چگونه در عرض یک هفته پنج کیلو از وزن خودتان را کم کنید؟

اگر به فکر کم کردن چند کیلو وزن اضافه خود هستید،به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. رژیم های غذایی زیادی وجود دارد که در مدت زمان اندکی می توانند وزن زیادی را از شما کم کنند . اما در حقیقت بسیار از آنها ناسالم هستند و با پیروی زیاد از آنها، صدمات زیادی را به بدن شما وارد می کنند. پیروی از رژیمی مناسب می تواند وزن شما را کاهش داده و از برگشت دوباره شما جلوگیری کند. کم کردن هر مقداری از وزن نیازمند تغییر در نو ع زندگی و عادات زندگی است. غذاهایی وجود دارند که باید به طور کلی از رژیم غذائی حذف و یا کم شوند. ورزش را نیز باید در برنامه روزانه خود قرار دهید. تمام این کارها بسیار آسان است و شما به راحتی می توانید با گنجاندن آنها در برنامه روزانه خود به راحتی مقدار زیادی از وزن خود را کاهش دهید. از رژیم ها ی غذائی ناسالم و نامناسب خودداری کنید. عجله نکنید . چرا که با افزودن مواد غذائی حذف شده به رژیم غذائی خود،به راحتی به وزن سابق برمی گردید. وزنی که حالا دارید،می تواند تعیین کننده مقدار وزنی باشد که می خواهید کم شود.

معلوم است که فردی که وزن بالاتری دارد،در ابتدا مقدار بیشتری از وزن خود را کم خواهد کرد. بهترین راه برای کاهش وزن استفاده از همان راه قدیمی یعنی رژیم و ورزش است. همگی ما به دنبال راهی جادوئی هستیم . اما در حقیقت استفاده از قرص ها و یا راه های سریع نتیجه ای جز بیماری ندارد. در پائین راه هایی آمده است که به وسیله آن می توانید به راحتی مقدار زیادی از وزن خود را کم کنید:

۱-آب:

قبل از هر وعده غذائی تقریباً نیم لیتر آب بنوشید. این راه می تواند وزن شما را کاهش دهد چرا که باعث خوردن کمتر می شود. این روش همچنین کمک می کند که شما مقدار آب مورد نیاز بدن خود را نیز بنوشید و از خوردن مواد غذائی زیاد جلوگیری می کند.

۲-مقدار کالری که میخورید را از مقدار کالری مصرفی بدن کمتر کنید.

برای انکه وزن خود را کاهش بدهید، باید میزان کالری که مصرف می کنید از میزان کالری موجود در مواد غذائی بیشتر باشد. تمام لحظات زندگی حتی مواقعی که شما خواب هستید بدن شما در حال سوزاندن کالری است. می توانید با افزایش میزان فعالیت بدن و کاهش میزان کالری دریافتی بدن،به راحتی وزن خود را کاهش دهید. این روش بهترین روش کاهش وزن و سالم ماندن است. بنابراین غذاهای غیر مفید را از رژیم غذائی خود حذف کرده و جای آن از مواد غذائی سالم و پرخاصیت استفاده کنید.

۳-مصرف فیبر را افزایش دهید:

گنجاندن فیبردر رژیم غذائی می تواند باعث کاهش وزن شود. همه حبوبات، سبزیجات خام، سبزیجات نیم پز، میوه ها ،پاستاهای تهیه شده از آرد گندم ولوبیا منابع غنی فیبر هستند. اگر از ابتدای کار،مقدار زیادی مواد فیبر دار مصرف کنید احتمالاًدچار نفخ،اسهال و باد معده می شوید. بنابراین مواد فیبر دار را کم کم به رژیم غذای خود اضافه کنید. افزودن مقدار بیشتری آب به رژیم غذائی خود،کمک زیادی به حضم مواد غذائی فیبر دار می کنید.

۴-مصرف غذاهای شیرین را متوقف کنید.

با قطع مصرف شکر در رژیم غذائی،به راحتی می توانید مقدار زیادی از وزن خود را کاهش دهید. اگر می خواهید وزن خود را سریعاً کاهش دهید، از مصرف هرگونه مواد غذائی شیرین خودداری کنید. به این معنا است که هیچ شکری را با قهوه با چای خود نخورید،از مصرف صبحانه های شیرین خودداری کنیدو حتی نوشیدنی های شیرین را هم کنار بگذاید.

•مصرف کربوهیدرات ها را متوقف کنید. چرا که در بدن تبدیل به مواد قندی می شود و باعث چاقی و اضافه وزن می شود. حذف مواد غذائی حاوی کربوهیدرات می تواند باعث کاهش وزن شود . امروزه مواد غذائی زیادی وجود دارد که کربوهیدرات آنها حذف شده است . این مواد غذائی تست شده و مورد آزمایش قرار گرفته است.

•مواد فیبردار را در رژیم غذائی بگنجانید.

•از میوه و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنید.

•مطمئن شوید که تمام مواد مورد نیاز بدن خود را روزانه مصرف میکنید. حتی میتوانید از شیر و یا لبنیات کم چرب و یا بدون چربی استفاده کنید.

•وزن متناسب با قد خود را کنترل کنید.

۵-بسیاری از مردم اطلاع دقیقی از میزان مواد مصرفی مورد نیاز بدن خود ندارند.

در پایین نسبتهای مورد نیاز بدن آورده شده است:

حدود هشتاد گرم گوشت، ماهی و یا مرغ که برابر کف دست است.
بیست و پنج گرم پنیر و یا اندازه شصت دست.
یک قاشق چایخوری کره یا اندازه سر شصت دست.
دانستن میزان دقیق مواد غذایی مورد نیاز بدن می تواند کمک زیادی به کم کردن وزن شما کند.

•از مصرف غذاهای منجمد خودداری کنید.

•مقدار کالری مورد نیاز بدن خود را هنگامی که می خواهید وزن خود را کاهش دهید کنترل کنید. رژیم غذائی مناسبی را انتخاب کنید که متناسب میزان کالری دریافتی بدن شما باشد و با کاهش مقدار کالری دریافتی بدن،وزن خود را نیز کاهش دهید.

۶-ورزش کنید:

بسیاری از ما معتقدیم که در زندگی پرمشغله امروزه ،ما وقت کافی برای انجام تمرینات ورزشی را نداریم. تمام اینها فقط بهانه است . راه های زیادی برای انجام ورزش وجود دارد. برای مثال هنگامی که سر کار هستید،به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید و یا قدری دورتر پارک کنید تا بتوانید مسیر کوتاهی را پیاده روی کنید. به جای رفتن به سینما و نشستن روی صندلی می توانید به باشگاهی رفته و مشغول بازی هایی مانند بولینگ،تنیس و یا بازیهایی که به آنها علاقه دارید شوید.هرگونه ورزشی حتی کوچک می تواند برای شما مفید باشد. توجه داشته باشید که هرگونه رژیم غذایی که هیچ سختی نداشته باشد، برای شما بسیار مضر و بی فایده است. اکثر این رژیم ها افرادی را که فکر می کنند با معجزه می توانند لاغر شوند را گول زده و تولید کننده های این گونه رژیم ها را پولدار می کند. آنها به شما خیالاتی را می فروشند که پایان راه است.

۷-برای کم کردن وزن به فعالیت و تعهد نیاز دارید.

هنگامی که شما این تغییرات را در رژیم غذایی خود اعمال کردید،باید ورزشهای لازم را نیز در رژیم خود بگنجانید و مقاومت کنید. نتیجه چنین تغیراتی رسیدن به وزن دلخواه است. در این صورت دوستان و اطرافیان شما این پیشرفت ناگهانی شما را تحسین خواهند کرد.

۸-شما باید روی تغییرات مثبتی که کرده اید تمرکز داشته باشید

و هنگامی که روی یکی از تغییرات تمرکز کرده اید مطمئن باشید بهترین کاری را که می توانستید انجام دهید انجام داده اید و بدانید که بهترین کار است. روی مسایل مثبت تمرکز کنید و از مسایل منفی دوری کنید. بهتر است هر چند وقت یکبار یک روز به خودتان جایزه بدهید . این کار باعث می شود انگیزه شما بیشتر شود و تصمیم گیرنده خوبی خواهید شد.

منبع : نشریه آشنا

توجه:به دلیل مشکل بودن مدیریت نظرات و صحبت ها در صورت تمایل برای ادامه ی بحث به انجمن مراجعه کنید

مطالب مرتبط

۱,۰۴۷ دیدگاه‌

  1. mohammad گفت:

    salam ..man16 salame..ghaddam hodude172.vaznam90hastesh……..be dalil inkebe mosabeghate keshvari davat shodeam vaznam ra bayad be 75ta80 beresunam va baraye in kar hodud25 ruz vaght daram age betinam be 85ham beresam khube….albate eradaman kami zaife lotfan komak konin

    [پاسخ]

  2. فاطمه گفت:

    باسلام خانمی هستم ۳۳ساله دوفرزنددارم بعدازبدنیااوردن دخترم بامراجعه ب مطب دکترکرمانی نتیجه بسیارخوبی ازرجیم دکترگرفتم تابعداززایمان دومم ک الان۶ماه ازان میگذرددوباره اضافه وزن پیداکرده ام.تردمیل تهیه نمودم وشروع ب ورزش درمنزل نموده ام زیرابعلت داشتن بچه کوچک قادربه رفتن باشگاه نمیباشم ازراهنمایی شماسپاسگذارم

    [پاسخ]

  3. علیرضا گفت:

    سلام
    پسری هستم ۱۷ ساله
    درحال حاضر تکواندو کار میکنم ولی به دلیل یه سری مشکل حدود هشت ماهی تمرین نکردم و دچار اضافه وزن شدم
    هم اکنون ۶۸ کیلو وزن دارم و میخواهم برای مسابقات لیگ که دوماهه دیگراست به زیر ۶۰ برسم
    لطفا کمکم کنید خیلی برام مهمه
    ممنون

    .

    [پاسخ]

  4. علیرضا گفت:

    سلام
    پسری هستم ۱۷ ساله
    درحال حاضر تکواندو کار میکنم ولی به دلیل یه سری مشکل حدود هشت ماهی تمرین نکردم و دچار اضافه وزن شدم
    هم اکنون ۶۸ کیلو وزن دارم و میخواهم برای مسابقات لیگ که دوماهه دیگراست به زیر ۶۰ برسم
    لطفا کمکم کنید خیلی برام مهمه
    ممنون

    [پاسخ]

  5. فرزانه گفت:

    با سلام لطفاً رژیم گیاه خواری رو برای من اگر امکان داره بفرستید

    [پاسخ]

  6. مهتاب گفت:

    سلام سونیا جان عزیزم میشه برای منم رژیم خام خواری رو بفرستی ممنون میشم منتظرممممم ها مرسی

    [پاسخ]

    سونیا پاسخ در تاريخ می 22nd, 2013 07:34:

    سلام مهتاب جان لطفا ایمیلت روبرام بذارتاباهم بیشتر درارتباط باشیم.

    [پاسخ]

  7. Farnosh گفت:

    سلام من ۲۱ سالمه،وزنم ۹۲کیلو و قدم ۱۷۰ ،
    میخوام به ۷۰ کیلو برسم خیلی زود،
    لطفاً کمکم کنید

    [پاسخ]

  8. مينا گفت:

    با آقای هومن نادری آشنا شوید . ایشون هم مشکل شمارو اشتند و الان به وزن ایده عال رسیدند اتفاقاً شمارشون رو هم در سایتها هست کافیه اسم ایشون رو در گوگل سرچ کنید
    سلامت و پاینده باشید

    [پاسخ]

  9. الهام گفت:

    سلام فهیمه جان
    ایولا داری. مرسی از راهنماییت حتما این یکی هم امتحانش میکنم.

    [پاسخ]

  10. سمیه گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید به شما
    حدود ۱ ماه هست که از طریق آزمایشم که دکترم برام نوشته بود متوجه شدم که غده تیروئیدم ۳ برابر استانداردش بزرگ شده و خیلی چاق شدم و اشتهام هم خیلی زیاد شده مخصوصاً شبها که اصلاً نمیتونم جلو خوردنم رو بگیرم و خیلی خیلی چاق شدم و اعتماد بنفسمو هم از دست دادم 
    من تا ۷ ماه پیش از ازدواجم ۶۵ کیلوبودم و ناگهانی به ۸۲ کیلو رسیدم  و نمیدونم چیکار کنم.
    پارسال هم بخاطر عروسیم زیاد رژیمهای جورواجور گرفتم اما خسته شدم از اینکه هی غذا درست کتنم چون هم وقت میخواد که من ندارم چون شاغلم تازه ۸ شب میرسم خونه و هم هزینش زیاده و اصلاً دیگه دوست ندارم رژیم بگیرم آخه از رژیم زده شدم میشه لطفاً شما راهنماییم کنید؟
    راستی دکترم تجویز کرده که موارد ذیل رو استفاده نکنم: خوردن ممنوع  
    تخم مرغ- مرغ- کلم و خانواده کلم- کره بادام زمینی و بادام زمینی- اسفناج- هلو – فست فود و شیرینیجات
    تقریباً همه رو قطع کردم بجز شیرینیجات اما از اون دسته نیستم که خودمو با شیرینیجات خفه کنم.
    الانم دکترم قرص های متفورمین و کلسی کر برام تجویز کرده
    ممنون میشم شما عزیزان راهنماییم کنید؟؟؟!!! لطفاً هر فردی میتونه کمکم کنه .

    [پاسخ]

    مينا پاسخ در تاريخ می 18th, 2013 20:12:

    سلام عزیزم
    میدونم که رژیم گرفتن برات سخته حق هم داری
    گل دختری من جدیداً با گیاهخواری( خام گیاهخواری) آشنا شدم و تاثیر خوبی روی بدنم داشته و مطمئنم اگر رژیم میوه و سبزی بگیری خیلی زود به نتیجه میرسی و شاید تیرو.یدت هم بهتر شد لطفاً برو به سایت خانم دکتر زرین آذر
    امیدوارم مطالبم رو بخونی و حتماً پیگیر باشی گلم
    همیشه سالم و سرحال باشی

    [پاسخ]

  11. اشرف گفت:

    باسلام ممنون از دیدگاهای مختلف دوستان بسیار مفید بود منم حداقل ده کیلو اضافه وزن دارم گیاه خواری رو دوست دارم امتحان کنم از چیزای پخته خیلی خوشم نمیاد اما درد معده دارم میشه بیشتر راهنماییم کنید چون باید بخاطر دردکمرم لاغر شم ممنون وبسیار سپاسگذار از سایتبسیار مفیدتون

    [پاسخ]

  12. maryam abedian گفت:

    salam, khaste nabashid babate zahmati ke vase site mikeshid
    vaghean mamnoon
    Vali man motevajehe rezhime kham giah khari nashodam mishe rahnamaeim konid o ye rezhim giahi khob behem bedid?
    Albate man ziad ezafe vazn nadaram ghadam 163 va vaznam 65 kiloe mishe ye rezhim bedid ke besham 55kilo, mamnoon az lotfeton

    [پاسخ]

  13. مهدیه گفت:

    سلام.من ۸۰کیلو بودم تا۵۳هم رسیدم در عرض۷ماه.رژیمم سخت نبود همین غذاهای روزانه بود ولی نصف همیشه و۴۰روز روزی۲ساعت پیاده روی کردم.بعد کم کم غذاهامو یک سوم کردم بعد از یه مدت که گذشت معده جمع شد
    هر غذایی مثل ماکارونی ۱لیوان.قورمه سبزی۳قاشق.نان یه کف دست.برنج ۲روز در میان۶قاشق.بستنی ماهی۱عدد.فقط اراده میخواد نه این رژیم های گیاه درمانی یا اب درمانی که واسه بدن مضره.موفق باشید

    [پاسخ]

  14. فاطمه گفت:

    سلام سایت مفیدوجامعی دارید منم مثل بقیه اضافه وزن دارم آیامیتونم ازرژیم خام گیاه خواری استفاده کنم؟صبح ظهروشب چی بایدبخورم وچه مدت بایدرژیم ادامه بدم من۱۰کیلواضافه دارم.اگه امکانش هست جواب سوالموبه ایمیلم بفرستید.سلامت وپایدارباشید

    [پاسخ]

  15. سودا گفت:

    چه مواد غذایی مصرف کنم که گونه های برجسته تری داشته باشم؟
    آیا ورزشی دارد؟

    [پاسخ]

  16. سارینا گفت:

    سلام میشه یکی رزیم گیاه خوری برای من میل کنه سپاس

    [پاسخ]

  17. الهام گفت:

    سلام. من۲۳ سالمه و وزنم ۶۷ کیلو و قدم یک متر و ۵۸ است و میخواهم به وزن پنجاه برسم لطفا راهنماییم کنید راستی از رژیم خام گیاه خواری هیچی نمیدونم. از سایتتون هم خیلی خوشم اومد نکات جالبی داره.

    [پاسخ]

    رسول پاسخ در تاريخ می 21st, 2013 09:30:

    با عرض سلام خدمت همه دوستان من خودم ونم رو در عرض دو ماه ۱۱ کیلو کم کردم خواستم روش خودم رو بگم تا شاید به دردتون بخوره.
    برای کاهش وزن باید انگیزه کافی رو داشته باشید یعنی بعد چند روز یا هفته منصرف شید.
    حتما” یک ترازو در منزل برای وزن کردن داشته باشید و هر روز خود را وزن کنید.
    رژیم گرفتن این نیست که نخوریم، بلکه درست خوردن است یعنی چیزهایی بخوریم که کالری کمتری دارن ولی چاق نمی کنن مثل کاهو، کلم، گوجه فرنگی ، هویچ، خیار .
    سعی کنید مقدار مصرفی نان و برنج روزانه خود را حداقل تا نصف کاهش داده و به جان از سالد کاهو بدون سس استفاده کنید(می توانید با استفاده از اب لیمو و ماست و فلفل خود سسی برای سالاد درست کنید تا مزه ان را بهتر کند)
    حتما” روزی حداقل یک لیوان شیر را فراموش نکنید و در مصرف مواد پروتئین مورد نیاز بدن در روز استفاده کنید.
    بجای قند از خرما و در روز فقط دوعدد استفاده کنید. قند از چیزهایی ایت که از دلایل چاقی در کشور ماست. بدلیل استفاده بیش از حد چای فرض کنید یک فرد در روز ۵ استکان چای و هر کدام را با دو حبه قند استفاده می کند با حذف این حبه قندها می توانید در رسیدن به وزن مورد نظر کمک شایانی کرد.
    من خودم برای وزن کم کردن روزی حداقل یک ساعت ورزش هوازیازقبیل دوی ارام ولی حداقل ۳۰ دقیقه به اضافه استفاده از دوچرخه ثابت. در یاد داشته باشید که ورزش را کم کم شروع و به مدت اضافه کنید.یعنی اگر در هفته اول با ۲۰ دقیقه ورزش وزن شما کاهش می یابد. وقتی بدن شما به این ۲۰ دقیقه عادت کرد باید مدت و شدت ورزش را بالا ببرید تا همچنان وزنتان کاهش بیابد.
    برخی افراد که بعد از مدتی وزن کم کردن می گویند که وزنمان دیگر پایین نمی آید این همان دلیل اتس که توضیح دادم.
    برخی افراد به کل غذا را حذف کرده که اصلا” توصیه نمی شود حتما” وزن کم کردن با حفظ سلامتی مهمترین چیز است.
    امیدوارم مطالبی کمه عرض کردم مفید بوده باشد . یا حق

    [پاسخ]

    الهام پاسخ در تاريخ می 22nd, 2013 03:09:

    سلام مرسی از راهنماییت. مطالب خیلی خوب و مفیدی بود.

    [پاسخ]

    سحر پاسخ در تاريخ ژوئن 2nd, 2013 14:45:

    سلام مرسی عالی بود

    [پاسخ]

  18. ميثم گفت:

    سلام سونیا
    با عرض معذرت ببخشید من حرفی زدم ۱چوب بردارید مارو بزنید
    من با گیاه خواری مشکلی ندارم و درست هم هست ولی همین گیاه خواری هم اصولی داره اینو میدونید که بدن خودش همه مکمل های لازم را میسازه
    که اگه بیش اندازه هم ویتامین بهش برسانی دچاره مشگل میشه و ضرر داره و خوب چون بعضی از این مکمل ها تو بدن رسوب میکنن و دفع نمیشن مثلا قرص کلسیم خالی لازم ولی بیش از اندازش رسوب میکنه تو کبد .
    و شمای که گیاه خوار هستید بدونید با این روش کم میکنید ولی بر اساس سیستم بدن که اول از کربوهیدرات بعد از فسفیژن بعد کلیگوژن بعد از چربی استفاده میکند و برای رسیدن به این مرحله باید بدن حدودا ۳۰دقیقه فعالیت داشته باشدو بستگی به ضربان قلب دارد و این مرحله ها رو رد کند تا برسد به مرحله چربی سوزی و اینو بدونید وقتی داری از روش گیاه خواری استفاده میکنی فقط داریدازآب بدن کم میکنید و هنوز اون درصد چربی تو بدن خود را دارید و ۱مشکل بزرگی که همه دارند و میبینن چربی دور شکمه در صورتی که چربی پشت بازو /پشت کمر /پشت رانها /اینارو در نظر نمیگیرید و برای شل شدن اینا چه راه حلی دارید /////همین من فقط به عنوان ۱ دوست خواستم نظرمو بگم و بر اساس تجربهای که دارم و چند باری که برای مسابقاتم زیر نظر پزشک کم کردم

    [پاسخ]

    سونیا پاسخ در تاريخ می 7th, 2013 19:01:

    حتما ازحرفهای من بد برداشت کردید وسوءتفاهم شده خدای نکرده نه من باشما مشگلی دارم نه چیزدیگه ای متاسفانه شما زود جوش میاری من این روش رادر پیش گرفتم ونتیجه خوبی دیدم هم ازلحاظ وزنی وهم ازلحاظ جسمانی وتنها رژیمیه که اگه اصولی بگیری به هیچ وجه باعث شل شدن بدن نمیشه و بیشتر چربی از دست میدی نه آب بدن چون پوست فوق العاده شاداب وروشن میشه والسلام.

    [پاسخ]

  19. amir گفت:

    سلام لطفا کمکم کنید ماهی ده کیلو کم کنم؟

    [پاسخ]

  20. amir گفت:

    سلام من. صدو بىست کیلو هسثم کمک کنید سریع لاغر شم؟

    [پاسخ]

  21. yasamin گفت:

    سلام من۳۹سالمه قدم ۱۶۸و وزنم ۱۲۶ است رژیم های متفاوتی گرفتم ولی نتیجه ای نگرفتم لطفا راهنمایی کنید.
    رژیم گیاهخواری رابرایم توضیح بدید چگونه استفاده کنم.

    [پاسخ]

  22. سعید گفت:

    خام گیاه خواری یعنی چی اصلاٌ؟ یعنی چی باید بخوریم ؟

    [پاسخ]

  23. سمانه گفت:

    سلام .من ایمیل سونیا خانم رو میخواستم .چطور باید براشون پیغام بذارم؟

    [پاسخ]

    سونیا پاسخ در تاريخ می 13th, 2013 21:21:

    سلام عزیزم ایمیلتون رو برام بذارید باهاتون در تماس میشم.

    [پاسخ]

  24. اسما گفت:

    سلام ایمان به نظر من تنها راهی که میتونی باهاش به وزن ایده ال برسی خام گیاه خواریه امتحان کن پشیمون نمیشی من۴ روزه خام گیاه خوار شدم و ۳ کیلو وزنمو از دست دادم و هیچ مشکلی ندارم

    [پاسخ]

  25. maryam گفت:

    سلام خواهش میکنم کمکم کنین من میخوام لاغر شم / اما نمیدونم چه جوری اشتهامم خیلـــــــــــی زیاده خیلــــــــــــــــــــی / خسته شدم از بس بهم سر کوفت زدن قدم ۱۷۲ وزنم ۸۵ البته چند ماهی میشه وزن نکردم از ترسم اما یکی از بزرگترین آرزو هامه کمکم کنین این

    [پاسخ]

  26. مصطفی گفت:

    سلام من قدم ۱۷۸و وزنم ۹۰هس میخام به ۷۵ برسم لطفا راهنماییم کنید

    [پاسخ]

    pythian پاسخ در تاريخ آوریل 18th, 2013 10:22:

    خب تو هم می توانی در عرض مدت کوتاهی با روش خام گیاهخواری به وزن دلخواهت برسی .
    برو پایین را مطالعه کن . با نام ” pythian ” ممنون

    [پاسخ]

    فرناز پاسخ در تاريخ آوریل 20th, 2013 07:37:

    من هم میخوام خام گیاهخوار بشم اما وقتی تو خانواده ای که همه چیز خواره زندگی کنی نمیشه 🙁
    من هرچی سعی میکنم بهشون بگم این رژیم خیلی خوبه اونا زیر بار نمیرن .
    اونا انواع غذاهای خوشمزه رو با خیال راحت میخورن (چون مثل من اضافه وزن ندارن) منم با این وضعیت نمیتونم رژیم گیاهخواری رو بگیرم :((

    [پاسخ]

    سونیا پاسخ در تاريخ آوریل 21st, 2013 15:14:

    فرناز جون توایمیلت برات پیغام گذاشتم زود به زود چکش کن من هم تمام خانواده ام گوشتخوار یا به اصطلاح مرده خوارن ولی من کاملا راهم رو ازشون جدا کردم اگه میخوای واقعا به هدفت برسی خام گیاهخوارباش عزیزم مطمئن باش که پشیمون نمیشی. موفق باشی.

    [پاسخ]

    مهتاب پاسخ در تاريخ می 13th, 2013 22:05:

    سلام سونیا جان میشه لطف کنی واسه منم میل کنید این رژیم گیاهخوراری رو-خیلی خیلی ممنونم
    decemberb89@yahoo.com

    [پاسخ]

    سونیا پاسخ در تاريخ آوریل 21st, 2013 20:57:

    واقعا درسته من میتونم حرف ایشون رو تضمین کنم.

    [پاسخ]

  27. سونیا گفت:

    واقعا آفرین برشما من هم خامگیاهخوار هستم البته چندوقتی است که شروع کردم . حدود یکسال پیش ۶ماه خامگیاهخواری کردم و وزنم مثل شما ۱۱۰کیلو بود تونستم وزنم روبه ۸۰کیلو برسونم ولی بعداز اون به دلایلی نتونستم ادامه بدم و۲۰ کیلو وزنم بالا رفته وخیلی ناراحت وپشیمونم به خاطرهمین دوباره خامگیاهخواری میکنم ولی اینبارمیخوام تا آخرادامه بدم برام دعا کنید که بتونم مثل شماوزنم رو به ۷۰ برسونم وقتی نظرتون رو خوندم خیلی مصممترشدم . ممنون.

    [پاسخ]

    pythian پاسخ در تاريخ آوریل 17th, 2013 18:20:

    آفرین بر شما . بعصی ها می گن حداقل بچه ها و نوجوانان نباید این رژیم را بگیرند و کاملا اشتباه است .
    من هم چند باری رژیمگرفتم و ول کردم ولی حلا دوست دارم دایمی باشد و ۵ ماهی می شود که من خام گیاهخوارم .
    راستی و با عرض عزر خواهی ، شما چند سال دارید ؟

    [پاسخ]

    سونیا پاسخ در تاريخ آوریل 21st, 2013 15:05:

    من۲۷ سالمه.

    [پاسخ]

    سارینا پاسخ در تاريخ می 11th, 2013 00:49:

    میشه یکی برای منم رزیم گیاه خواری بفرسته
    ۵ کلیلو اضافه وزن دارم
    بیشتر مشکلم شکم و پهلو
    هر کی میتونه کمک کنه راهنمایی کنه سپاس

    [پاسخ]

  28. pythian گفت:

    اگر خواستید شما هم ۴۰ و ۵۰ کیلو وزن کم کنید در همین سایت پیغام بگذارید تا جواب دهم و مشکلاتتان را حل کنم . من را با نام pythian صدا کنید .
    ممنون

    [پاسخ]

    زهرا پاسخ در تاريخ آوریل 13th, 2013 17:39:

    سلام
    ممنون که حاضری راهنماییمون کنی. من درمورد این رژیم چیزی نشنیدم میشه لطفا کمی درموردش توضیح بدی؟
    هر وعده چیا بخوریم؟ چقدر بخوریم؟ …
    و اینکه آیا بعد از رسیدن به وزن ایده آل بازگشت نداره؟ میتونیم دوباره فرآورده های حیوانی بخوریم؟ پوستتون خراب نشده؟؟

    [پاسخ]

    pythian پاسخ در تاريخ آوریل 15th, 2013 11:50:

    اول اینکه بازگشتی ندارد و دوم اینکه پوست را هم شاداب تر می کند . خب چرا وقتی که فرآورده های حیوانی و به خصوص لبنیات برای بدن مضر است شما می خواهید آن را مصرف کنید ؟
    در ۳ روز اول برای پاک سازی بدن از غذا ها باید فقط آب نوشید و روزانه یکبار هم می توانید در یک لیوان آب ، آب لیموی تازه را ریخت و نوشید . بعد از آن هر میوه ای را که خواستید را می توانید مصرف کنید . خرما هم منبع انرژی خوبی است . عسل و دیگر مغز ها آن هم از نوع خامش و کاهو و کلم ) سالاد ( ، خیار و گوجه ، انواع سبزیجات و سیفیجات را هم می توان استفاده کرد ؛ البته منبع اصلی میوه ها است .
    شما باید چیز های خام و کاملا گیاهی را مصرف کنید . وعده های غذایی مانند سابق است و بستگی به خودتان دارد که. معمولا کی ها میل به غذا دارید . محدوده ی مشخصی ندارد که شما چه قدر بخورید ؛ هر چه قدر که دوست داشتید بخورید و جوری بخورید که سیر شوید و احساس گشنگی نکنید می توانید ظهر ها سالاد مصرف کنید تا خیلی سریع سیر شوید .
    در این رژیم چیزی به نام گرسنگی وجود ندارد . چرا وقتی که می شود میوه های طبیعت که هدیه خداوند اند و توسط خورشید پخته شده اند چرا دوباره ما انسان ها در آن دخالت می کنیم . به طور مثال یک میوه را می توان با لذت فراوان بدون نیاز به هیچ طعم دهنده و چاشی و نمکی خورد ؛ اما یک تکه گوشت را خام بدون هیچ نمکی و طعم دهنده ای خورد ؟
    بر اساس تحقیقی که بر روی چند نفر انجام داده اند : به پنج هزار نفر به مدت پنج سال شیر و فرتاورده های لبنی داده اند که مصرف کنند و بنج هزار نفر نیز به مدت پنج سال اجازه ی مصرف هیچ لبنیاتی را نداده اند و بر اساس آمار مشخص گردیده آن پنج هزار نفری که شیر و لبنیات مصرف نکرده اند پوکی استخوان نگرفته اند ولی آن گروه دیگر دچار این بیماری شده اند. ) شیر معایبی دارد که اگر خواستید بگویید بنویسم ( .
    بعضی ها می گویند باید غذا خورد ولی کم اما کاملا غلط است . اگر این طور است پس همه سیگار و انواع مواد مخدر را بکشیم اما به اندازه کم .
    پدر من هم ۱۵ سال است خام گیاهخوار است و ۱۹ سال است که گوشت نخورده .

    [پاسخ]

  29. pythian گفت:

    به شما هم خام گیاه خواری را پیشنهاد می کنم .

    [پاسخ]

  30. pythian گفت:

    دوستان عزیز با سلام . من با خام گیاهخواری از ۱۱۰ کیلو به ۷۰ کیلو رسیدم آن هم فقط در ۳ ماه و حتی بدون انجام هیچگونه ورزش . یعنی ۴۰ کیلو وزن کم کردم . تنها راه همین است و راه های دیگر و کم خورون و مراجعه به دکتر بی فایده است . گرسنگی هم نمی کشیدم چون میوه ها و غذا های خام و گیاهی را که فرآورده های حیوانی نبودند را هر قدر که می خواستم می خوردم و محدودیتی نداشت و کاملا سیر می شدم .

    [پاسخ]

  31. ميثم گفت:

    سلام به دوستان
    ۲۷ساله که حدودا ۱۲ساله دارم ورزش رزمی میکنم که ۴ ساله عضو تیم ملی شدم در حال حاضر هم تو اردو هستم اتفاقا ۸ کیلو وزنم بالاست که دارم کم میکنم ولی اصولی زیر نظر پزشک تیم ملی .خواهشن به عنوان ۱برادر کوچک تر این چیزای که تبلیغات میکنن رو باور نکنید چون معایبش بیشتر از سودشه باور ندارید ازشون تضمین بگیرید که بعد از اتمام دوره بازگشت نداشته باشه

    [پاسخ]

    پریا پاسخ در تاريخ آوریل 20th, 2013 07:53:

    سلام دوستان عزیز
    کاملاً با حرفامیثم موافقم. آدم باید سر اصول هر کاری رو انجام بده. ۱ سئوال از تمام موافقان گیاه خواری دارم؟ اگه تمام نیازای بدن انسان به عنوان یک پستاندار عالی از فقط گیاه و میوه برطرف می شد، چرا خدا انقدر وقت گذاشت و دندان های انسان رو گیاه خوار و گوشت خوار ایجاد کرد! خانم های ایرانی از جمله بالاترین میزان فقر آهن را در دنیا و کم خونی رو دارا هستند. حالا فرض کنید گوشت قرمز و ماهی هم نخورن! کم بود آهن موجب عوارض زیادی از جمله ریزش موی سر و ضعف و تاری دید می شه و دلایل زیاد دیگه که نشون دهنده ی ایراد در این روش است.

    [پاسخ]

    meysam پاسخ در تاريخ آوریل 21st, 2013 11:18:

    با سلام
    به کسانی که گیاهخوارن فقط فیبر بدن را تامین میکنن پس بقیعه ویتامین های بدن چی میشه مثل دختر ها که باید آهن ومنیزیم و پتاسیم و ویتامین e را تامین کنن چی .ایا میدونستید برای وزن کم کردن فقط به ضربان قلب نیاز دارید چون تمام این مواردی که همه گفتید باز گشت پذیر هستند بعد از مدتی که بیخیالش شید چون سیستم بدن اول از فسفژن بعد از گلیگوژن بعد از چربی استفاده میکند و این کارای که همه استفاده میکنن از گلیگوژن دارید استفاده میکنیند ن چربی برای سوختن چربی فقط باید از فرمول ضربان قلب و هوازی باشد چون بر گشتی ندارد .اینرو به عنوان ۱دوست گفتم بر اساس تجربه که کسب کردم و موفق شدم تو مسابقه جهانی که تازگی رفتم و حدود ۹کیلو کم کردم

    [پاسخ]

    سونیا پاسخ در تاريخ آوریل 23rd, 2013 13:05:

    باسلام واحترام خدمت پریا ومیثم عزیز
    آهن دربسیاری ازسبزیجا ت ومیوه جات به وفور پیدا میشود مثل اسفناج -عدس- خرما -هندوانه-و… خیلی ها هستند که با نظر شما موافقند ومیگویند پس آهن وکلسیم از کجا وارد بدن ما شود در صورتی که خداوند چنان دقیق بدن انسان را هوشمند آفریده که وقتی ما نوع غذایمان را که از گیاه انتخاب میکنیم بدن در حین حضم غذا آن مواد رابه آهن -کلسیم -فسفروهرچیزی که خودش نیاز داشته باشد تبدیل میکندواین بارها وبارهاتوسط دانشمندان کشف شده .حالا میمون رادرنظر بگیریداو که محصولات حیوانی مصرف نمیکند وخیلی قوی وبا قدرت به زندگیش ادامه می دهد اگر اینطور باشد که می گوییدپس بایدتماممیمونهای دنیا ازفقر آهن وکلسیم و…رنج ببرند.گاویافیل به این عظمت خودفقط یونجه-کاه یا علف میخورند وهرگز کمبودآهن یاکلسیم ندارندچون بدن این حیوانات که گیاهخوارندازهمین علف ناچیزتمام احتیاجاتش رافراهم می کند.

    [پاسخ]

    میثم پاسخ در تاريخ آوریل 27th, 2013 14:29:

    سلام سونیا جان
    اینایکه گفتی درسته ولی برای وزن کردن کافی نیست اگر بود دختر هابر اساس موقعیت دختر بودنشان نباید در حالت ماهانشان قرص آهن استفاده کنن بدن خودش میسازه ولی کافی نیست بدن هر انسانی حتی سالم هم مرفین تولید میکند ولی بعضی ها بیشترش میکنن عواقبشم میبینید هر چیزی جای خودش رادارد .هیچ میدونید همین شکر و قند و نمک جلو گیری از وزن کم کردن میشن و نمیزارن شما به وزن دل خواه برسید .هر وزن کم کردنی اولین اثرش رو روی سیستم عصبی میزاره برای این شما چه نظری دارید چه جوری به تعادل میرسانید اینو .فقط میگید وزن کم کنیم هر جوری شده به هر ترتیبی که غلط .

    [پاسخ]

    سونیا پاسخ در تاريخ می 4th, 2013 18:03:

    سلام میثم جان شما گفتید که دختران برحسب عادات ماهیانه شان بایدقرص آهن بخورن که دچارکمبودآهن نشن اگه اینطوریه که شما میگی از زمان خلقت نخستین زن یعنی حوا باید قرص آهن بوجود میومد که نسل زن از ابتدا دچار کمبود آهن نشه ولی چنین چیزی نبوده ومصرف قرص آهن الزامی نیست وخیلیها هستن که مصرف ندارن وهیچ مشگلی هم بوجودنمیاد وبا استفاده از آهن طبیعی گیاهان وسبزیجات در دوران ماهیانه میتوان میزان از دست رفته آهن بدن راجایگزین کردودیگر آنکه گفتید بدن همه انسانهامرفین تولیدمیکنه ازراه طبیعی درسته ولی ما خام گیاهخواران هرگز هیچ ماده شیمیایی وغیرطبیعی رو وارد بدنمون نمیکنیم که عوارضش رو هم ببینیم ودیگر اینکه شکر قندونمک رو ما استفاده نمیکنیم که شما گفتیدکه جلوی وزن کم کردن رو میگیره منظورتون رو نفهمیدم ما برای تامین قند طبیعی بدن از خرما وعسل استفاده میکنیم مادر روش خام گیاهخواریمون همه چیز طبیعی رو مصرف میکنیم وتنها رژیمیه که هرگز ضعف نمیکنی چون درطول روزر هرچقدر که میل داری میتونی بخوری وهیچ فشاری به سیستم عصبیت وارد نمیشه واگر هم کسی مشکل عصبی داره از این طریق درمان میشه .

  32. زهرا گفت:

    سلام به دوستای خوبم. ممنونم که همراه میشید باهام.
    حالا با اجازه مدیر سایت من بعضی از تجربیات خودمو در اختیارتون میذارم تا انشاالله به تنی درست(نه صرفا لاغر) با هم دست پیدا کنیم.
    روش من کالری شماری طبق متد دکتر کرمانی بوده. البته به علاوه پیاده روی. بعد از یه مدت کوتاه از متد دکتر کرمانی به روش کالری شماری بر مبنای ۱۲۰۰کالری رو آوردم یعنی توی کل روز ۱۲۰۰کالری مصرف میکردم و البته اغلب این کالری رو در وعده صبح استفاده میکردم و تقریبا از ساعت ۵عصر به بعد فقط آب و میوه و سبزی استفاده میکردم.
    متاسفانه بین این رژیم، رژیم ۱۵روزه کانادایی گرفتم که اصلا راضی نبودم چون باتوجه به سختی ای که داشت کاهش وزن و نتیجه خوبی نداد.
    اگر بخواهید رژیم ۱۲۰۰کالری بگیرید کافیه که لیست کالری مواد غذایی رو از اینترنت بگیرید.
    بعد مثل غذاهایی که سایر افراد خانواده میخورن بخورین با این تفاوت که کالری اونارو حساب کنین و بیشتر از ۱۲۰۰تا نشه یعنی مثلا فکر کنین ناهار قیمه دارین: میتونین ۸قاشق برنج+دوقاشق خورش استفاده کنین. اگر قبل از شروع هر وعده دو لیوان آب بخورین+ سالاد بدون سس(دو قاشق ماست+یک قاشق غذاخوری روغن زیتون+آبلیمو+نمک= سسی که جای مایونز میتونین استفاده کنین و خیلی هم مفیده. کم کم به ذائقه تون خوش میاد مطمئن باشین دیگه سس مایونز نخواهید خواست) حتما سیر میشین.
    حتما حتما حتما میوه استفاده کنین برای میان وعده ها ضمن اینکه از همه میوه ها حتی موز استفاده کنین چون هرکدوم خاصیت های خودشون رو دارن. استفاده از کاهو، کلم، سبزی، خیار، گوجه، هویج و… آزاده. یعنی کالریشون پایینه و نیاز نیست به حساب بیاریدشون.
    حتما حتما حتما قرص مولتی ویتامین خارجی از داروخونه بگیرید و استفاده کنین روزی یکی. هم کمک میکنه که کمبود ویتامین نداشته باشین و هم از افت روند کاهش وزن جلوگیری میکنه(وقتی بدن با کمبود ویتامین مواجه باشه کاهش وزن متوقف میشه)
    حتما حتما حتما صبح ناشتا دو لیوان آب بخورین و اگه معدتون اذیت نمیشه توی هر لیوان یک قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنین. علاوه بر این دو لیوان باید در طول روز حتما ۸لیوان آب بخورین. این هشتا لیوان رو باید در طی روز تقسیم کنین. مثلا هر نیم ساعت یه نیم لیوان.(اگه مثلا ساعتی دوتالیوان بخورین زود دفع میشه و فایده چندانی نداره) آب علاوه بر اینکه به متابولیسم کمک میکنه میتونه معجزه خودش رو بعد از چند روز روی پوستتون بهتون نشون بده و کلی به کلیه هاتون کمک کنه.
    خوردنی های ناسالم رو نه به کلی اما کم کمک کم کنین.
    کاکائوی تلخ بسیار مفیده(به شرطی که به اندازه مصرف بشه) به کاهش اشتها کمک میکنه و میتونین به جای قند ازش استفاده کنین. فواید زیادی هم برای بدن داره
    اینا نکات کلی بود. اگه سوالی داشتین و کمکی ازم براومد درخدمتم.
    وزن من بعد از شش روز یک کیلو کاهش داشت این هفته با همین روشا. الآن ۵/۸۴ شدم.
    موافقا خبر بدن تا برنامه های عذاییمون رو هم بذاریم تا از غذاهای جدید و خوشمزه و رژیمی هم خبردار شیم.
    سرتون بلند و عزتتون مستدام

    [پاسخ]

    سپهدار پاسخ در تاريخ می 22nd, 2013 07:15:

    سلام.لطفا اگر رژیم۱۲۰۰کالری دارین بنویسید.منم ۱۵۰ قد و ۷۳کیلو هستم.میخوام۱۰کیلو کم کنم لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    [پاسخ]

  33. بهراد گفت:

    سلام به همه
    ائنهایی که می خوان لاغر بشن اولا به طب سنتی مراجعه کنن و دوما مواد نشاسته ای و برنج و ماکارونی و امثال اینها رو از غذاشون حذف کنن من مشاور طب سنتی و طب سوزنی هستم هر کس خواست مشاوره کنه می تونه به من ایمیل بزنه و مشورت کنه ایمیل من m است در خدمتتون هستم

    [پاسخ]

    زهرا پاسخ در تاريخ آوریل 10th, 2013 12:50:

    سلام آقا بهزاد. متاسفانه جایی که من زندگی میکنم طب سنتی و سوزنی نیست و یا قابل اعتماد نیست. همونطور که قبلا گفتم من قبلا وزن زیادی کم کردم و خوشبختانه با کمی مراقبت برنگشته اما حالا میخوام حدود ده کیلو دیگه وزن کم کنم. روش قبلی من کالری شماری با متد دکتر کرمانی بوده. حالا با حذف برنج و نشاسته و قند و اینا هم مشکلی ندارم به شرطی که اصولی باشه. اگه روش جدید هست راهنماییمون کنین ممنون میشم.

    [پاسخ]

    ایدا پاسخ در تاريخ آوریل 26th, 2013 14:56:

    سلام میشه واسه منم راهکاراتونا بفرستید ایمیلتون چیه؟

    [پاسخ]

  34. tayebe گفت:

    سلام خوب هستید سال نو مبارک من ۸۳کیلو هستم تا دوماه من به وزن۶۲ کیلو برسم راهنمایی کنید

    [پاسخ]

    الهام پاسخ در تاريخ آوریل 21st, 2013 17:03:

    سلام فقط بهت بگم مثل یه فرد دیابتی عمل کن
    واقعا موثره باورت نمیشه چه تاثیری داره میتوتنم بگم معجزه میکنه
    همه چیز بخور ولی کم
    تمام چیزهایی رو که قند داره بذار کنار

    [پاسخ]

  35. زهرا گفت:

    سلام.
    سال نو مبارک
    من دو سال پیش با رژیم کم کالری حدود سی کیلو در عرض ۴ماه کم کردم- پوستم خراب نشد و هیچ مشکلی هم برام پیش نیومد. وزنم برنگشته. گاهی که پرخوری میکنم یکی دوکیلو اضافه میکنم که با رعایت دوباره برمیگرده.
    وزن اولیه من ۱۱۰کیلو بود. حالا حدود ۸۲وزن ثابتمه. البته به خاطر پرخوری عید به ۸۵ رسیدم و از اول هفته هم دوباره رژیم رو شروع کردم. امروز صبح ۸۴٫۱۰۰ بودم.
    اگه دوست داشته باشین با هم همراه بشیم و از تجربه های هم استفاده کنیم.
    من دوست دارم به ۷۵کیلو برسم انشاالله.
    اگه مایل بودید خبر بدین
    سالم باشین و تندرست

    [پاسخ]

    مژگان پاسخ در تاريخ آوریل 8th, 2013 13:55:

    سلام ۸۸ کیلو هستم حدود ۲۰ کیلو اضافه دارم لطفاً تجربیات خود را در اختیار من بگذارید
    باتشکر

    [پاسخ]

    فرناز پاسخ در تاريخ آوریل 8th, 2013 16:02:

    man hastam bara kam kardan vazn

    [پاسخ]

    سلام من 66 کیلو هستم 4 ماه دیگه عروسیمه باید لاغربشم خواهشا کمکم کنید پاسخ در تاريخ آوریل 10th, 2013 03:12:

    من نزدیکه عروسیمه میخوام لاغر شم

    [پاسخ]

    اسما پاسخ در تاريخ آوریل 23rd, 2013 10:32:

    سلام من به شما پیشنهاد میکنم تو ۴ ماه وقت باقیمونده خودتون ریسک نکنید واز همه نظرات دست بکشید و به خام گیاه خواری رو ببرید چون هم پوستتون رو شاداب میکنه هم تضمین صد در صد داره که تو ۴ ماه به هر وزنی که دلت بخواد میرسی.مثلا شبا چند نوع میوه مثل توت فرنگی سیب گریپ فروت و کیوی را در ابمیوه گیری بریزید و ابمیوه رو بخورید متوجه میشید که اصلا احساس گرسنگی نخواهید کرد

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =