۱۰ راه تضمینی برای عمیق تر کردن رابطه عاشقانه

loves zibasho com love zibasho comlover zibasho com
داشتن یک رابطه شاد و خوب کار سختی نیست!

خبر بهتر برای زوج های خوشبخت این است که اگر در یک رابطه موفق باشید، چه ازدواج کرده باشید چه نکرده باشید،
داشتن یک رابطه شاد و خوب کار سختی نیست! خبر بهتر برای زوج های خوشبخت این است که اگر در یک رابطه موفق باشید، چه ازدواج کرده باشید چه نکرده باشید، می توانید با ایجاد چند رفتار جدید و تغییرات کوچک در رابطه تان آن را برای همیشه همانطور حفظ کنید یا حتی آنرا بهتر هم بکنید. بااینکه خیلی متخصصین می گویند باید روی درست کردن اشکالات رابطه متمرکز شوید، تحقیق من ثابت کرد که اضافه کردن رفتارهای مثبت به رابطه تاثیر بسیار بیشتر بر خوشنودی زوج ها دارد. در زیر به ۱۰ راه برای عمیق تر کردن رابطه تان برای خوشنودی و رضایت بیشتر اشاره می کنیم.

۱- خاص بودن طرف مقابلتان را قبول کنید.
همه ما در لحظه هایی آرزو می کردیم طرف مقابلمان لاغرتر، پولدارتر، رمانتیک تر یا خیلی چیزهای دیگر بود. نگاهی به انتظاراتتان بیندازید و ببینید تا چه حد واقعبینانه هستند. انتظارات غیرواقعبینانه فقط منجر به خسته شدن شما از رابطه می شوند که یکی از مهمترین دلایل از بین رفتن رابطه هاست.

۲- هر از گاهی مهربان شوید.

اعمال و رفتارهای خیلی کوچک که نشان دهد، “من به تو فکر می کنم” برای حفظ رابطه لازم است. مثلاً همین که مرد ماشین همسرش را ببرد و بنزین به آن بزند، همین که زن یک فنجان چای خوب برای شوهرش درست کند و کنار تختش ببرد، گرفتن دست ها، ایمیل های عاشقانه در وسط روز همه و همه راه هایی بسیار ساده برای ابراز محبت هستند. تحقیقات نشان می دهد که جمع شدن رفتارهای کوچک مکرر تاثیر بزرگتری بر خوشبختی روابط زوج ها دارد تا رفتارهای بزرگ هر از گاهی.


۳- ۱۰ دقیقه در روز را به برقراری ارتباط اختصاص دهید.

بیشتر زوج ها فکر می کنند که همیشه با هم در تماس هستند اما واقعاً چه مقدار زمان را به عمیق تر کردن درکتان از طرف مقابل اختصاص می دهید؟ زوج های خوشبخت در تحقیق من بیشتر اوقات با هم حرف می زنند اما نه درمورد رابطه شان، درمورد مسائل خودشان و فکر می کردند که در چهار زمینه شناخت خوبی از طرف مقابلشان داشتند: دوستان، محرک های استرس زا، آرزوها و رویاها، و ارزش ها. ۱۰ دقیقه در روز را اختصاص دهید که با همسرتان درمورد چیزی جز کار، خانواده، مسائل خانه یا رابطه تان حرف بزنید. این تغییر کوچک روح و زندگی تازه ای به رابطه تان می دهد.


۴- هر هفته عاشق شوید

.
قرارملاقات های ناگهانی فوق العاده هستند اما واقعیت این است که ما آنقدر مشغول کار و زندگی هستیم که معمولاً وقتی کمی برای عشقمان می گذاریم. با یک قرارملاقات در هفته برای خوردن شام بیرون، رفتن به سینما، گالری های هنری، یا هر چیز دیگری عشق و رابطه تان را همیشه سالم نگه دارید.
یک نکته برای آقایون: تحقیقات نشان می دهد که خانم ها وقتی خارج از خانه و دور از بچه ها و مسائل خانه داری باشند، مهربان تر و پرحرارت تر می شوند و علاقه شان هم خیلی قوی تر می شود. با اجاره یک شب در یک هتل و سپردن بچه های به یکی از افراد فامیل ببینید که چه اتفاقی می افتد.

۵- با هم و در کنار هم تغییر کنید و رشد کنید.
رابطه عشقی شما یک موجود زنده است که برای رشد و پیشرفت نیاز به غذا دارد. بهترین راه برای غذا دادن به آن ایجاد تغییر در آن است. ایجاد تغییر در رابطه نشان داده است که یکی از مهمترین عناصر در خوشبختی زوج ها می باشد. این تغییرات می توانند کوچک باشند اما باید آنقدر بزرگ باشند که طرفتان متوجه آن شود.
جایتان را با هم عوض کنید: اگر همیشه مرد برای شام در یک رستوران جا رزرو می کند، اجازه بدهید یکبار خانم اینکار را بکند. یا برنامه هایتان را قطع کنید: وسط کار یک کار جالب با هم انجام بدهید، مثلاً به یک گالری یا موزه که نزدیکتان است بروید. یا یک چیز جدید را امتحان کنید: با هم به کلاس های مختلف بروید.


۶- دوستان و خانواده هم را بهتر بشناسید.



تحقیق من نشان داد که بخصوص مردها وقتی همسرشان رابطه خوبی با خانواده او دارد شادتر هستند. همچنین زوج هایی که دوستان هم را می پذیرند و برای شناختن آنها تلاش می کنند خوشبخت تر هستند تا زوج هایی که دوستان و زندگی خانوادگی جداگانه دارند.

۷- مراقبت و حمایت کنید.
یکی از سه چیزی که زوج ها برای موفقیت در رابطه شان به آن نیاز دارند حمایت است (آن دوتای دیگر اطمینان آفرینی و صمیمیت می باشد). زوج های خوشبخت در تحقیق من متفقاً گفتند که داشتن همسری که پشتیبان آنها باشد یکی از مهمترین جنبه های رابطه شان است. خیلی وقت ها مردها دوست دارند حمایت مادی کنند و زن های بیشتر به سمت حمایت عاطفی گرایش دارند. ببینید همسرتان به چه کمک و پشتیبانی نیاز دارد و بعد آنرا به او عرضه کنید.

۸- بخندید.
خنده یک تمرین معنوی است. در ازدواج خنده بعنوان یک داروی خوشبختی عمل می کند. برای جلوگیری از یکنواخت شدن رابطه باید بتوانید بین جنبه های منطقی رابطه تان با جنبه های تفریحی آن تعادل ایجاد کنید. بله برای منظم بودن زندگی و امنیت رابطه تان باید کارهای خاصی انجام دهید اما هیچوقت شوخی و تفریح را فراموش نکنید. بد نیست گاهی برای همسرتان بچگانه رفتار کنید، یا در کنار هم یک فیلم خنده دار نگاه کنید.

۹- اجازه بدهید آنرا به قدرت بالاتر بسپاریم.
وقتی با هم اختلاف دارید گاهی اوقات بهتر است که آنرا رها کنید و اجاز بدهید روزگار خودش آنرا حل کند. به جای عصبانی شدن سعی کنید از چیزهای کوچک گذشت کنید. مشاجره و اختلاف در هر رابطه ای پیش می آید. یادتان باشد که اختلاف دلیل عدم موفقیت روابط نیست اما طریقه برخورد شما با آن است که استرس را وارد رابطه تان می کند. باید ببینید چه مسائلی اهمیت بیشتری دارند و به آنها بپردازید و مسائل کوچکتر را فراموش کنید.


۱۰- راهی سالم برای ارتباط پیدا کنید.

همه زوج های خوشبخت در تحقیق من می گفتند داشتن مهارت های ارتباطی قوی یکی از عوامل موثر در ماندن آنها کنار همدیگر بوده است. این یعنی نه تنها از همسرتان بپرسید که به چه چیز نیاز دارد بلکه نیازهای خودتان را هم با او در میان بگذارید. این یعنی مرتب ببینید که چه عوامل استرس زایی وارد زندگی همسرتان شده است تا به برطرف کردن آنها کمک کنید. این یعنی با جنگ و دعوا با هم بحث نکنید، طوری بحث کنید که احترام بینتان خدشه دار نشود و اثاثیه خانه تان هم سالم بماند!

برگرفته از سایت مردمان

زیبا شو دات کام

مطالب مرتبط

۳۰ دیدگاه‌

  1. moshaverebama گفت:

    بهتر شدن روابط زن و شوهر بعد از ازدواج

    یکی از مهم ترین مسائلی که بعد از ازدواجهمسر شما انتظار دارد، مهارت برقراری ارتباط موثر در زندگی مشترک است. زن و شوهر بعد از ازدواج خواهان همسری صادق و راستگو حتی در زمینه ی مسائل بسیار پیش پا افتاده و کم اهمیت هستند. با وجود اینکه بعد از ازدواج ما متعهد به صداقت و راستگویی با همسر خود هستیم اما در عمل نمی توانیم یک ارتباط موثر با همسر خود در زندگی مشترک برقرار کنیم که این موضوع باعث بدتر شدن روابط زن و شوهر بعد از ازدواج و حتی منجر به تصمیم به طلاق از طرف همسر شما می شود.

    [پاسخ]

  2. مطلبتون بسیار عالی و تاثیر گذار بود. تشکر

    [پاسخ]

  3. گلی گفت:

    سلام ببخشید من با نامزدم چهار ساله اشنا شدم الان ک نزدیک عقدمونو پدرم یه شرطی گذاشته ولی اونا قبول نکردن شرط پدرم تعهد گرفتن براى حق کار و حق تحصیل من بود الان همه چیز خراب شده پنج روزه ازش خبر ندارم اون انتظار داره من خانوادمو منصرف کنم ولی نمیشن من چ گناهی کردم باید چیکار کنم

    [پاسخ]

  4. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید.نامزد من خیلی احساساتیه یعنی اگه چندساعت رو به کارهای شخصیم اختصاص بدم و از من بیخبر باشه ناراحت میشه لطفا بگید باید چی کنم

    [پاسخ]

  5. ناشناس گفت:

    چرا جامعه به جای مهیا کردن جوان جلوی ازدواج جوانان را گرفته است اون وقت می گویند فساد در کشور زیاد شده اسن

    [پاسخ]

  6. سینا گفت:

    سلام امیدوارم که امروزتون بهتر از دیروز باشه از شما دوستان گرامی درخواست راهنمایی دارم من بایه دختری یه سال پیش اشنا شدم هم دیگرو هم خیلی خیل دوس داریم بین ما یه اتفاق هایی افتاد که موجب جدایی ما شد الان پیداش کردم میدونم که دوسم داره منم عاشقشم هرکاری میکنم برنمیگرده خواهش میکنم راه کاری بهم نشون بدین خیلی ممنون میشم

    [پاسخ]

  7. پری گفت:

    من چند ماهه نامزد کردم.ازونا بودم که کج پسندن و…
    ولی قسمت.فقط قسمت.شما بخاین از خدا .خدا میده….
    الان عاشق همیم.اخلاق فقط و فقط……..
    ن پول ن قیافه.
    قیافه هم تا حد قابل تحمل.ن طوری ک آبروی ادم بره. تو خیابون نتونه باهاش رابره.اونم باز بستگی داره خودت چ ریختی هستی….
    ۲ هفته دیگه عقد کنونمه! ایشالا همه خوشبخت بشن.
    بچه ها پسرا برین خاستگاری نترسین از چیزی..خواهش میکنم برین. به شماره دادنو دوستی تن ندین.رابطه سالم خوبه. دوستی سالم نیست…بعدا میفهمید چی میگم..

    [پاسخ]

  8. سیما گفت:

    سلام من مدت ۴ ساله که با ی پسر آشنا هستم و دوست داشتنش بهم ثابت شده اما بدلیل مشکلاتی که من در گذشته داشتم از همه مردها صلب اعتماد شدم تنها مشکلم نداشتن اعتماده به همه چی شک دارم . در حالی که در این ۴ سال کوچیکترین خطایی هم از او ندیدم . خودم هم از این مشکل رنج می برم لطفا منو راهنمایی کنید چطور می تونم اعتماد از دست رفتمو دوباره برگردونم مطمئنم این مشکل در زندگی زناشویی آینده ام مشکل ساز خواهد شد.

    [پاسخ]

  9. soma گفت:

    salam….bebakhshid man ye moshkeli daram az inke dokhtaram ranj mikesham hichgoone ehsasi dar ghalebe dokhtar bodan nadaram va dost dashtam pesar bodam nesbat be jense mokhalef hich ehsasi nadaram va be jense movafegh khayli……hala chekar konam???????

    [پاسخ]

  10. محمد گفت:

    قیافه فقط واسه شیش ماه اول زندگی جذابه.بندرت خوشگلی یه چیز عادی میشه و واسه شروع زندگی ضرورت انچنانی مثل اخلاق نداره.

    [پاسخ]

  11. محمد گفت:

    من میتونم فقط بگم که دختر مورد علاقه شما بخاطرحس دوست داشتن شما نسبت به اونه که شمارو منتظر گذاشته.امیرجان واسه یکی بمیر که واست تب کنه.عشقتوحروم نکن.

    [پاسخ]

  12. پوریا*m گفت:

    سایته بدی هس

    [پاسخ]

  13. پوریا*m گفت:

    من عاشق دختر هستم اولاش به من اهمیت می دادولی الان دیگه محل من منی …….ره

    [پاسخ]

  14. نا شناس گفت:

    به خدا از این زندگی خسته شدم هیچ اراده ای برای ادامه دادن ندارم جز بچم منتظر راه حلم

    [پاسخ]

  15. نا شناس گفت:

    سلام ما خیلی باهم بحث میکنیم ولی هیچوقت مشکلمونو حل نکردیم الان چهار ساله با همیم اما هر موقع میخوام موضوع باز کنم میگه موضوع باز نکن حال ندارم وهمش میگه باید جدا شیم خواهشا راه حلی به من نشون بدید

    [پاسخ]

  16. پریا گفت:

    میشه بپرسم تیپ و قیافه چقد تاثیر داره تو ازدواج

    [پاسخ]

    بانی پاسخ در تاريخ آوریل 10th, 2014 11:42:

    سلام دوستم اگه بگم تیپ و قیافه اصلا مهم نیست حقیقت رو گفتم من خودم چهار ساله نامزد دارم و عاااااشق همدیگه هستیم نامزدم خیلی خوشکل هستش و همه اینو میگن حتی یجاهایی اذیت میشم چون همه دنبالشن اما باور میکنی موقعی که به عشقش جواب دادم اصلا واسم مهم نبود و فقط صرف اخلاقش پسندیدمش و الان واقعا به این نتیجه رسیدم اگه اخلاق نداشته باشه طرفت ازش انقده متنفر میشی که زیباترین ادم کره زمینم باشه نمیخوای حتی نگاهش کنی …..هیچ وقتم بهش نگفتم خوشکلی و اینا حتی گاهی به شوخی اذیتش میکنم و الکی میگم قیافت فلان و بیسار طفلی هیچی نمیگه

    [پاسخ]

  17. پریا گفت:

    ببخشین تیپ وقیافه چقد تاثیر داره تو ازدواج این می خوام بدونم

    [پاسخ]

  18. امیر گفت:

    اگه میشه به ایمیلم هم پاسخ بدید ممکنه نتونم از سایت پاسختونو بخونم مرسی ، من دیگه نمیدونم چی باید میکردم توجه زیادی کردم همیشه تا خونه رسوندمش باهاش مهربون بودم همیشه همیشه سرقرار ۲۰ دقیقه زودتر رفتم اون همیشه در میومد همیشه بدقول خیلی دلم پره یکی رو انقدر بخوای ولی… همه حواسش به دید دیگران بهمونه نه به اینکه خودمون پیش همیم حرفامو حتی ثابتم میکنم باز از زیرش در میره که حق با منه خدااایا کمک کن دارم دیونه میشم!!!!

    [پاسخ]

  19. امیر گفت:

    سلام حال شما امیدوارم زندگی باهاتون خوب بوده باشه میخواستم کمک کنید من با یه دختر که تو دانشگاه همکلاسیم بود آشنا شدم از همون اولم به قصد ازدواج مطرح کردم الان ۱ سال میگذره و مادر من با خانواده اون دختر به صورت حظوری صحبت کرده و اون به خانوادش فقط انقد گفته که چند کلاس با هم داشتیم و من فقط یه خواستگارم و بهش علاقه دارم و هرچقدر بهش میگم که با مادرت در میان بذار که توهم دوستم داری و ما هر دو عاشق همیم قبول نمیکنه میگه مادر من بدش میاد خدا میدونه من همه جوره هواشو داشتم و حواسم بهش بوده و عشقمو همه جوره بهش ثابت کردم که ماجراهاش طولانیه ازم دوستی قبلیشو با پسر مخفی کرده بود و روزگار خودش بهم گفت و مزاحم بود از میان برداشتمش با همه سختی اما سرده حتی تو دانشگاه حرف زدن با من رو عیب میدونی بیرون باهام راه نمیاد دورادور میاد و من دیگه خسته شدم از این رفتارا منطق هم نداره درک نمیکنه نزدیک بود بریم خواستگاری اما خودش خراب کرد شما بگید چی کنم

    [پاسخ]

    ایدا پاسخ در تاريخ ژانویه 13th, 2014 16:50:

    اقا امیر این علایم دوس نداشتنه دیگه اخه اون چه دوسداشتنیه که نه صحبت میکنه نه راه میره نه به خونوادش میگه.معلومه که دوستون نداره

    [پاسخ]

  20. sevda گفت:

    سلام میخواستم بدانم چگونه میتوانم از خشونت همسرم کم کنم ایشون کلا خواسته هاشو باتندی بیان میکنه ونسبت به هرچیزی با تندی اعتراض میکنه هر چند اگه با آرامش هم اعتراض کنه بیشتر مورد قبول خواهد بودالبته در اکثر موارد حق با او نیست ولی توقع زیادی داره .

    [پاسخ]

  21. معصومه گفت:

    باسلام ممنون از پاسختون . بله ایشون رضایت دارن که من سرکار برم .اگه وضع مالی خوبی داشتیم من راضی نبودم سرکار برم دوست داشتم توخونه پیش بچه هام باشم .

    [پاسخ]

    reza پاسخ در تاريخ آگوست 19th, 2013 09:12:

    سلام معصومه جان . این علامت خوبیه. پس با زبان خوش و دلگرمی بیشتر ایشان را به کمک کردن تشویق کنید مطمئنا نتیجه می گیرید نگران نباش . البته شاید کار ایشان در اداره سخته که خوابش می گیره. بلاخره باید همه چیز را فهمید بعد قضاوت کرد. موفق باشی.

    [پاسخ]

  22. معصومه گفت:

    من وهمسرم هردو شاغلیم وباهم به خونه می آییم .اون از سرکار می یاد میخوابه ولی من آشپزی ، کار خونه وبچه داری ، همه به عهده منه تازه باید تلاش کنم بچه سروصدا نکنه که آقا خوابیده .به نظر شما این زندگی مشترکه ؟

    [پاسخ]

    reza پاسخ در تاريخ آگوست 17th, 2013 09:56:

    معصومه جان یک شوخی باهات بکنم به دل نگیر می گند بهشت زیر پای مادران است نه پدران. حالا بریم به جدی بودن. اگر ایشان با رضایت کامل شما را سر کار فرستادن باید در کارهای خونه هم به شما کمک کنند . ولی اگر ایشان از کار کردن شما نر اداره ناراضی هستند و مخالف و قدرت اداره کردن زندگی را دارند شما آنوقت برای اینکه به ایشان ثابت کنید برای کار کردن مشکلی ندارید یک مدتی این روال را تحمل کنید ولی با زبان خوش ایشان را تشویق به کمک کنید. برای نظافت خونه و کارهای سنگین می توانید خانمی را به صورت ساعتی هفته ای یک بار با پرداخا کمی دستمزد بیارید بهتون کمک کنند . ولی زندگی مشترک باید همش مشترک باشه. من با اینکه خانمم اداری نیست ولی در کار خانه هم بعضی وقتها کمکش می کنم. موفق باشید

    [پاسخ]

  23. amin گفت:

    به نظرمن پول و قیافه و………..خیلی چیزای دیگه برای داشتن رابط خوب لازم هستن اما بهترین چیز برای داشتن زندگی خوب و شاد درک کردن رابطه جنسی میانه زن وشوهر است که میتونه بهترین لحظاط رو ایجاد کنه برای هر دو طرف

    [پاسخ]

  24. محمد گفت:

    سلام
    پدر من یه پندی بهم داد . گفت اگر در زندگی هر دو طرف وظیفه ی خودشون رو که سهم هر کدومشون ۵۰درصد از صد در صد زندگی هست رو بدونن و انجام بدن که همه چی حله . اگر هم هر دو در قبال درصد سهم خودشون بی تفاوتن که تکلیفشون معلومه . ولی اگه این وسط یکی بی تفاوته و دیگری مدعی این هست که متوجه وظایف خودش و طرف مقابلش هست وظیفش سنگین تر می شه . باید برای حل موضوع سهم دیگری رو هم جبران کنه . تا بلکه طرف مقابل متوجه تفاوت خودش و طرف مقابل بشه و وقتی که در زمان مناسبش در خصوص قصوراتش باهاش حرف می زنی بهتر و راحت تر بپذیره و شرمنده بشه . هنر مدیریت جریانات زندگی نیازمند فکر کردن به سبک و روش های متفاوت تر هست وگر نه خراب کردن زندگی و آینده خودت که کار سختی نیست و هنر نمی خواد . هنر توی اینه که وقتی مشکلی هست به تنهایی وضع رو بتونی بهتر کنی . فرض کن توی خیابون یکی به یکی دیگه بی دلیل فحش بده . دوتا برخورد می شه با این قضیه کرد . یکی اینکه دوتا فحش آبدارتر بذاره روش و بهش پس بده که منجر به به وخیم تر شدن اوضاع می شه ، برخورد دیگه می تونه جهت مدیریت شرایط و ابتدا کنترل فرد فحاش و سپس کسب عذرخواهی و … از اون باشه . جواب دادن فحش با فحش و دست به یقه شدن که کار سختی نیست ، هنر در اینه که بدون تکرار عمل زشت دیگری و مدیریت اوضاع تا حدودی نتیجه ای خوب بگیری . تازه ارزش زندگی زن و شوهر قابل مقایسه با ارتباط دو تا غریبه توی خیابون نیست . و زن و شوهر نسبت به هم متعهد تر باید برخورد کنن و اتفاقات زود از کوره به درشون نکنه . سعی کردم خیلی خلاصه بنویسم . امیدوارم منظورمو به خوبی انتقال داده باشم .

    [پاسخ]

  25. mahsa گفت:

    سلام! رابطه خوب در اثر توجه هر دو طرفه! اینکه من همه این کارها رو انجام بدم ولی شوهرم حتی حاضر نشه گوش کنه! یا با من حرف بزنه! حاضر نشه سفر دو نفره داشته باشیم! و نخواد به سفر بیاد! حاضر نشه خواسته های منو ببینه و بدونه یعنی رابطه یکطرفست و عملا کاری که میکنیم بیخوده!

    [پاسخ]

    آذین پاسخ در تاريخ ژانویه 2nd, 2012 21:32:

    سلام مهسا جون اینجوری حداقل مطمئن میشی کاریرو که باید انجام دادی پس می تونی برای آینده درست تصمیم بگیری قبل از اینکه دیر بشه یا شاید طرف مقابلت عوض بشه.

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 8 =