishkane.man khodam chand bar shuneye chubi be zahmat peida kardamo kharidam chon hich ja shuneye chubi nadaran vali vaghti tu hamum muhamo shune mikardamo khis mishod kheyli zud hameye dandune hash mishkast.vali bazam nemidunam behtare tu hamum mu hamuno shune konim ya na?ag tu hamum mu haro ba bores shune konim eshkal nadare?
    ag javabe soalamo behem email konin kheyli mamnun misham
    mrc

    [پاسخ]

  21. مهدی گفت:

    من نمی دونم چرا همه سرچشمه رو ول کردند چسبیدند به جویبار

    [پاسخ]

  22. مهدی گفت:

    تنها راه برای کسانی که این ۵ راه بالا را امتحان کردندو جواب نگرفتند اینه که شب ها ۱۰ بخوابندو ۶ پاشند ۶ ماه این کارو بکنید اگرم مجرد هستید سعی کنید از نطر جنسی حتی تحریک هم نشید
    mbody_m@yahoo.com

    [پاسخ]

  23. سینا گفت:

    tnx

    [پاسخ]

  24. نادر ش گفت:

    تا حالا برای هرمشکلی تو زندگیم چاره ای پیدا کردم جز ریزش موهام .

    [پاسخ]

  25. امير گفت:

    افسرده نشو

    [پاسخ]

  26. م.ح گفت:

    دارم دیوونه میشم بخاطر ریزش شدید موهام واینکه خیلی هم کم پشته.دارم افسرده میشم.لطفا کمکم کنید.

    [پاسخ]

  27. soma گفت:

    khob bod

    [پاسخ]

  28. ard گفت:

    سلام.هیچ چیزی نمیتونه از ریزش مو جلوگیری کنه!

    [پاسخ]

  29. SARA JOON گفت:

    سلام من باردارم و موهام به شدت می ریزه ذر ضمن PCO هم هستم یه راهکار اساسی برام پیشنهاد کنید لطفا
    مرسی

    [پاسخ]

  30. mohammad گفت:

    be hengame shoone kardan zir ab moo 2barabar kesh miad va dar nahayat kande mishavad

    [پاسخ]

  31. Behnam گفت:

    تاف ضرری داره

    [پاسخ]

    ملیکا بینا پاسخ در تاريخ فوریه 15th, 2012 07:42:

    سلام-بله به هرحال هر چیز شیمیایی میتونه مضر باشه-شاد و تندرست باشید

    [پاسخ]

  32. ناهید گفت:

    سلام ایا مالیدن هم زمان از سیر-روغن بادام تلخ-زیتون به سر برای رشد مو مضر است ؟

    [پاسخ]

  33. Khodadadi.r گفت:

    در پاسخ به Romina می‌توان از صدر، مورد و یا چیز‌های دیگر که اگه از عطاری‌ها بپرسید خواهند گفت استفاده کنید.
    ضمناً برای تقویت مو استفاده از روغن بادام تلخ بسیار مفید است و بهتر از آن اگر بتوانید طبیعی آنرا پیدا کنید روغن زرده تخم مرغ است (تاکید می‌کنم طبیعی آن)

    [پاسخ]

  34. romina گفت:

    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون یه سوال داشتم در مورد:

    اگر رنگ حنا به‌ نظرتان ناخوشایند است می‌توانید از گیاهان بی‌رنگ‌کننده استفاده کنید.

    مثلا چه گیاهانی لطفا نام ببرید

    [پاسخ]

  35. محمد گفت:

    از شانه‌کردن موها در حمام بپرهیزید????
    همیشه که به ما گفتن موها رو تو حموم شونه کنید تا حسابی تمیز بشه و قوت بگیره!

    [پاسخ]

    علی پاسخ در تاريخ آوریل 16th, 2012 21:04:

    از شانهای پلاستیکی نکنید جوبی باشن

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 15 =