عفونت های قارچی در زنان

حدود ۷۵ درصد از زنان بزرگسال، دست‌ کم یکبار دچار عفونت‌های قارچی دستگاه تناسلی می‌شوند. به نظر نمی‌رسد که این عفونت از طریق آمیزش جنسی منتقل شود، اما ۱۲-۱۵ درصد از آقایان نیز دچار علائم آن، یعنی سوزش و خارش می‌گردند.
این نوع عفونت با رشد بیش از حد نوعی قارچ در دستگاه تناسلی ایجاد می‌شود. وقتی در میزان باکتری «کاندیدا آلبیکانس» عدم تعادل ایجاد می‌شود، این عفونت به وجود می‌آید.  

استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها به مقدار زیاد و مدت طولانی.باکتری‌های محافظتی دستگاه تناسلی را از بین می‌برند. این باکتری‌ها به طور طبیعی باکتری‌های کاندیدا را متوقف و از رشد زیاد آنها جلوگیری می‌کنند. بنابراین ممکن است بعد از مصرف مدتی آنتی‌بیوتیک، دچار این نوع عفونت شوید.  هم بیماری دیابت و هم بارداری باعث رشد قارچ‌ها می‌شود؛ چرا که در این شرایط ذخیره گلیکوژن در سلول‌های خاصی از دستگاه تناسلی کاهش و قندخون افزایش می‌یابد و به طور کلی خطر عفونت قارچی بیشتر می‌شود.  مصرف قرص‌های ضدبارداری باعث ایجاد تغییراتی در محیط دستگاه تناسلی می‌شوند؛ به طوری که سطح هورمون‌های استروژن افزایش می‌یابد و این تغییرات شرایط را برای رشد قارچ‌ها فراهم می‌کند.  تغییرات هورمونی مثل تخمک‌گذاری، یائسگی و بارداری  استفاده از لباس‌های زیر بسیار تنگ از جنس غیرپنبه و نامناسب که باعث افزایش دما، رطوبت و حساسیت محیط می‌شود.  ضعف سیستم دفاعی بدن بر اثر ایدز و یا بارداری  استفاده از وان کف صابون و اسپری‌های خوشبوکننده برای دستگاه تناسلی  خراشیدگی و التهاب سطح اندام تناسلی  این عفونت در میان افراد چاق و افرادی که در سنین باروری هستند، بیشتر است.   استرس باعث افزایش سطح آدرنالین می‌شود که می‌تواند روی‌ هورمون‌های جنسی اثر بگذارد و منجر به تغییرات دوره قاعدگی و افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی مهبل شود. به علت افزایش ترشح کورتیزول در مواجهه با استرس‌ها و کاهش مقاومت سیستم دفاعی بدن این خطر افزایش می‌یابد. عفونت‌های قارچی به خودی خود خطرناک نیستند، اما در صورت بدبو شدن ترشحات و تغییر رنگ آنها (زردتر شدن)، درد کمر و شکم، استفراغ و تب و بازگشت این علائم بعد از گذشت دو ماه، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

عفونت‌های قارچی یا همان عفونت کاندیدایی مهبل، از شایع‌ترین عفونت‌‌های دستگاه تناسلی هستند که حاصل ایجاد آن، کاندیدا آلبیکانس است. در مهبل، باکتری‌های غیربیماری‌زای طبیعی وجود دارند که از بروز عفونت‌های باکتریایی و قارچی جلوگیری می‌کنند.

ترشحات طبیعی مهبل شفاف، سفید و رقیق (برخی مواقع غلیظ) است؛ اما بویی ندارد و ایجاد سوزش، خارش و التهاب نیز نمی‌کند.

اما عفونت‌های باکتریایی، قارچی، انگلی و عفونت‌های مربوط به دستگاه ادراری که اغلب در خانم‌ها دیده می‌شود، علائم متفاوتی دارند. این ترشحات، سفت، شدید و بدبو می‌شود و تغییر رنگ می‌دهد و میزان ترشحات در زمان تحریک جنسی و دوران بارداری افزایش می‌یابد. این علائم می‌تواند نشان‌دهنده عفونت باشند. عفونت‌های دستگاه تناسلی از شایع‌ترین انوع عفونت‌ها هستند و سالانه افراد بسیاری را به مطب پزشک می‌کشانند، به طوری که از هر پنج زن، حتماً یک نفر به آن دچار می‌شود. مهم‌ترین عامل این عفونت‌ها، قارچ‌ها می‌باشند. همانطور که گفته شد، نام این قارچ کاندیدا آلبیکانس است. این قارچ به طور طبیعی در محیط واژن وجود دارد و وقتی که بسیار زیاد شود، باعث بروز بیماری می‌شود.

با مراجعه به پزشک از شما راجع به موارد زیر سوال می‌شود:  از چه زمانی این تغییرات در شما ایجاد شده است؟  این تغییرات چگونه هستند؟ (از نظر شکل ظاهری)  احساس درد، سوزش و خارش هم دارید؟  آیا همسرتان نیز دچار این شرایط و یا وضعیتی مشابه آن شده است؟  آیا از کاندوم استفاده می‌کنید؟  چه چیزی باعث کاهش علائم و درد می‌شود؟ (دوش گرفتن؟ استفاده از دارو؟)  چه دارویی مصرف می‌کنید؟  آیا صابون و یا سایر مواد خوشبو کننده بدن‌تان را تغییر داده‌اید؟ آیا از لباس‌های زیر و جین‌های بسیار تنگ استفاده می‌کنید و یا جنس لباس‌های‌تان اغلب نایلونی است؟ پزشک شما با در نظر گرفتن نتایج آزمایش ادرار و نمونه‌برداری از دستگاه تناسلی، اقدام به درمان می‌کند. در اغلب مواقع برای اطمینان خاطر بیشتر، «تست pap» نیز از نظر خطر سرطان دهانه رحم انجام می‌شود. درمان بستگی به ارگانیسم ایجاد کننده عفونت دارد. بسته به علت عفونت، ممکن است از قرص‌های ضدقارچی، آنتی‌بیوتیک‌ها و شیاف استفاده شود، در عفونت‌های بسیار شدید، علائم بیماری مدتی پس از مصرف داروها برطرف می‌شود، ولی ممکن است مجدداً بعد از گذشت دوره‌ای بروز کنند.

اگر بعد از عفونت اول، عفونت دوم نیز ایجاد شود، باید سریعاً درصدد درمان آن برآیید. داروها به صورت شیاف یا کرم هستند، به این معنا که با یک پیستون به داخل مهبل فرستاده می‌شوند. این کار باید به مدت یک هفته هر روز انجام شود. این داروها عبارتند از: میکونازول (Miconazole)، تیو کونازول (Tioconazole)، باتوکونازول (butoconazole) و کلوتریمازول (Clotrimazole).  اگر باردار هستید، قبل از مصرف این داروها حتماً با پزشک‌تان مشورت کنید.  اگر علائم بعد از گذشت بیش از یک هفته همچنان ادامه داشتند، به پزشک مراجعه کنید. شاید عفونت شما از نوع بسیار حاد باشد و یا از مشکلات و عفونت‌های دیگری رنج می‌برید.

شیوه‌های مراقبتی در محیط خانواده سال‌هاست که نتایج خوبی داشته‌اند؛ اما پزشکان این شیوه‌ها را چندان تأیید نمی‌کنند.

بسیاری از خانم‌‌ها عادت دارند بعد از اتمام قاعدگی خود را با آب سرکه تمیز کنند. پزشکان این روش پاک کردن را قبول دارند. ۱ تا ۳ قاشق غذاخوری سرکه را در یک‌ چهارم لیتر آب گرم حل کنید و هر روز یک‌ بار به مدت یک هفته با این محلول خود را بشویید. 

ماست بخورید. ماست باعث رشد برخی باکتری‌های خاص مفید می‌شود و از رشد عفونت‌های قارچی جلوگیری می‌کند.  از آنجا که تعادل شیمیایی دستگاه تناسلی بسیار مهم و حساس است، بهتر است به آن اجازه دهید خودش را تمیز کند. این کار به صورت طبیعی از طریق ترشحات مواد مخاطی انجام می‌شود.  سیر، یکی از درمان‌های طبیعی جهت مبارزه با عفونت کاندیدایی است. خواص ضد قارچی، ضدانگلی و ضدویروسی عصاره تازه سیر اثبات شده است. اما اگر دچار دیابت، کاهش قندخون، بی‌خوابی، پیوند اعضا، بیماری پوستی و اختلالات انعقادی هستید و یا در دوران حامگلی و یا شیردهی به سر می‌برید، بهتر است هیچ‌گاه در مصرف سیر زیاده‌روی نکنید. با عصاره سیر هم می‌توانید خود را شستشو دهید. همچنین از کپسول سیر می‌توانید به صورت روزانه استفاده کنید.

دستگاه تناسلی خود را خشک کنید؛ به خصوص بعد از دستشویی و دوش گرفتن.  اگر دچار این وضعیت شده‌اید، بهتر است از خوردن شیرینی‌جات، نوشیدنی‌های شیرین و میوه‌های خشک‌شده بپرهیزید. حداقل هفته‌ای سه بار ماست بخورید؛ زیرا حاوی لاکتو باسیل است.  پس از ادرار و اجابت مزاج همیشه از سمت جلو به عقب خود را بشویید تا باکتری‌های انتهای دستگاه گوارش به ناحیه تناسلی رانده نشود.  لباس‌های زیر خود را از جنس الیاف نخی و پنبه‌ای انتخاب کنید. لباس‌های نایلونی، شلوارهای تنگ جین، مایو و جوراب شلواری نیز این احتمالات را افزایش می‌دهد.  حداقل روزی یکبار، لباس زیر خود را عوض کنید.  به هنگام عادت ماهیانه، مرتباً نوار بهداشتی خود را تعویض کنید و قبل و بعد از این کار دست‌های‌تان را با آب و صابون بشویید.  از شامپوهای ملایم و صابون غیرمعطر و ملایم استفاده کنید.  هیچ‌گاه لباس‌های خیس و مرطوب به تن نکنید.  هیچ‌گاه ادرار خود را نگاه ندارید.  از مصرف خودسرانه و بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها خودداری کنید.  از استرس‌های بی‌مورد دوری کنید.  وزن‌تان را کاهش دهید تا دچار چاقی نشوید.

تحریریه دنیای سلامت

زیبـــا شــو دات کام

مطالب مرتبط

۲۱۵ دیدگاه‌

  1. م‍ژده مقدم گفت:

    واقعا مطالبتون اموزندست بسیار ممنون

    [پاسخ]

  2. naeimeh گفت:

    سلام
    با تشکر از مطالب خوبتون
    آیا بیماری قارچی که همراه با ترشحات سفید پنیری است می تواند بدون سوزش و خارش باشد
    من فکر می کنم در هنگامی نزدیکی به عادت ماهیانه این ترشحات را داشته باشم اما نمیدانم که آیا بیماری قارچی هست یا نه؟
    این بیماری باعث نازایی هم ممکن است بشود
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    [پاسخ]

  3. میکروبیولوژِست گفت:

    ازمایش ادرار بدید . احتمال عفونت هست . اصلا شوخی نگیرید

    [پاسخ]

  4. زهرا گفت:

    سلام من ۲۵ سالمه ۱ هفته هست که بعد ادرار ناحیه تناسلی دچار درد زیادی شد و لرز کردم من خیلی نگرانم لطفا کمکم کنید

    [پاسخ]

  5. arezoo گفت:

    مطلب کامل و بسیار مفیدی بود.سپاسگذارم

    [پاسخ]

  6. مریم جماعت گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون

    من ۲۸ سالمه و سالهاست که ترشحات واژنی غیر طبیعی دارم انواع و اقسام داروها و دکترها رو امتحان کردم ولی هیچکدو فایده نداشتند و همچنان ترشحات زیاد با رنگ ها و مدل های مختلف دارم الان خارج از کشور هستم و اینجا هم دکتر رفتم و همه تست ها و سنوگرافی ها رو انجام دادم ولی میگن همه چی خوبه و مشکلی نیست تست های قارچ و تست خون و چیزهای دیگه هم خوب بود ولی من همچنان این ترشحات رو دارم و هر روز از پد روزانه استفاده می کنم … اگه میشه منو راهنمایی کنید که چه باید بکنم وقتی خودم فکر می کنم غیر طبیعیست ولی تست ها همه خوبه ! ممنون از لطفتون

    [پاسخ]

  7. باران گفت:

    سلام ممنونم از این همه مهربونی شما که با این راهنماییهاتون باعث می شین زنا ودخترا یه کم بیشتر به خودشون برسن رومن که خیلی تاثیر گذاشت آخه قارچ گرفته بودم ونمی دونستم چکارکنم راستش دکتر زنان تو روستای مانیست واسه همین به این سایت پناه آوردم بازم ممنونم

    [پاسخ]

  8. حمیده گفت:

    با سلام . یه سوال داشتم. مصرف کرم کلوتریمازول برای افراد باکره منعی نداره؟

    [پاسخ]

    میکروبیولوژِست پاسخ در تاريخ اکتبر 2nd, 2012 12:21:

    پماد خوبیه برای قارچ .
    از کلوتریمازول موضعی می شه استفاده کرد البته باید با تجویز پزشک باشه تا مقاومت دارویی ایجاد نشه . مقاومت دارویی درمان رو خیلی سخت می کنه

    [پاسخ]

  9. رها گفت:

    با سلام من دختری بیست ساله هستم و روی الت تناسلیم دونه های ریز گوشتی دراومده به تعداد کمی علتش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟

    [پاسخ]

    گلناز پاسخ در تاريخ اکتبر 14th, 2012 06:19:

    به پزشک مراجعه کن ممکنه زگیل تناسلی باشه

    [پاسخ]

  10. somaye گفت:

    sسلام برای دفع عفونت وازن از شیاف سیر استفاده کردم اما سیر داخل بدنم مونده طوری که با نزدیکی بوی سیر بلند میشه لطفا کمکم کنین

    [پاسخ]

  11. مانا گفت:

    اگر دقیقتر بگم من گاهی قارچ و خارش میگیرم و با درمان خوب میشم ولی اقدام به بارداری کردم.ماه قبل نتیجه نگرفتم این ماه روز ۱۱ سیکل هستم ولی احساس خارش کمی دارم.آیا اگر در این زمان قارچ بگیریم در بارداری و لقاح تاثیر میگذارد؟

    [پاسخ]

    مانا پاسخ در تاريخ جولای 18th, 2013 19:07:

    مقدار کمش نه اما کلا عفونت ها در سقط جنین تاثیر دارن

    [پاسخ]

  12. مانا گفت:

    سلام.میخواستم بدونم که وجود عفونت قارچی و خارش در زمانی که میخواهیم برای حاملگی اقدام کنیم تاثیر منفی دارد یا بی تاثیر است؟

    [پاسخ]

  13. مريم گفت:

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون

    [پاسخ]

  14. ليلا گفت:

    سلام من ۲۳ سالمه ۵ ساله که ازدواج کردم
    الان به عفونت شدیدی گرفتار شدم قبلآ هم عفونت داشتم ولی با دارو هایی مثل مترونیدازول برطرف شده اما الان فرق می کنه دیگه مترونیدازول جواب نمی ده آخه به قدری شدت داره که در زمان عمل نزدیکی فشار زیادی بهم میاد و احساس میکنم که زخم میشه در اون زمان به قدری درد دارم که مطمئن میشم که زخم شده و خون افتاده اما بعد که نگاه میکنم می بینم اینطور نیست
    اما بعضی موقع که بعد از دستشویی خودم رو خشک میکنم نقاط قرمز رنگی ناشی از زخم خفیف روی دستمال دستشویی می بینم
    بگید چکار کنم ؟چه دارویی مصرف کنم؟از چه نوعش(قرص،آمپول،پماد و…)
    لطفآ زود جوابمو بدید
    ممنونم از لطفتون

    [پاسخ]

    معصوم پاسخ در تاريخ جولای 2nd, 2013 05:04:

    گلم پماد واژینال لکورکس از داروخانه تهیه کن واقعا جواب میده

    [پاسخ]

  15. سارينا گفت:

    سلام من یه سواای داشتم خیلی ممنون میشم جوابشو به ایمیلم بفرستید آیا کسی که مدام عفونت قارچی داره وبعضی وقتها هم خیلی شدید میشه نشون دهنده اینه که پرده بکارتش پاره شده یا نه یا حتی پردش پاره شده یا نه؟ ممنون از سایت خوبتون

    [پاسخ]

    ملیکا بینا پاسخ در تاريخ جولای 31st, 2012 15:33:

    سلام عزیزم-ربطی به بکارت نداره،رابطه مستقیم با بهداشت خودتون و لباس های زیرتون داره،شورتتون را توی محلول بتادین بزارید خدتون را هم با محلول بتادین یا سرک یه مدت بشورید…شاد و تندرست باشید

    [پاسخ]

  16. مريم گفت:

    برای رفع عفونتهای قارچی داروهای گیاهی وجود ندارن که شما معرفی کنید یا قرصهایی که بدون مراجعه به پزشک بتونیم تهیه کنیم و درمان بشیم ممنون می شم در این زمینه راهنماییم کنید؟با تشکر از سایت خوبتون

    [پاسخ]

  17. خضري گفت:

    سلام من دختر ۲۰ساله هستم یک هفته است دچار عفونت شدید هستم سوزش ترشحات سفید پنیرمانند مدام دارم خجالت میکشم پزشک مراجعه کنم یعنی امکانش نیست میشه راهنماییم کنید بدون مراجعه به پزشک چه داروهایی رو مصرف کنم خوب میشم تنها با محلول اب وسرکه میشه امید داشت که خوب میشم خواهش میکنم جوابمو بدین اگه امکانش باشه به ایمیلم بفرستین.

    [پاسخ]

    ملیکا بینا پاسخ در تاريخ جولای 23rd, 2012 15:06:

    سلام عزیزم-ترشحات پنیری و سوزش و خارش و…نشان دهندهنده ی قارچ و انگله که خوب میشه انشا… نگران نباشید؛شورتتون را توی محلوله بتادین قرار بدید که ضد عفونی بشه و خودتون را هم با محلول بتادین و محلول سرکه بشورید،یک تشت کوچیک و تمیز محلولها را بریزید و چند دقیقه ای داخلش بشینید ۲-۳ روز ،روزی چندبار انجام بدید ،انشا… به زودی درمان میشه؛اگه تکرر عفونت داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید…شاد و تندرست باشید

    [پاسخ]

  18. مریم گفت:

    سلام منکه مشکلای زیادی دارم یکی به من کمک کنه.به خاطر عفونت شدیدم که با مصرف دارو قطع میشد وبا تموم شدن داروهام دوباره شروع میشدودکتر میگفت زخم وسیعی دارم امروز رفتم ومنو فریز کرد خیلی ضعف کردم .(آیا من با فریز خوب میشم)(دونوع پماد دکتر بهم داده که بعداز فریزکردن استفاده کنم تریپل سولفا و.پوویدون آیداین اینا مال چیه بعد از چند روز از فریز کردن بایدازشون استفاده کنم تاچه مدت…؟ممنون میشم یکی جوابمو بده توروخدا نگرانم.

    [پاسخ]

    ملیکا بینا پاسخ در تاريخ ژوئن 24th, 2012 07:14:

    سلام-بله انشالا که خوب میشه- به طور معمول از همون بعد از فریز پمادها را می زنند و باز معمولا حدودا ۱۰-۱۵ روز بعد از فریز باید پماد مداوم مصرف بشه-از پزشکتون کمک بگیرید باید زیر نظر
    پزشکتون باشه…شاد و تندرست باشید

    [پاسخ]

  19. مهسا گفت:

    با سلام
    میخواستم بدونم مصرف طولانی مدت قرص مترونیدازول عوارضی داره ؟آخه من همیشه برای رفع بوی بد دهان از این قرص استفاده میکنم.
    سوال دوم من اینه که من درحال حاضر علاعم عفونت ادراررو دارم میشه از قرص سیپروفلوکساسین۵۰۰ استفاده کنم،لصفاٌ راهنماییم کنید چون در حال حاضر امکان مراجعه به پزشک را ندارم.
    علاعم عفونت ادرارم:سوزش شدید پس از ادرار،تکررادرار

    [پاسخ]

  20. لیلا/م گفت:

    سلام میخاستم تشکر کنم وبدونم راه های جلوی از بوجود اومدن بیماری های قارچی وعفوننی چیه وآیا بدون دارو درمان دیگه ای هم داره مثه شستشو با اب وسرکه رقیفق شده یا آب و بتادین ؟

    [پاسخ]

  21. راضیه پور صالح گفت:

    سلام من ۳۵ سال سن دارم و به دلیل اینکه عفونت شدی داشتو و با دارو خوب نشدم به پیشنهاد یکی از آشنایان از پرمنگنات استفاده کردم ولی بعد از ۳ ساعت دچار تب و لرز شدو و بعد خونریزی ولی زمان پریود من هنوز نرسیده و احساس می کنم این خون پریودی نیست در ضمن عفونتهام به صورت لخته دفع شده ولی من خیلی نگران هستم لطفا من و راهنمایی کنید با تشکر.

    [پاسخ]

  22. راضیه پور صالح گفت:

    سلام من ۳۵ سال سن دارم و عفونت شدید دارم با قرص هم خوب نشده ام از محلول پرمنگنات به وسیله ی پو آر استفاده کردم ولی چند ساعت بعد تب و لرز کردم و ۳ روز بعد از آن به طور نا مرتب دچار خونریزی البته کم شده ام.
    در حالیکه زمان پریود من هنوز نیست.
    و اینکه عفونتهای من به صورت لخته دفع شده است.ولی من به شدت نگران هستم لطفا مرا راهنمایی کنید.
    با تشکر.

    [پاسخ]

  23. سارا گفت:

    سلام استفاده از آب و سرکه به چه صورته؟بعدش باید با آب خودمونو بشوییم یا بگذاریم این محلول روی پوست بمونه؟برای بارداری ضرر نداره؟

    [پاسخ]

  24. سیما گفت:

    عالی بود.. سپاسگزارم.

    [پاسخ]

  25. نازلی گفت:

    سلام من شنیدم استفاده از خرما بدون هسته به صورت شیاف در واژن برای درمان عفونت خوبه میشه نظرتون رو بگید (یکی از نزدیکامون تاثیرشو دیده خیلی راضیه)

    [پاسخ]

  26. زهرا گفت:

    سلام از اطلاعات شما خیلی خیلی ممنون

    [پاسخ]

  27. زهرا گفت:

    سلام
    سایتتون خیلی عالیه دستتون درد نکنه و همیشه سالم و تندرست باشید .

    [پاسخ]

  28. بهار گفت:

    سلام من احساس میکنم مدت طولانیه که عفونت دارم منتاها الان علایم شدیدتر شدن!!تقریبا هر ۲ یا ۳ ماه تبخال میزنم که فک میکنم از تب ناشی از عفونته!!ترشحات زیاد و زرد!!درد زیر شکم!!درد کمر!!به دکتر مراجعه کردم یک هفته هم مرتب از کرم و انتی بیوتیک سفاکسین و مترونیدازول استفاده کردم اما افاقه ای نکرده!!!؟؟؟روند درمانم چطوریه؟؟؟عوارض این بیماری برای خودم و همسرم چیه؟؟؟
    مرسی

    [پاسخ]

    ملیکا بینا پاسخ در تاريخ ژانویه 1st, 2012 15:10:

    سلام-مواردی که میگید ترشح زرد رنگ ، بوی بد، و یا سوزش همه علایم انگل هستش که میتونید از کرم واژینال تریپل سولفا استفاده کنید یا با محلول آّب و بتادین و یا محلول آّب و سرکه خودتونو بشورید توی تشت کوچک تمیز بریزید و بشینید و یا از قرص مترونیدازول که درمان دوطرفه هست زن و مرد باید بخورن استفاده کنید،لباس زیرتون را با محلول بتادین بشورید و سعی کنید همیشه خشک و تمیز باشه و…-موفق و تندرست باشید

    [پاسخ]

  29. ستاره گفت:

    سلام. یک سال و نیم میشه که نامزد کردم .من خیلی دچار عفونت قارچی می شم.خیلی هم رعایت می کنم اما نمی دونم چرا بازهم میشم ؟؟؟؟ توی یک سال ونیم ۳ بار قارچی شدم.چرا؟؟؟

    [پاسخ]

  30. راحله گفت:

    سرکه سیب نیز مفید است یا خیر

    [پاسخ]

  31. fereshteh گفت:

    متاسفانه اکثرنوارهای روزانه تولید وطنی هم ایجادحساسیت وقارچ میکنه.جای تاسفه که جنسای خارجی وخوب به دلیل تحریم وارد نمیشن.

    [پاسخ]

  32. ویدا گفت:

    سلام . منم خیلی وقته عفونت دارم و مرتب هم قرص جلوگیری دزو سپتیو استفده میکنم آیا عفونت باعث نازایی میشه ؟؟؟؟ (کیست تخمدان هم دارم)

    [پاسخ]

  33. ملینا گفت:

    سلام خسته نباشید

    من تقریبا یک سالی هست عفونت قارچی دارم و ۳بار معاینه داشتم که پماد کلوتریمازول دادند

    چند وقتی هست که استفاده نمیکنم و مادرم بهم پرمنگنات را پیشنهاد داد و من ان را با اب حل

    کردم و تقریبا ۲۰ دقیقه در ان نشستم حالا می خواهم بدانم ایا پرمنگنات مشکلی به وجود

    نمی اورد خیلی ترس برم داشته…خواهش میکنم راهنمایی ام کنید

    [پاسخ]

    ملیکا بینا پاسخ در تاريخ سپتامبر 22nd, 2011 18:02:

    سلام-نترسید پرمنگنانت بیشتر ضدعفونی کننده هست برای قارچ میتونید به همین روش توی محلول سرکه یعنی آب و سرکه و یا محلول بتادین یعنی آب و بتادین بشینید.شاد و تندرست باشید

    [پاسخ]

  34. الهام گفت:

    بله کمبود ویتامین ب ۱۲ دارم + آهن و روزی ۳ بار قرص آهن می خورم و ۲ هفته ای ۱ بار آمپول ویتامین ب ۱۲ تزریق می کنم و دکتر این دارو رو داده جهت عفونت مثانه و تکرر ادرار!
    به نظر شما مشکلی پیش نمی آید و چون آنتی بیوتیک هست باکتری های مفید رو در بدنم از بین نمی بره؟
    یه دنیا ممنون

    [پاسخ]

    ملیکا بینا پاسخ در تاريخ سپتامبر 16th, 2011 01:39:

    سلام.الهام جان نگران نباشید فقط اگر سابقه فاویسم (یک بیماری ارثی خونی می باشد که به علت کمبود یکی از آنزیم های گلبول قرمز ایجاد می شود)داشته باشید طی درمان عفونت ادراری اصلا آهن را مصرف نکنید است.موفق باشید

    [پاسخ]

  35. الهام گفت:

    سلام.ممنون مثل همیشه.
    آیا قرص nitrofurantoin جهت عفونت قارچی تجویز میشود(روزی ۴ بار) با وجود داشتن تکرر ادرار و عقب انداختن عادت ماهیانه و کمی ترشحات زرد رنگ؟!
    آیا مصرف این دارو همزمان با قرص آهن مشکل ساز می شود؟
    مرسی.

    [پاسخ]

    ملیکا بینا پاسخ در تاريخ سپتامبر 14th, 2011 19:54:

    سلام.ممنون.نیتروفورانتوئین یک آنتی بیوتیک هست که برای مبارزه با باکتری ها در بدن و برای درمان عفونت های دستگاه ادراری تجویز میشه، اگر شما در ۴ هفته آخر بارداری هستید ویا بیماری کلیوی و کبدی و کمبود ویتامین B و همینطور کمبود آهن دارید حتما با پزشکتون در میان بگزارید .اگر ترشح زرد دارید میتوانید با محلول سرکه و آب بشورید البته با چندبار تکرار.شاد و تندرست باشید

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پانزده =